Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg skulle starte bilen min (en 318i e90 2010 mod) så ristet og bråket motoren og motorlampa lyste rødt :sad: Hadde ikke noen problemer med bilen da jeg kjørte fra jobb, startet den en time etterpå og da skjedde dette.

Jeg kommer meg uansett ikke på verksted før på mandag så lurte på om noen her vet hva dette kan være? Om det er noe jeg kan sjekke selv :smile:

Skrevet

Simpelthen umulig å si hva det er uten diagnose. Men skulle jeg ta en sjanse og tippe, ville jeg sagt kam sensor eller veiv sensor. Men det kan være noe annet.

Skrevet

Ja skjønner det er vanskelig å si hva det kan være, krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig! Huff, det er så kjedelig med feil på nye biler :(

Men er ihvertfall glad for at jeg enda har den gamle 320`n jeg kan kjøre inntil videre B)

Skrevet

Ja, å du bor jo i finnmark, å nærmeste BMW verksted er enten Rovaniemi, eller Tromsø.

Du har jo såklart andre små verksteder rundt omkring, men gudene må vite hva de kan tilby!

Skrevet

Huff ja, blir litt langt å få frakta den på bmw verksted så må nok bare ta den inn her på ett vanlig ett :???: Skulle ønske vi fikk bmw verksted her oppe snart!

Skrevet

Om du bor i Vadsø eller nærheten, så har du Vadsø bil og motor.

Alta har sikkert noe fint de å.

Skrevet

Ja de er flinke der, pappa brukte kun Vadsø bil og motor. Men bor i Lakselv så e jo ca 40 mil til Vadsø :mellow:

Men vi har jo noen verksteder her som jeg har vært fornøyd med tidligere så det ordner seg nok:)

Skrevet

Er det forresten noen som vet om man må på merkeverksted for å få det dekt på garantien? Eller holder det at man bruker orginal deler?

Skrevet

Veldig rart, i dag når jeg skulle få bilen på verksted så startet den uten problem og ingen lampe lyste. Laget ingen ulyd i motor og bakket jevnt og fint.

Bør jeg ta den på verksted eller kan det være at den var slik fordi jeg ikke hadde clutchen helt inne når jeg trykte på startknappen? Skjønner ingenting :P

Skrevet

I Alta har de startet opp med BMW igjen på Hammari! De slutta med bmw for noen år siden, men siden Altafolket har sett lyset og mange nye Bimmers går rundt her så har de altså startet opp igjen. De har flinke mekanikere (noen hvertfall). Bedre enn å surre til Vadsø. 

Om alt funker så trenger du jo selvsagt ikke kjøre på verksted.

Skrevet

Jeg ville nå tatt turen og spandert på meg en diagnose for å få lest ut eventuelle feilkoder som ligger der selv om lyset slukket av seg selv. Kan være greit å vite hva som trigget det røde motorlyset og eventuelt få det utbedret nå når bilen er kjørbar. Hvis det er en sporadisk har de en tendens til å dukke opp når det passer minst.

Skrevet

Om motorlampa lyser annen hver dag, så bør man vel det, men om dette skjedde kun en gang og ikke mer, så vet jeg ikke om det er vits?

Skrevet

Jeg må spesifisere at du ikke trenger å utføre en garantijobb på merkeverksted, såfremt at garantien på bilen ikke er nybil garanti, men heller en garanti som forhandler som solgte bilen gir til sin kjøper. 

Som feks om en Volvo forhandler tilbyr garanti på en BMW, å nybil garantien er utgått.

Men er det nybil garanti, så er det merkeverksted som gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...