316 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Kjør debatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Navn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Navn, folk tenker seg med en gang tre ganger om før de poster, og det synest jeg er en flott ting. Kjøp og salg får seg også ett stort løft, siden det med en gang blir lettere å sjekke folk, (klart noe som kan omgåes derimot) Tenker derimot litt på dem som har litt skjeldnere/uerstattelige biler som ikke er gira på uønsket besøk, men etter min mening blir det litt som dette med at man ikke skal gi fra seg personnummer o.l, mao dem som "har bruk for det" finner det uansett ut. medlemskontigent bør ikke innførest med mindre planen er å legge ned bimmers og heller gå over til bimmeren. Vi har jo ei knall ordning igjennom bmwccn med tanke på rabattavtaler, og på toppen av det hele får man sponsa dem som står på å lager treff også. På ett forum er innlegga til brukeren betaling nok synest jeg, ett forum er ingenting uten brukerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2014 La til avstemning. Synes dette er meget interessant å se, det er mange forumnisser her som hadde vært godt å få vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Kaller du meg en forumnisse 316? hehehehhe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Stemmer nei til medlemskontigent.. Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 For min del så kunne vi gjerne hatt fullt navn, føler forumet hadde blitt mer seriøst og mange av forumtrollene hadde forsvunnet. På en annenside så har vi jo da med personvern å gjøre, som ett åpent forum hvor hvemsomhelst kan lese så vil mange kanskje bli skeptiske til å legge ut prosjekter eller spesielle biler...Men slik det er i dag så kan man jo skrive navnet sitt i medlemstitelen over avataren, det er valgfritt og mange har satt sitt navn der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Om man må ha navn. Hvordan skal det kontroleres? Når jeg registreret meg kan jeg skrive Ola Norman. Hvordan kan folk vite hva jeg heter uansett? Kan jo bare ta et navn. Og ingen vil vite om det stemmer eller ikke. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jeg har ikke noe imot hverken nick eller navn, stiller meg likegyldig til dette. Men medlemskontingent på et forum hvem som helst kan opprette.. Veeeel.. Det er to måter et forum kan tjene penger på, det er via medlemskontingent og det er via brukermasse. Medlemskontingent er sannsynligvis mer lønnsomt enn reklame o.l, men skal man forlange betaling bør også medlemmene få noe igjen for det, i form av treff og arrangementer, medlemsblader og slike ting (ikke bare et forum). Uten medlemskontingent vil brukermassen bli større og muligheten for å tjene penger på annonser og sponsorpenger derfor også større. Hvorvidt en større brukermasse og gratis medlemsskap fører til useriøsitet kan diskuteres, men jeg syns ikke dette er noe videre stort problem på bimmers takket være moderatorer og måten forumet er bygd opp på. Moderatorer er viktig for et forum og det er valgfritt hvorvidt man ønsker å betale disse noe for jobben de gjør eller ikke, men i de fleste tilfeller finnes det ildsjeler som er villige til å gjøre denne jobben gratis. Diiesel og bmw cab reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Mange med uoriginale motorer og teite felger som stikker utenfor skjermene, osv osv, som blir innkalt til "stikkprøvekontroll" hos BT hvis det blir obligatorisk med fullt navn her. Greit nok for meg men kommer garantert til å føre til enda (mye) mer "lekkasje" av brukere til et annet forum jeg vet om. Betaling på toppen av det hele er spikern i kista for forumet. noekult og ///MoePower reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Ja til fult navn. Ja til kontigent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 MoePower har en del viktige poeng vi må reflektere over. Jeg kan godt betale jeg også. Men da vil gjerne ha noe igjen for det. Ikke bare betale for å være på ett forum. Blir det inngått i fremtiden så vil folk bare slutte å logge seg inn her, og heller flytte over på f.eks bilforumet.no Selvfølgelig er vanskelig å arrangere div treff, er ikke bare bare. Men noe i den duren hadde ikke vært en dum ide faktisk. 2 ganger i året f.eks. En rett før sommer hjul sesongen og en rett før vinter dekk sesongen. Da kan de som har tid og mulighet møte opp på ett slikt treff, muligheten er jo gitt, om folk har tid og sånt må være deres eget problem. Og på den måten vil også bimmers vokse seg mye større blant offentligheten og ikke bare nettbasert. Men det for de som har ansvar for forumet bestemme, ble bare litt giret når MoePower gikk inn på det emnet der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Med visse unntak ønsker jeg å være anonym på internett, så langt det lar seg gjøre. Hvis det gjør meg useriøs så får det heller være. Jeg stemmer nei til medlemskontingent. Jeg utnytter ikke nok av forumets ressurser til at det føles verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Fullt navn ingen tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 ja til fult navn, nei til medlemskontigent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå