Hpi Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 trur noen bør kom seg ut i det virkelig liv en å sett her på forumet. Her på forumet blir 1fjør til 10 høns på noen timer. Ikke rart at dem som kun sett her inn å leser, trur bare, men veit ikke hva som skjer i virkelig liv. Her inne på bimmers så får du turbo havari, defekte dyser, LMM og automat kasser som går til helvete heile tiden. Rart at noen tør å kjøpe bmw. Eller dem tør ikke etter hva dem får til svar etter dem har postet her inne. Alle komponenter i en bil kan bli defekt men det betyr ikke det skjer i bilen sin levetid. Sent from my GT-N7105 using Tapatalk Her synes jeg du traff spikeren på hodet. Dette synes jeg er den aller største svakheten til Bimmers, nemlig at altfor mye av det som blir skrevet i forumet rett og slett ikke er sant men løgnene blir allikevel gjentatt og gjentatt og blir til slutt etableret sannheter. Da jeg skulle kjøpe min første BMW for over 4 år siden (e39. 530dat) så var jeg overbevist om at både turbo og automatkasse kom til å havarere i løpet av kort tid etter å ha lest endel her på bimmers, ihvertfall siden jeg skulle trimme bilen i tillegg. Nå 4 år og 120.000km senere så har faktisk ingen av delene skjedd enda selv om bilen har vært trimma hele veien og snart runder 300.000km.
Fredrik Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Så poenget med innlegget ditt er å fortelle hvor elendig Bimmers er tiltross for at du mot din egen overbevisning trimmet bilen din? Jeg er nok ikke den eneste som synes at dette klinger ganske hult. Hvis du virkelig var overbevist om at turbo og automatkassen skulle rase da du trimmet bilen er det mest naturlige spørsmålet å stille: Hvorfor i alle dager trimmet du bilen? Vi har dessverre hatt alt for mange turbohavarier her inne (prøv søkefunksjonen). De aller fleste skyldes nok ren slitasje og/eller dårlig vedlikehold (les: manglende oljeskift), men noen skyldes også følgende av trimming kombinert med en dårlig konstruert turbo (les: M47TUD20 motoren). Jeg tror personlig at en for aggressiv kjørestil etter trimming også kan han noe av skylden for havariene (les: manglende oppvarming når motoren er kald og manglende kjøling når motoren er varm). I tillegg skal det nevnes at måten man idag trimmer dieselmotorene på er betydelig bedre jmf. holdbarhet enn tilfellet var for noen år siden. Fredrik 90 reagerte på dette 1
Hpi Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Jeg rådførte jeg meg flere steder i forkant av trimmingen og fikk noen flere og annerledes synspunkter på om girkasse ville overleve eller ei. På bakgrunn av dette tok jeg sjangsen på å trimme. At du synes det låter hult kan jeg leve med. Jeg har heller ikke påstått at Bimmers er elendig, jeg har både glede og nytte av forumet. Sony Xperia Z
Fredrik Skrevet Desember 30, 2013 Skrevet Desember 30, 2013 Det er bra at du kan leve med at jeg synes at din uttalelse klinger hult iom. at dette er et diskusjonsforum der man nødvendigvis vil få ulike svar på spørsmål som stilles i plenum. Jeg forstår imidlertid ikke hvordan det kan være en svakhet ved spesielt dette forumet. Såvidt meg bekjent er dette et av premissene vi må akseptere når alle skal ha lov til å komme til orde. Ergo er det opp til den enkelte å vurdere hvorvidt innleggene er gode eller ikke. Normalt vil imidlertid grove feil og/eller store overdrivelser bli påpekt av andre brukere av forumet og på den måten gjøre vurderingene enklere for deg og meg.
Quadraiz Skrevet Desember 31, 2013 Skrevet Desember 31, 2013 Ja jeg er blandt de som "virkelig liker å kjøre bil" og jeg kan anbefale TRF tuning på det sterkeste. Fikk selv Steg 2+ på min 530D E39 på Fredag for 6 dager siden og har brent opp ca 120 liter diesel på den tiden. Og jeg har foreløpig "bare" 260hk og 550nm men det skyver som en liten lastebil allerede så diesel er absolutt ikke kjedelig Kan og annbefale diesel, meget fornøyd med min 325 E91 07mod. Den er i dag chippet med Bsr stage 1 250hk og 500nm. Går meget bra! Skal bytte chip til våren/sommeren til stage 2 med 290hk og 616nm. Gleder meg! Er gøy med diesel bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå