awt Skrevet Juli 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2015 Man får ikke full Spotify-integrering bare med Y-kabel, da må man ha BMW apps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 (endret) Okei. Så eg må ha iphone, y-kabel og bmw apps, eller går det med bmw apps, android og bluetooth? Hva ville du anbefalt? Endret Juli 30, 2015 av bmwgreg90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2015 Du trenger ikke Y-kabel, men du trenger iPhone såvidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Så iphone og bmw apps da? Litt kjedlig da eg er ikkje så fan av apple, men samtidig så syns eg det er så bale å måtte bla gjennom spillelister osv på telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Må si jeg synes det er en stor feil av BMW å tilpasse bilens underholdningssystem mot en enkelt produsent av smarttelefoner. Har BMW en avtale med Apple som gir inntekter i en størrelse som rettferdiggjør dette? En enda grovere feil er at de har integrert bilens datasystem med underholdningssystemet. Hva har bilens driftssystemer med bilstereo å gjøre? Dette høres lite gjennomtenkt ut. Helt amatørmessig. Systemet blir unødvendig komplekst, det vanskeliggjør feilretting, bytte av deler (det meste må "programmeres" inn) og går på sikkerheten løs. Det er nettopp vist at hackere kan ta kontroll over biler på grunn av slik tankeløs integrering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Audi og har bare apple Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlstrøm Skrevet Juli 30, 2015 Share Skrevet Juli 30, 2015 Hei. Hva må til for og koble opp combox på min bil? Eventuelt oppkobling av usb i midtkonsollen så jeg kan kjøpe en sånn der tune2air dings. Legger ved utstyrsliste av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Litt vanskelig å se alle utstyrskodene ettersom bildet er veldig lite, men etter det jeg kan tyde har du allerede 609 og 633. For å få Combox og 6FL vil du da trenge Combox, kabler for 6FL og AUX/USB-uttak i midtkonsollen. Herligheten må dessuten kodes for din bil. Har du riktig software på din CIC fra før av, så vil du også kunne få ting som BMW Apps, Online, Internet og så videre. Om ikke, så vil du i det minste fortsatt få bluetooth-streaming og AUX/USB funksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlstrøm Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 (endret) Vanvittig så dårlig bilde ble, tok skjermbilde på mobilen kanskje derfor Men ja, har 609 og 633 i listen. Ser at det ligger mange comboxer og aux/usb innganger og kabler på ebay, vil de funke på min? Hvordan vet jeg om jeg har rett software? Så jeg kan få de tingene du nevner? Endret Juli 31, 2015 av Karlstrøm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Da må du inn med diagnose utstyr og lese av. Hvis du er i Oslo områder eller ikke veldig langt unna så kan jeg se for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlstrøm Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Aha. Bor ikke så veldig langt unna, Tromsø bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Kort svipptur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Kort svipptur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet August 1, 2015 Share Skrevet August 1, 2015 Har en sånn Y-kabel til overs. Om noen er interessert går den meget billig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivel Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 Hei, Har kjøpt meg en Dension Gateway 500S BT med en DAB+G modul som jeg har montert i min 2007 525D LCI.Jeg har fra før Business Navi med 6.5" skjerm, cd-veksler i hanskerom og AUX originalt (bak midtkonsoll). Har dessverre ikke Mp3-funksjonalitet med veksleren. Trodde dette var Plug'n'Play, men der tok jeg dessverre feil. Etter jeg koblet opp alt (har fremdeles cd-veksleren) blir menyen for CD "grået" ut i displayet. Velger jeg Bypass på Dension-modulen så kommer ikonet tilbake som før, og jeg kan bruke veksleren. Har lest litt rundt på nettet og funnet ut at det må kodes litt for å få dette til å fungere, +KMP3 om jeg ikke har misforstått. Jeg har K+DCAN kabel fra BMCables, og har forsøkt kode inn dette selv med NCS Expert. Mine menyer var dessverre ikke helt like de DIY-guidene jeg fant på nettet, og profilene fungerte heller ikke som de skulle (feilmelding ved lasting), men jeg fikk lest ut, lagt til Mp3-aktiv osv, og kodet tilbake til bilen med andre profiler. Problemet nå er at ikonet for CD fremedels er grået ut, og får feilmelding i Displayet som sier; Head unit not coded correctly. Jeg kan trykke tilbake i menyen, og ting ser ut til å fungere som før, men ingen Dension er å finne.. Før jeg knoter videre og evt. ødelegger noe mer tenkte jeg spørre her om hjelp; hva er feil, og kan jeg fikse dette selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå