Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at svært mange selger sine e60/61 når de nærmer seg 100 000 rullede km. Er det noen spesiell årsak til dette? Kjente problemer? 
Har lest her på forumet "advarslene" om motorras mtp registerkjedebrudd & parikkelfilter. Kan dette være grunnen?

 

Svar settes pris på ;)

 

Mvh

Vegard

Skrevet

100.000 km er en psykisk grense for mange. Mange lever enda i den trua om at biler er defekt ved 100kkm. Mens vi som forstår litt, vet jo at det bare er tull.

Nå har riktignok min bil allerede fått skiftet bremse foran, begge termostatene å begge endeledd. Samt ledningsbrudd, antenneforsterker og rust på bakluke. Men det var jo gratis for min bil.

Ellers er jeg fornøyd. Da mine utlegg er for slitedeler og ikke unormalt.

Skrevet

Jeg har opplev på noen biler nå at det kommer en kostnadsbølge mellom 80.000 - 120.000 km, da gjerne med tanke på bremser og understellsdeler som må skiftes ut. Lurer på om noen bevist prøver å kvitte seg med bilen før dette, mens mange andre ender opp med denne kostnaden for så å tenke noe alla: "Nei nå er denne bilen blitt altfor gammel og dyr å eie, så nå skal den selges".

Eneste anbefaling min er å sjekke hva som har vært skiftet på en bil som har gått rundt 80.000 km, da den ofte er dyrere priset enn en tilsvarende som har gått over den magiske grensen på 100.000 km og som fort kan ha en god del nyere deler rundt om. :)        

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...