sv90 Skrevet Juni 22, 2017 Skrevet Juni 22, 2017 Fikk oss et lite glimt av sol her i bergen i går, så da ble det oppvarmings tur før det bærer på lang tur neste uke 😁 stay safe 😊
FredrikE24 Skrevet Juli 8, 2017 Skrevet Juli 8, 2017 Her viser BMW muskler og hvorfor de er best også på motorsykler. Så kommer alle andre diltende etter. S. Gunstad og RNJ reagerte på dette 2
ESveen Skrevet Juli 16, 2017 Skrevet Juli 16, 2017 Endelig finvær slik at gammelsykkelen kan brukes. Oppdaget desverre at det lekker olje fra blødehullet under gearboksen/bellhousing. Ikveld tar jeg av gearboksen å sjekker tettinger og o-ringen bak clutchen igjen. Bilder kommer. BjornarHS reagerte på dette 1
oledra Skrevet Juli 29, 2017 Skrevet Juli 29, 2017 Fikk omsider ut begge sykklene mine. En sein vårrengjøring og ser at autosolen må frem å pusse rust(crome). 1982 Suzuki GS650GT 1965 Tempo Taifun militær Får ikkje tid til å bruke alle kjøretøya jeg har. ESveen reagerte på dette 1
FredrikE24 Skrevet August 10, 2017 Skrevet August 10, 2017 Ja Kjøpt seg en Jawa 350, 2-sylindret to-takter på hele 23 hestekrefter. Dette er jo noe helt annet enn BMWen både når det gjelder å kjøre den, og rent driftsikkert. Har tatt den til jobb i to dager. Hver ettermiddag når jeg skal hjem, så oppstår det alltid et eller annet. Igår regna det noe helt vilt, så da ble tenningsystemet vått. Da slo det jo greit over og endte med at motoren gikk kun på en sylinder. Bortsett fra det, så skal den nok bli ganske så fin etterhvert. lakken og slikt er egentlig veldig fin på den! Denne er jo i utgangspunktet kjøpt for å være en ren vintermotorsykkel. Det skal den også bli brukt til. Må bare få orden på ledningssystemet slik at dette ikke blir noe problem i fremtiden.
K-E Skrevet August 10, 2017 Skrevet August 10, 2017 Har tidligere kjørt både moped (skruzuki tsx), lett-sykkel (kawasaki kmx) og mellomtung (ktm 450 exc). Nå har jeg nylig investert i dette leketøyet. En KTM 640 LC4. Noe av det nærmeste man kommer en leken EXC, bare med tilstrekkelig tankstørrelse, behagelig sal og et overkommelig serviceintervall. Svært fornøyd med denne ☺
Jan E-28 Skrevet August 21, 2017 Skrevet August 21, 2017 Kjøpte en K100LT som viste seg å være for fin til å lage street racer av syntes jeg. Så den får fortsette som brukssykkel håper jeg på. Så om noen har, eller kjenner til, en K100 som ligger å slenger så gi lyd Kan godt være bare ramme og motor/gir. Eller skadet sykkel for den del. Kravet er max 20.000kr.
ESveen Skrevet August 21, 2017 Skrevet August 21, 2017 (endret) Kom på denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=101319202 Feil motor i forferdelig stand, men greit å vite om. Aner ingenting om den, så den tilfeldig her en dag. Men er det liv i motoren så kan det være noe. Edit. Defekt motor. Endret August 21, 2017 av ESveen
Jan E-28 Skrevet August 21, 2017 Skrevet August 21, 2017 Sett den ja. Tror ikke det er en del på den som kan brukes Og tyske papirer i tillegg. Ser ut som flere hull i bunndeksel, så en kan bare tenke seg hvordan den ser ut inni... Men skal se på et par stykker til helgen. Så får en se om en klarer å holde det en har lovet seg selv om budget, eller om en går på en smell igjen Men er det egentlig forskjell på K100 modellene i bunn? Lest noen steder at K100RS har annen utveksling, og har litt lavere front. Men klarer ikke å finne dokumentasjon noe sted på dette. Enest jeg har funnet er at utveksling står listet i tabeller som lik på alle. Men at det finnes en "sport suspension" som har 270-290cc olje kontra 350-360cc. Men denne "sport suspension" var noe som kunne leveres på både RS, RT og LT kan det se ut til i følge Clymer servicemanualen.
Jan E-28 Skrevet August 27, 2017 Skrevet August 27, 2017 (endret) Klarte ikke å holde meg nei Var ca 11.000 åpenbar grunner til at jeg falt for denne Kjekt at den hadde de originale innerveskene også. Problemet er at denne er vel egentlig i bedre stand en den andre, men med mindre utstyr. Så da blir spørsmålet hvem som skal forbli original, og hvem skal bli en del lettere Endret August 27, 2017 av Jan E-28
ESveen Skrevet August 27, 2017 Skrevet August 27, 2017 Betalte du 11.000 for den der? Virker som ett kupp noen åpenbare feil? Blir det caferacer/scrambler? Bygg om den som ikke har ABS. Sparer mye styr da. Tror RS har annen kardangklokke med annen utveksling. Kan sjekke delenr. På kardang på ETK. Blir det byggetråd?
Jan E-28 Skrevet August 27, 2017 Skrevet August 27, 2017 (endret) Hehe, hadde det bare blitt det. Hadde budget på 20k på sykkel 2, men det sprakk. Hovedgrunnen var den lille gule klumpen bak som jeg hadde tenkt å kjøpe til prosjektet uansett. Og den er ikke billig Må sjekke litt på fronten om den kanskje har sport suspension også. For den er ganske fastere en den andre jeg har. Blir ikke eikefelger og annet noen mener en ekte cafe racer må ha. Men blir det konseptet ja. Må vel lage en byggetråd, men blir på k-bikes & motobrick. Endret August 27, 2017 av Jan E-28
ESveen Skrevet August 27, 2017 Skrevet August 27, 2017 Høres bra ut. Har byggetråd på min på motobrick, men er sjeldent der. Du får kopiere inn link her når du er i gang.
ESveen Skrevet August 27, 2017 Skrevet August 27, 2017 Ble forsåvidt nok en tur til Ytterøy i helga, denne gangen lastet opp med verktøy og utstyr for å legge opp strøm til en kompis som bygger hus der.
Jan E-28 Skrevet August 28, 2017 Skrevet August 28, 2017 Ja, hvem trenger kassebil når en har lastestropper Her er den første jeg kjøpte for bare 20.000. Så det var virkelig et kupp. Heldigvis var selger alright å ikke lot seg friste av alle som ringte i dagene imellom frem til jeg kom å hentet den Tror jeg kanskje må la den som er finest være. Og gjøre noe med denne som har litt mer slitasje. Så får jeg heller flytte over utstyret jeg liker best med denne. Den elektriske vindskjermen er overlegen den faste som stikker nesten rett inn i hjelmen på den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå