Gå til innhold

AUX- USB- iDings- og bluetooth-tråden (e6x, e7x, e8x, e9x)

Share

Anbefalte innlegg

Må si jeg synes det er en stor feil av BMW å tilpasse bilens underholdningssystem mot en enkelt produsent av smarttelefoner. Har BMW en avtale med Apple som gir inntekter i en størrelse som rettferdiggjør dette?

En enda grovere feil er at de har integrert bilens datasystem med underholdningssystemet. Hva har bilens driftssystemer med bilstereo å gjøre? Dette høres lite gjennomtenkt ut. Helt amatørmessig. Systemet blir unødvendig komplekst, det vanskeliggjør feilretting, bytte av deler (det meste må "programmeres" inn) og går på sikkerheten løs. Det er nettopp vist at hackere kan ta kontroll over biler på grunn av slik tankeløs integrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se alle utstyrskodene ettersom bildet er veldig lite, men etter det jeg kan tyde har du allerede 609 og 633. For å få Combox og 6FL vil du da trenge Combox, kabler for 6FL og AUX/USB-uttak i midtkonsollen. Herligheten må dessuten kodes for din bil. Har du riktig software på din CIC fra før av, så vil du også kunne få ting som BMW Apps, Online, Internet og så videre. Om ikke, så vil du i det minste fortsatt få bluetooth-streaming og AUX/USB funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig så dårlig bilde ble, tok skjermbilde på mobilen kanskje derfor :P

Men ja, har 609 og 633 i listen.

Ser at det ligger mange comboxer og aux/usb innganger og kabler på ebay, vil de funke på min?

Hvordan vet jeg om jeg har rett software?

Så jeg kan få de tingene du nevner?

Endret av Karlstrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har kjøpt meg en Dension Gateway 500S BT med en DAB+G modul som jeg har montert i min 2007 525D LCI.
Jeg har fra før Business Navi med 6.5" skjerm, cd-veksler i hanskerom og AUX originalt (bak midtkonsoll).

Har dessverre ikke Mp3-funksjonalitet med veksleren.

Trodde dette var Plug'n'Play, men der tok jeg dessverre feil.

Etter jeg koblet opp alt (har fremdeles cd-veksleren) blir menyen for CD "grået" ut i displayet.

Velger jeg Bypass på Dension-modulen så kommer ikonet tilbake som før, og jeg kan bruke veksleren.

Har lest litt rundt på nettet og funnet ut at det må kodes litt for å få dette til å fungere, +KMP3 om jeg ikke har misforstått.

Jeg har K+DCAN kabel fra BMCables, og har forsøkt kode inn dette selv med NCS Expert.

Mine menyer var dessverre ikke helt like de DIY-guidene jeg fant på nettet, og profilene fungerte heller ikke som de skulle (feilmelding ved lasting), men jeg fikk lest ut, lagt til Mp3-aktiv osv, og kodet tilbake til bilen med andre profiler.

Problemet nå er at ikonet for CD fremedels er grået ut, og får feilmelding i Displayet som sier; Head unit not coded correctly.

Jeg kan trykke tilbake i menyen, og ting ser ut til å fungere som før, men ingen Dension er å finne..

Før jeg knoter videre og evt. ødelegger noe mer tenkte jeg spørre her om hjelp; hva er feil, og kan jeg fikse dette selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...