Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Tøff og morsom film. :)

 

Lag gjerne flere slike om dere har mulighet.

Takk :) Jeg har flere race i planene. Blant annet skal jeg kappkjøre mot NSB. Kanskje det hadde vært interessant å kjøre mot en diesel/bensin BMW også? Jeg vet jo at jeg vil tape, men spørsmålet er hvor langt bak kommer jeg. På en strekning fra Oslo til Trondheim burde differansen ikke bli mer enn en halvtime ellerno.

 

Eventuelt kunne jeg fått et lite handicap ved at jeg kjører Østerdalen mens bensin/dieselbilen kjører Gudbrandsdalen :)

Endret av bb79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe slikt hadde absolutt vært litt morsomt. :)

 

Ser for meg tilsvarende den du hadde nå til andre lokasjoner også hadde fungert (f.eks. førstemann til Stavanger, en kjører e18/e39 og en kjører e134 o.l.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt de aktuelle strekningene (Århus-Odense-Malmø-Oslo og Århus-Hirtshals-Larvik-Oslo) mange ganger. Jeg foretrekker faktisk å kjøre den lange veien via Fyn, Sjælland og Skåne) selv om man i noen sammenhenger avhengig av trafikk og værforhold kan spare litt tid på å ta fergen mellom Hirtshals og Larvik. For min del er 3-4 timer med inaktivitet på fergen ulidelig kjedelig og jeg vil derfor mye heller kjøre selv om det både kan være mer slitsomt og ta lenger tid (spesielt om vinteren i dårlig vær). Jeg har de siste 16-17 årene kjørt strekningen med dieselbiler der det ikke har vært nødvendig å stoppe utover hva naturen kaller (samt fergen mellom Helsingør-Helsingborg før Øresundsbroen åpnet i 2000)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel lade på Ikea Nydal / Nydal ved Hamar eller Max, vet ikke hvem av de som har mest å tilby nå, flest ladere på Ikea men er ikke sikker på hvem som er kjappest, Tesla får også butikk snart. Ventilasjon er på vei inn nå de nærmeste dagene trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt de aktuelle strekningene (Århus-Odense-Malmø-Oslo og Århus-Hirtshals-Larvik-Oslo) mange ganger. Jeg foretrekker faktisk å kjøre den lange veien via Fyn, Sjælland og Skåne) selv om man i noen sammenhenger avhengig av trafikk og værforhold kan spare litt tid på å ta fergen mellom Hirtshals og Larvik. For min del er 3-4 timer med inaktivitet på fergen ulidelig kjedelig og jeg vil derfor mye heller kjøre selv om det både kan være mer slitsomt og ta lenger tid (spesielt om vinteren i dårlig vær). Jeg har de siste 16-17 årene kjørt strekningen med dieselbiler der det ikke har vært nødvendig å stoppe utover hva naturen kaller (samt fergen mellom Helsingør-Helsingborg før Øresundsbroen åpnet i 2000)... :)

Jeg har også tatt disse rutene før og foretrekker landveien. Ferga krever planlegging og man må kjøpe billetter i god tid før for å få bra pris. Dessuten er returen helt tullete. Man ankommer Larvik kl 02 på natta og er ikke i Oslo før 04. Men jeg har troen på undervannstunnelen mellom Rødbyhavn og Puttgarden. Det er bare snakk om å vente 5-10 år før den kommer dog.

 

 

Du kan vel lade på Ikea Nydal / Nydal ved Hamar eller Max, vet ikke hvem av de som har mest å tilby nå, flest ladere på Ikea men er ikke sikker på hvem som er kjappest, Tesla får også butikk snart. Ventilasjon er på vei inn nå de nærmeste dagene trur jeg.

Det er godt mulig, men disse gir bare typisk 3-22 kW mens superchargerne gir 118 kW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra film! Godt samspill, super redigering! Si fra hvis du vil "kappkjøre" med en skrullete skjeggape i rusten Bmw :)

Det hadde vært spennende :) Du holder til i Hedmark? Det kunne vært kult med en Oslo - Trondheim race :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer! Hadde vært veldig morsomt, men jeg vet ikke helt om jeg er prima videomateriale. Litt alternativ. :D Tror videonavnet mitt hadde vært "Mad Max". :) Uansett, artig å følge dine reiser, nyfyren passet rett inn!

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøyal video, han kameraten din var en kul kar som passa bra inn :) Hadde vært gøy med flere "Challenges" ;)

Det kommer nok :) Takk for tilbakemelding.

 

Det stemmer! Hadde vært veldig morsomt, men jeg vet ikke helt om jeg er prima videomateriale. Litt alternativ. :D Tror videonavnet mitt hadde vært "Mad Max". :) Uansett, artig å følge dine reiser, nyfyren passet rett inn!

Det er ikkeno problem. Bare så lenge du ikke har noe imot å filme deg selv så går det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...