Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd en og skal kjøpe meg Tesla når jeg flytter snart :)

Har også lyst til og bruke nimber etterhvert

Skal du kjøpe ny eller brukt? Jeg kan gi deg noen input på hvilke ekstrautstyr du bør ha og hvilke som er mindre viktige. Hvis du kjører oppdrag for Nimber så kan det finansiere merkostnaden med å ha en Tesla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Tesla på meg også om ett år...Da har vel prisene falt såpass at jeg kan forsvare det overfor kona... Hva er must? Alle har vel techpakken...? Soltak, lydpakke, hattehylle og luftfjæring er vel "standard" på de aller fleste bilene regner jeg med...

 

 

 

BTW...Hvordan er opplevd kvalitet på brytere knapper seter skinn etc på teslaen kontra femmern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe ny eller brukt? Jeg kan gi deg noen input på hvilke ekstrautstyr du bør ha og hvilke som er mindre viktige. Hvis du kjører oppdrag for Nimber så kan det finansiere merkostnaden med å ha en Tesla :)

Det blir nok brukt på meg, av utstyr og type modell velger jeg p85 utgaven når jeg først skal handle en el Tesla. Har du noen tips til hva jeg burde se etter av utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en video der jeg går gjennom hvilke utstyr man bør ha:

 

 

BTW...Hvordan er opplevd kvalitet på brytere knapper seter skinn etc på teslaen kontra femmern?

Interiøret i bimmeren var generelt bedre. Setene på Teslaen kunne hatt bedre sidestøtte. Solskjermen med sminkespeilet virker billig og plastaktig i forhold til bimmeren. Men den store 17"-skjermen slår alt annet på markedet når det gjelder brukervennlighet og funksjonalitet.

 

 

Det blir nok brukt på meg, av utstyr og type modell velger jeg p85 utgaven når jeg først skal handle en el Tesla. Har du noen tips til hva jeg burde se etter av utstyr?

Performance er klart råere, men dessverre begrenses effekten av batterinivået. Allerede ved 60-70 % og lavere merker jeg at bilen er betydelig slappere. Ved >90 % derimot er den helt brutal. Hvis du ikke har planer om å spise opp bakdekkene etter 5000 km kan du like greit å for standard (non-performance). Den er rå nok 95 % av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på finansiering via Tesla (DNB)? Jeg har det og er fornøyd så langt. Det beste hadde vært å fått det på huset, men økonomien min per i dag tillater ikke det. Derfor er dette det beste siden de kunne finansiere 100 % med gunstig rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Morsom review :) Men de er 1,5 år bak de første reviewene som kom ut da. Det tyder på at mange rundt i verden fortsatt ikke har hørt eller sett en Model S.

 

Anyways, her er min video fra da jeg hadde problemer med batteriet og fikk en 60 kWh lånebil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom review :) Men de er 1,5 år bak de første reviewene som kom ut da. Det tyder på at mange rundt i verden fortsatt ikke har hørt eller sett en Model S.

 

 

En kjempefin film som etter min mening også er en av de mest interessante du har laget tiltross for de uheldige omstendighetene. Du forteller og beskriver ting hele tiden når du filmer og det gjør filmene til noe mer enn bare underholdning. I tillegg har du som vanlig mange artige kommentarer. Jeg tror også at flere enn meg får lyst på en Model S ved å kikke på dine filmer. Apropos Storbritania og elektriske biler er det først nå at de begynner å få oppmerksomheten rettet mot den fundamentale endringen som skjer i bilindustrien... mye takket være Tesla. Det er nok lettere å skifte kurs når man er et relativt lite samfunn som det norske med rundt 5 millioner innbyggere enn Storbritania med rundt 65 millioner innbyggere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding :) Ja, Tesla har nok ført til at britene har fått øynene opp for elbiler. Nå er det jo satt opp flere SCer midt i de store byene. De og bilene blir nok garantert lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...