Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja ESveen, det var bare et tidsspørsmål før bremseslangene skulle feile her også. Tok meg en lang kjøretur idag hvor jeg på slutten tenkte å ta noen bremsetester på varme dekk. Bremselengden fra 80 gikk fra å være skrekkelig kort, til skrekkelig lang, så kom det en feilmelding i dashen. En titt på framhjulet konstaterte lekkasje. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har gått 37.500km men stått i mange år. Kan hende gummien har sprukket å det har komme skitt inn i kula. 

Det var synd bremseslangene røk nå som du nettopp fikk lappen. Heldigvis en grei jobb å bytte. Vurderer du spiegler? 

Litt betenkelig at slangene sprekker, kunne blitt en ekkel situasjon. vet du om dette byttes på serviceintervall noen ganger, eller kun når de er defekte? Ikke lett å se tilstanden på slangene. Mine så relativt bra ut, men to slanger sprakk plutselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bestille kit fra Spiegler, men har bestilt originalslangen nå slik at jeg kan kjøre med den asap. Dessverre noe som måtte komme fra Tyskland, må derfor vente en god stund. Angrer derfor litt på at jeg ikke handlet med Koed. Har inntrykk av at Koed har en god leveringsavtale fra Tyskland, noe McOslo ikke har på samme måte. Hadde et håp om at slangen skulle ligge på mellomlager i Sverige, da hadde jeg hatt delen i morgen.

Monterer Spiegler i vinter. Hos Spiegler USA du bestilte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet med beemershop. Kom før det hadde gått en uke. Meget fornøyd med servicen og hvor kjapt de svarte. 

Om du vil ha andre farger på koblinger/slanger så sjekk litt rundt på google. Prisen varierte på påslaget for andre farger. Jeg valgte vanlig blank/gjennomsiktig da de hadde det på lager. Syns det ser greit ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva McOslo surrer med, men jeg fikk hvertfall SMS idag om at slangen min var kommet. Det merkelige var at selgeren sa det ville ta 14 dager :P

Reiser opp dit i hui og hast, for sykkelen må jo være i orden! Joda, slangen var der den, men på lappen står det et helt annet kundenavn enn mitt :P Så tar jeg ikke feil, så har jeg fått en annen kundes slange :P. Den var uansett riktig, men var laget til K1200LT, men var samme saken.

Tok meg en time i garasjen og monterte den nye, luftet bremsene og prøvekjørt! Herlig altså! Integralbremsen har jo vært ganske brå! Man tar i håndtaket, servoen starter og lite skjer før man kommer til et punkt hvor det nesten bråbremser :P I fittingen på kalipper finner jeg gummirester, i T-koblingen som går over skjermen finner jeg også gummirester :P. Med den nye slangen så høgger ikke bremsen så mye, man har mer kontroll på bremsen, man følte nesten at bremsene var dårligere :P Etter flere turer opp og ned en bakke her med hyppige bremsinger så er alt ok igjen, ingen varsellamper eller lekkasjer :)

 

Slangen hadde jo ikke akkurat sprukket som jeg først trodde, men så mye bremsevæske som fosset ut det lille hullet der, så skulle man nesten tro det :P

IMG_3016.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel innsett at den originale vindskjermen ikke er helt sunn for hørselen etter en tur med fars K1300GT idag. K1300GT er forøvrig et vidunder av en maskin, helt vannvittig lettstyrt og snill.. Man kan si at K1200RS er fin å kjøre.. Prøv en K1300GT! I tillegg har den litt mer pulver.. Kjørte på bakhjulet idag.. Sykkelen la seg på vippen og lå der og kuttet motorkraften selv om det ble for høyt.. Skulle man ikke tro at en sånn sykkel kunne :P  

Lurer derfor for å gå for en ny vindskjerm fra Parabellum i USA. De kan levere 23" og 25" høy vindskjerm, veldig usikker på hva man bør velge, det må jeg nok måle.

Ørepropper er en løsning, men jeg er nok litt komfortorientert når det gjelder sykkelkjøring og har kjørt 6400km siden Mai nå.. Kjenner etter en lang tur at hørselen ikke har godt av det når det først blir stille! Hadde jeg kjørt den samme distansen jeg har gjort hittil ila sesongen, så hadde jeg nok ikke valgt kåpesykkel i det heletatt :P 

 

k1200rs_022m.jpg

 

http://parabellum.com/K1200RS-02-Super-Tour-Windshield-P30.aspx

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Jeg har faktisk tenkt på å få en høyere vindskjerm på min K1200GT og ser at de har til denne sykkelen også. Tenker du å bestille på nett eller er det en forhandler i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det gå via forhandler i Norge, så må det nok kjøpes fra BMW, man får høy vindskjerm originalt også, men ikke høy nok. Har nå målt ift. min kjørestilling og 25" høyde er helt perfekt.

 

Om Parabellum ikke leverer til Norge, så har man alltids JetCarrier :)

Når det gjelder styreholker: Kjøper du to høyre holker på delenummeret som jeg oppgav sist(150 spenn pr.stk ca.) så passer dem på begge sider :) Venstreholka var nok laget til en annen sykkel uten plasthylse!

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På k100'en uten varme så er venstre holke 22mm innvendig slik at du trør den rett på styret. Høyre har lavere innvendig diameter på grunn av gass/plasthylsa. Gir mening i å kjøpe to høyre holker hvis man har varme. Takk for tips. 

Har fundert på høyere glass på min også da vinden treffer rett i hjelmen og overkroppen. Syns preface sykkelen ser litt rar ut med monsterskjerm enest. 

Har også blitt blitt mer comfortavhengig og lurer på om neste sykkel blir en k1300gt istede for k1300s. Min far hadde en k1200gt i 2006 når den kom og skrøt av den sykkelen. Han kjørte over 20.000km i sesongen med den. Han har i dag en k1600gtl exlusive. Meget flott sykkel, men litt for stor for min smak. 

Ps. Det bremserøret så jævlig ut. Glad jeg har byttet! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det ble en snartur til Gaustadtoppen etter jobb igår. Reiste klokken 17, var hjemme 23 ca. Totalt 55 mil Med flere stopp. En gjeng på fire, en Yamaha BT1200, en MT-09, en Suzuki SV1000 og jeg. Eneste jeg har å utsette på sykkelen er at det subber lett med fothvilere. Skal man kjøre hardt må man henge godt ut på siden..

 

image.jpeg

Første stopp for å strekke på beina etter 8-9 mil

image.jpeg

Gaustadtoppen

image.jpeg

Meg på vei mot Rjukan

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøring til og fra jobb + jobbkjøring lokalt i Oslo er en smalsak med denne. Tar meg komfortabelt og smidig frem overalt på selv de verste tidspunkt :)

Som nevnt irriterer fothvilerne meg en smule, siden de subber stadigvekk.. Sjekka litt i dag og sliteskruene som jeg bestilte nye i Mai er halvveis nedslitt allerede. Videre så har til og med midtstøtta subba nedi på sidene etter Gaustadtopp-turen:rolleyes:

 

13895274_10157337106050341_8186697156738

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...