Jakob Aavik Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 Hei Jeg "sklei" litt for mye for en ukes tid siden og havnet opp en fortauskant med baken først. Trodde jeg hadde punktert først med tanke på at farten var på rundt 30-40, men det viste seg å gå helt fint med både dekk og felg, traff tydeligvis ganske rett på og ikke fra siden. Etter en ukes tid har jeg begynt å smått merke unormal risting i bilen når jeg kjørte, trodde først det var noe med veien jeg kjørte på. Ristingen er av og på og mindre når jeg svinger (tror jeg). Har det skjedd noe med stillingen på hjulene bak, eller foran? Havnet med hele bilen oppå fortauet så begge akslene fikk kjenne fortauskanten. Er det eventuelt en bærearm som må byttes? Hva tror dere, tenkte å ta den på verksted men er greit med litt input her først hvis noen har greie. Takk for svar:)
[Martin] Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 kan hende du har flaks og bare har to skjeve felger.. Hvis ikke er det sikkert en bærekule eller noe som har tatt en smell.
Jakob Aavik Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Skrevet Januar 8, 2014 kan hende du har flaks og bare har to skjeve felger.. Hvis ikke er det sikkert en bærekule eller noe som har tatt en smell. Takk for svar:) Vet du hva det koster å fikse dette på en ny 1 serie på BMW verksted? Har ingen erfaringer med BMW verksted fra før..
[Martin] Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Aner ikke. Sikkert grisedyrt, men det er ikke noe som tilsier at du må ta det på BMW for å beholde garantien din. Har du en helt ny bil med 5 års garanti eller? Du har rett til å bruke et hvilket som helst godkjent verksted til både service og reparasjoner uten å miste garantien.
bmw cab Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Det er bare å dra til Bavaria å si at det rister. Så lenge bilen er kjøpt ny i Norge og har 5 års garanti. De tar inn bilen for en sjekk,, og så lenge det ikke er skade som er synlig så bytter de ut delene for deg kostnadsfritt. Litt uærlig kan du være, de trenger ikke å vite at du har gitt fortauskanten ett lite besøk :)
hsd Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Det er bare å dra til Bavaria å si at det rister. Så lenge bilen er kjøpt ny i Norge og har 5 års garanti. De tar inn bilen for en sjekk,, og så lenge det ikke er skade som er synlig så bytter de ut delene for deg kostnadsfritt. Litt uærlig kan du være, de trenger ikke å vite at du har gitt fortauskanten ett lite besøk :) Litt uærlig? Greit nok at du tydeligvis svindler folk, men trenger da ikke oppfordre andre til å gjøre det. Werther reagerte på dette 1
bmw cab Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Og du kjenner meg eller Håskjold??, siden du mener at jeg svindler folk?? Jobber du for Bavaria siden det kløyp så jævlig på pungen?? Om trådstarter sparer litt penger å får seg en "gratis" sjekk av bilen så tror ikke jeg at Bavaria dør av det. Du skulle bare visst hvor mye man blir flådd av ett bilverksted, tror neppe de merker noe på sin samvitighet. Jeg jobber i bil bransjen, har biler inn å ut av merkeverksted flere ganger i løpet av mnd, som jeg faktisk betaler for. Så ikke kom med det pisset ditt om hvem som er uærlig her. gallay reagerte på dette 1
hsd Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Og du kjenner meg eller Håskjold??, siden du mener at jeg svindler folk?? Jobber du for Bavaria siden det kløyp så jævlig på pungen?? Om trådstarter sparer litt penger å får seg en "gratis" sjekk av bilen så tror ikke jeg at Bavaria dør av det. Du skulle bare visst hvor mye man blir flådd av ett bilverksted, tror neppe de merker noe på sin samvitighet. Jeg jobber i bil bransjen, har biler inn å ut av merkeverksted flere ganger i løpet av mnd, som jeg faktisk betaler for. Så ikke kom med det pisset ditt om hvem som er uærlig her. Uansett hva du sier, så er det du foreslår uansett svindel, enkelt og greit. Werther reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Jeg mins å huske at du driver med bilsalg, bmw cab. Imponerende å se at du anbefaler svindling mot andre forretninger. Mon tro hvordan det ville vært om man gjorde det mot deg når du leverer ut biler med garanti..?
bmw cab Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Haha Saltkjelen:) Blir ofte "svindlet" av kunder, men jeg er så grei at jeg lar det gå. Siden jeg allerede har tjent penger på kunden, så lager jeg ikke en sak ut av det, lar bare kunden tro at han/hun var smart og "klarte" faktisk å lure meg. Jeg selger alle mine biler med naf-test, så jeg vet alltid hva jeg leverer ut til en kunde. Så når en kunde kommer tilbake etter 1 uke etter kjøpet for å "klage" på f.eks helt ned slitte skiver og klosser foran. Så sier jeg bare beklager det skal vi få ordnet opp i med en gang. Selv om jeg vet at kunden lyver til de grader. Når jeg ser at felgene har blitt svarte etter bremse støv og dekkene har kant slitasje, så skjønner jeg veldig fort at kunden har kjørt litt vel mye kapp kjøring og hard nedbremsing. Fordelen med å jobbe slikt er at samme kunden kommer tilbake for å kjøpe ny bil om noen år eller annbefaler meg som forhandler videre til venner og familie. Men når jeg tjener opp til 25-30000 kr på en kunde, så har jeg råd til å spandere på skiver og klosser. Men selvfølgelig har jeg en grense jeg også. Så ja jeg blir "svindlet" jeg også, og jeg tar det med ett STORT smil, siden kunden alltid har rett og jeg har tjent 25-30000 kr på vedkommende Benjamin Kristiansen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå