Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei noen som har tips til sett der man ikke senker for mye, tenker siden det er så store dekk på bilen min.
vurderer å få byttet bakfelgene. til noen med litt annet inpress.
noen som har inspill på hva jeg burde gå for.
nå på bilen står det 235x35-19 fremme og 265x30-19 bak.

post-79290-0-22341800-1388867437_thumb.j

post-79290-0-44304800-1388867454_thumb.j

Skrevet

Hvorfor vil du ha coilovers? Senkefjærer er ofte nok for folk flest, og et mye mer holdbart alternativ sett i forhold til pris.

Skrevet

Vær obs på at coilovers tar mer plass enn standard fjærbein, og derfor begrenser dekkbredden. Senkefjærer er sannsynligvis bedre hvis du skal ha brede dekk. Det virker som Eibach er populært på BabyBMW-forumet i England. Tror det heter Sportline og senker 35mm foran og 20mm bak. Problemet med senkefjærer en selvsagt at du ikke vet nøyaktig hvor lav din bil vil bli siden det er individuelt hvor lave bilene er på standardfjærene.

Skrevet

Jeg hadde Eiback senkefjærene på min 1-serie og kan anbefale de! Kjøpte meg en 1-serie med M-sport understell etterpå, og savnet kjørefølelsen som eibach gav.

Kjørte 255/30-19 bak og 235-35-19 forran og synes det fungerte veldig bra (Pirelli Zero Nero).

3stk 90Kg`s mannfolk i baksetet så ble det litt subbing , men ikke værre en at det gikk fint å kjøre på tur likevel :) Slipte vel til slutt litt hull i plast innerskjermen bak, men det er jo ingen krise :)

post-74071-0-93160300-1388876496_thumb.j

Med 3stk baki :)

post-74071-0-17556100-1388876527_thumb.j

Skrevet

Vær obs på at coilovers tar mer plass enn standard fjærbein, og derfor begrenser dekkbredden. Senkefjærer er sannsynligvis bedre hvis du skal ha brede dekk. Det virker som Eibach er populært på BabyBMW-forumet i England. Tror det heter Sportline og senker 35mm foran og 20mm bak. Problemet med senkefjærer en selvsagt at du ikke vet nøyaktig hvor lav din bil vil bli siden det er individuelt hvor lave bilene er på standardfjærene.

Hvordan kan man bruke bredere felger når fjæra er større enn coilover ?

Skrevet

Hvordan kan man bruke bredere felger når fjæra er større enn coilover ?

Fjæren er plassert rundt demperen på coilovers, mens originalt står fjæren alene på baksiden av demperen..(bak på bilen altså)

(Men de fleste "coilover" sett til BMW som jeg har sett har kun coilover forran , og original løsning bak)

Coilover er vel bare ett fancy ord for "fjær rundt demperen", og så har det blitt feilbrukt så mye at altmuligrart blir solgt som "coilover" selv om det strengt tatt ikke er det..

Skrevet

Jeg hadde Eiback senkefjærene på min 1-serie og kan anbefale de! Kjøpte meg en 1-serie med M-sport understell etterpå, og savnet kjørefølelsen som eibach gav.

Kjørte 255/30-19 bak og 235-35-19 forran og synes det fungerte veldig bra (Pirelli Zero Nero).

3stk 90Kg`s mannfolk i baksetet så ble det litt subbing , men ikke værre en at det gikk fint å kjøre på tur likevel :) Slipte vel til slutt litt hull i plast innerskjermen bak, men det er jo ingen krise :)

attachicon.gif77_20162875584_3995_n.jpg

Med 3stk baki :)

attachicon.gif77_20162880584_4236_n.jpg

Hvilket impress hadde du bak. ?

husker du hvor mange mm de senket ?

hvor kjøpte du de ?

mye arbeid å montere ?

Skrevet

Hvilket impress hadde du bak. ?

husker du hvor mange mm de senket ?

hvor kjøpte du de ?

mye arbeid å montere ?

Litt usikker på innpresset på felgen siden de sto på en Corvette når jeg kjøpte de brukt. (Superstar)

Har forresten de felgene fremdeles liggende å samle støv i garasjen ett sted :/

Mener senkefjærene senket 30mm, men kan ikke huske hvor jeg kjøpte det (Det var i 2006 når jeg fikk levert bilen fra butikken).

Den bilen går visst fremdeles med det settet i stavanger området :) Var en dame som kjøpte den.

Husker forresten fremdeles når min mor og jeg byttelånte 1-serie da hun skulle kjøre Bergen - Oslo, og hun holdt på å miste lappen fordi hun synes bilen var så gøy å kjøre med senkesettet , hehe lol :P

Gikk ganske greit å montere. Bruker jo alt av originalskruer og dempere omigjen bare så,., Min bil var ny da jeg byttet, så muligens jeg ville sjekket fjærskålene og gummi foringer om jeg skulle gjort samme jobben på en bil som hadde kjørt ett stykke,..

Skrevet

Fjæren er plassert rundt demperen på coilovers, mens originalt står fjæren alene på baksiden av demperen..(bak på bilen altså)

(Men de fleste "coilover" sett til BMW som jeg har sett har kun coilover forran , og original løsning bak)

Coilover er vel bare ett fancy ord for "fjær rundt demperen", og så har det blitt feilbrukt så mye at altmuligrart blir solgt som "coilover" selv om det strengt tatt ikke er det..

Når det er snakk om coilovers, så er det høyde justerbare senkesett det i praksis er snakk om uten at fjæren er rundt demperen.

Skrevet

Litt usikker på innpresset på felgen siden de sto på en Corvette når jeg kjøpte de brukt. (Superstar)

Har forresten de felgene fremdeles liggende å samle støv i garasjen ett sted :/

Mener senkefjærene senket 30mm, men kan ikke huske hvor jeg kjøpte det (Det var i 2006 når jeg fikk levert bilen fra butikken).

Den bilen går visst fremdeles med det settet i stavanger området :) Var en dame som kjøpte den.

Husker forresten fremdeles når min mor og jeg byttelånte 1-serie da hun skulle kjøre Bergen - Oslo, og hun holdt på å miste lappen fordi hun synes bilen var så gøy å kjøre med senkesettet , hehe lol :P

Gikk ganske greit å montere. Bruker jo alt av originalskruer og dempere omigjen bare så,., Min bil var ny da jeg byttet, så muligens jeg ville sjekket fjærskålene og gummi foringer om jeg skulle gjort samme jobben på en bil som hadde kjørt ett stykke,..

min har gått 55. så kansje jeg skjekke ja.

kunne du sjekket impress? siden det gikk på din .

Skrevet

Ofte er det bare coilovere foran. Bak er det separat fjær og demper, som originalt. Problemet med plass er derfor vanligvis foran. Original fjær og senkefjær er større enn coiloverfjæra, men er så høyt opp på fjærbeinet at underkant av fjæra er over toppen av dekket. På coilovere ligger fjæra rundt fjærbeinet i hele fjærbeinets lengde, og stjeler derfor plass mellom fjærbein og dekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...