Gå til innhold

Hva foretrekker du, nick eller navn?

316
 Share

Hva foretrekker du?   

70 stemmer

1. 1. Nick, eller fult navn?

2. 2. Hadde du uteblitt om forumet hadde gått over til fult navn og en medlemskontingent?

• Nei, da hadde forumet blitt bedre og mer seriøst
    • Ja, det gidder jeg ikke!

Anbefalte innlegg

For meg er det samme om det er nick eller navn, da jeg bare scroller fort over 'manjskiten' selv. Og medlemkontigent er vel døden på forumet etter som at det er flere norske BMW forumer, samt noen utenlandske der de også skriver norsk/svensk blandet. Så begynner man med medlemskontigent her så mister man endel av brukermassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer for anonymitet, siden det er Internett. Jeg har ikke spesiell bil, så det er greit.

Medlemskontingent er vel litt over the top....

Såfremt at det er eneste mulighet for å holde liv i forumet, så kan jeg nok akseptere det.

Sendt fra mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man må ha navn. Hvordan skal det kontroleres? Når jeg registreret meg kan jeg skrive Ola Norman. Hvordan kan folk vite hva jeg heter uansett? Kan jo bare ta et navn. Og ingen vil vite om det stemmer eller ikke.

Veldig godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn eller nick betyr ikke så mye for meg (mtp mitt bruk av bimmers.no). MEN, når folk henvender seg til meg på PM, uansett hva det gjelder, DA! forventer jeg at forummedlemmene bruker sitt eget navn. Dessverre skjer det skjeldent... Senest for ett par uker siden fikk jeg to henvendelser med en enkel forespørsel om hvor ting og tang var kjøpt, dessverre var dem ikke signert MVH Ola Nordman eller Hakuna Matata... Det var NULL signatur... uhøfflig, spør du meg... Men jeg var høfflig og svarte MED mitt navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn eller nick betyr ikke så mye for meg (mtp min bruk av bimmers.no). MEN, når folk henvender seg til meg på PM, uansett hva det gjelder, DA! forventer jeg at forummedlemmene bruker sitt eget navn. Dessverre skjer det skjeldent... Senest for ett par uker siden fikk jeg to henvendelser med en enkel forespørsel om hvor ting og tang var kjøpt, dessverre var dem ikke signert MVH Ola Nordman eller Hakuna Matata... Det var NULL signatur... uhøfflig, spør du meg... Men jeg var høfflig og svarte MED mitt navn...

Får endel sånne jeg også, og oppsettet og tonen er utslagsgivende på om jeg gidder å svare.

Navn og adresse hjelper lite hvis man ikke eier folkeskikk og forumetikk innlendningsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å kunne logge inn med Facebook, ser man fort om folk har valgt et ekte navn, og det er lettere å bli bedre kjent med hverandre utenfor forumet.

Det hadde jeg satt stor pris på om kunne blitt realitet. Væææææææææææææær så snill bimmers.no? :)

Men, det måtte vært valgfritt. Det å kunne oppholde seg anonymt på et forum er det mange fordeler med, selvom man ikke er ute etter å lure noen i kjøp/salg-delen.

Om man velger å la være å handle av personer med nick er opp til hver enkelt, og vi har også seriøs/useriøs-forumet til dette.

Til tider useriøse og teite innlegg vil man aldri bli 100% kvitt verken her, på facebook, i avisa eller noen som helst andre steder. Og jeg er medlem av bimmers nettopp pga INGEN medlemskontingent. Så kontingent er jeg sterkt i mot, bimmers ble laget for å være et gratis alternativ til f.eks BMWCCN og det må det få fortsette å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint å slippe å blande facebook inn i alt av inlogginger. Får jo masse uintresang info om hva venner driver med hele tia.

Men det er også bimmers.no på facebook. Bare å bli med der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo medlemskontingent..
MX5 / Miata klubben har en litt fiffig løsning på sitt forum.

Der kan man registrere seg og bruke bilder/film, prosjekt og off-topic delene av forumet gratis, mens man i teknisk og kjøp & salg delene må være betalende medlem av klubben for å kunne opprette eller svare på tråder. De har i tillegg (på lik linje med bimmers) en egen kategori for forhandlerannonser som (betalende) forhandlere må benytte seg av, her er det og mulig for ikke-betalende brukere å svare på trådene (men ikke opprette nye).

De har også to prosjektdeler, en som er synlig for allmennheten og en som man må være registrert bruker av forumet for å se. På den måten kan brukerene av forumet selv velge om de vil at prosjekttrådene deres skal være synlige for alt og alle eller om de kun skal være synlige for registrerte medlemmer av forumet, rundt 70-80% av prosjekttrådene ligger faktisk på den prosjektdelen som ikke er synlig for det offentlige og man må ikke være betalende medlem for å ha tråd der. Bortsett fra nevnte prosjektdel er hele forumet synlig for alt og alle, så det er mulig å lese uten å måtte registrere seg først.

Betalende medlemmer av klubben får som vanlig rabattavtaler på deler og verkstedtjenester, samt mulighet til å kjøpe klubbeffekter. I tillegg arrangerer klubben en såkalt "sommertur" en gang i året, der alle som har lyst til å være med kan melde seg på for en felles, lengre kjøretur med overnatting og sosiale aktiviteter. Jeg er usikker på om man må være medlem av klubben for å få være med på turen eller ikke (det koster penger selv om man er medlem) men det er i allefall klubben som står som arrangør.

Det ble et veldig langt innlegg, men syns det var relevant i denne sammenheng.. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder medlemskontingent så var jeg veldig for det før, men nå har ting forandret seg og Bimmers har fått ett konkurrerende gratis forum så da ville det vært rene selvmordet å innføre det nå. Ja det hadde gjort forumet mer ryddig og mye av trolla hadde blitt luket ut men jeg er sikker på at 90 prosent av de som bruker forumet setter pris på at det er gratis, så får vi heller tåle litt reklame. Reklamen i trådene ser man jo forøvrig kun om man ikke er innlogget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint å slippe å blande facebook inn i alt av inlogginger. Får jo masse uintresang info om hva venner driver med hele tia.

Men det er også bimmers.no på facebook. Bare å bli med der :)

Om du logger inn med Facebook så hverken avgir du, eller får masse uinteressant informasjonen om andre. Kunne godt ha vært mulig å logge inn med Facebook synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er allerede mulig å logge inn med facebook.

Å måtte oppgi fult navn ved tvang er jeg ikke for.

Spessielt ikke på ett gratisforum, greit å ha nick, en del bruker samme nicket i virkeligheten også, så det blir en del av personligheten.

Blir bimmers betalingsforum, er hvertfall jeg ute herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo også mange som ikke har lyst på besøk i garasjen. Om man har en tråd her med bilen sin. Så er det ingen problem og finne bilen for hvem som helst. Er jo derfor mange fjerner skiltene på bilder av bilen sin før de legger ut bilder.

Om jeg for eksempel hadde lys til å stjele en M5, så hadde jeg jo gått rett på bimmers og søkt etter M5 og sett etter skilt nummer eller eiers navn. Da har man adressa på 15 sek. Så jeg mener det er best som det er nå med nick. Så kan folk velge selv om di vil reklamere for hele verden hvor de bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...