Erlendmelk Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Hei. Jeg vurderer en e61 525d 2004 modell som har gått 244 000km. Den ser grei ut og alle servicer fulgt. Pris er vel 153k inkl omreg. Er det veldig dumt å kjøpe denne mtp salg igjen? Eller har den allerede sunket så lavt i pris nå at det ikke blir noe kjempe stort tap? Kom med erfaringer Skjønner også at det kan være en større sjanse for havari osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 For høy pris mener jeg. Men opp om bilen er godt vedlikeholdt så kan det være et greit kjøp, om prisen går ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 det er som med alle biler, du utelukker en gruppe mennesker med så høy km, men jeg kjøper heller en bil som er BRA og tatt godt vare på som har gått 250,000km kontra en som en har driti i i 175.000. for sannheten er det at det er mange der ute som er veldig dårlig på service og vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Vet du om f.eks turbo, dieselpartikkelfilter evt. automat har vært skiftet? Selv om bilen har fulgt alle service ville jeg dobbeltsjekket at veivhusfilteret var skiftet. Personlig ville jeg gått for en bil med lavere km-stand uansett, men spesielt viss man har tenkt å selge den igjen om noen år. Jeg sier ikke løp og kjøp her, men har da heller ikke sett annonsen så jeg bare synser pga høy kmstand. Disse bilene taper seg fortsatt i verdi. Min tapte seg 15 - 20.000 før, men nå ser det ut som den bare taper seg rundt 10.000 i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 det kan også være lurt å ha i bak hodet at disse mest sannsynlgvis vil fortsette å synke endel i pris framover, pga f10ens inntog, og at den begynner å bli rimeligere. Mener å ha merkete meg at det begynner å dukke opp en del rimelige e60er nå, som nok er med å trekke prisen ned. Jeg har vært inne på samme tanke som deg, men har slått det fra meg blant annet pga dette. Det kan jo selfølgelig hende jeg tar feil også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 Takk for svar ! Her er den aktuelle bilen jeg ihvertfall vurderer å se på http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45999423 Ser den skal inn på eu i denne mnd, er et krav at den skal være godkjent før evt kjøp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 veivhusfilter har vært byttet ihvertfall. Turbo var ikke skiftet som han viste, diesel-partikkelfilter ikke skiftet. Blir eu ok før salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Er ikke mye å stole på en EU sjekk. Min bil gikk gjennom EU sjekk uten feil med brukken bremsekloss på høyresiden bak. Ta heller er grundigere sjekk hvor bilen blir evaluert mer grundig. Til syvende og sist finnes det ingen 100% løsning. Gå litt i ring og lytt på magefølelsen, stemmer som regel den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 Nei da, men er jo uansett greit at den er gjennomført før kjøp så man slipper eventuelle utgifter der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Ble litt overrasket da jeg trodde det skulle være en stusslig og sliten standard bil, men denne så bra ut på bildene! I tilfelle du ikke er klar over det så fikk man ikke originale M-sport biler før i 2005. Folk får rette meg viss jeg tar feil her, men til den prisen burde man ikke bli sjokkert om det er ettermontert M-sport. Det jeg stusser over er at alt ser helt riktig ut innvendig. Tak, ratt, seter og lister er i hennhold til M-sport pakken. Så viss det er ettermontert er den påkostet en god del. Diesel partikkelfilteret skal vel egentlig byttes rundt 200.000 km i følge BMW og det er ganske dyrt, men viss det ikke er tett så hvorfor bytte. Sotingen på framrutene skal vel ikke gå igjennom en EU og gjør de det hadde jeg vært litt skeptisk. Enten har han tatt EUn selv, eller så kjenner han personen som har gjennomført den. Trenger ikke bety allverden, men folk blir fort litt partiske vettu. Hadde lest meg opp på de vanlige feilene på E61 og 525d og gått grundig over den før jeg kjøpte, men må si jeg synes det var en kul bil til den prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 åja den der ja, den har jeg merka meg jeg også. har ligget lenge da , uten at det trenger å bety allverden, sånn standmessig. men det gjennspeiler jo markedet for en slik bil da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 I følge utstyrslisten er dette en 2005-modell (produsert i slutten av 2004 riktignok), og bilen ble levert originalt med M-pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Ja syns den ser ganske bra ut på bildene. Får ta en tur å se kanskje. Er også hengerkrok som er et stort pluss. Sent from my iPad using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Ville også hørt om seirlflaps er fjernet. Ikke en veldig kostbar eller for omfattende jobb å gjøre selv. Ellers ser jo bilen flott ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Mener swirlflaps selvfølgelig. Lite tastatur på mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå