tvpedersen Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 jeg sitter da og tenker på og kjøpe meg en e36 m3 fra utlandet og flytte delene fra denne M3'en over til en helt standard e36. men en ting jeg lurer på, er det noe jeg må betale for og få denne bilen til norge vist jeg ikke skal ha skilt på den og det bare er "delebil" ? kjøper jeg en strøken M3 fra "UK" så får jeg den for 5000 pund og denne vil komme på en totalpris på 100.000 vist jeg betaler toll på den. er det nødvendig og betale toll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 http://lmgtfy.com/?q=site%3Abimmers.no+importere+e36+m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvpedersen Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2014 http://lmgtfy.com/?q=site%3Abimmers.no+importere+e36+m3 har vært her og lest og fant liksom ikke det svaret jeg var ute etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvpedersen Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2014 er det noen hær som driver med smugling? hehe neida! Men hvis jeg importerer en høyrestyrt bil, hvis jeg har forstått riktig så er det bare dashbord som er ubrukelig? ingenting annet som dukker opp underveis? her er bilen jeg har sett på forresten, den ser hel og fin ut men var ikke helt fan av fargen på interiøret. http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/bmw/e36-m3-92-99/bmw-3-series-m3-evolution-coupe------------1998/1737811 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Kortversjonen er at man flyr over, kjøper bilen, reiser hjem med den, betaler mva av kjøpssum og transportkostnader. Søk ombygging, bygg om, vis bilen, ta med mva dokumentasjonen fra innførselen som beviser opphavet til delene. Fortolling er ikke nødvendig når du ikke skal registrere bilen i Norge. Pass på at bilen du bygger om har vært i Norge minst 10 år for å slippe avgifter på ombyggingen. Julian Sommer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Snakk med thomashm5 her på forumet. Han har hentet mange biler fra England, blant annet til SSP, kan sikkert hjelpe deg også. Det som er viktig er momspapirer på motoren i hvertfall, slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Kjøper du en hel bil er det ingen problem så lenge du toller bilen eller delene i den. Om du ikke toller hele bilen er det nok å tolle vitale deler som motor, girkasse og kanskje understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Kjøper du en hel bil er det ingen problem så lenge du toller bilen eller delene i den. Om du ikke toller hele bilen er det nok å tolle vitale deler som motor, girkasse og kanskje understell. Toller? Du betaler ikke toll på noe som helst om du bare skal bruke delene. Men du må betale moms av kjøpesummen ved inførsel, uavhengig av hvor mye av det du skal bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvpedersen Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2014 Kortversjonen er at man flyr over, kjøper bilen, reiser hjem med den, betaler mva av kjøpssum og transportkostnader. Søk ombygging, bygg om, vis bilen, ta med mva dokumentasjonen fra innførselen som beviser opphavet til delene. Fortolling er ikke nødvendig når du ikke skal registrere bilen i Norge. Pass på at bilen du bygger om har vært i Norge minst 10 år for å slippe avgifter på ombyggingen. Og momsen er på 24% av kjøpesum? Eller?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 hehe venlige diskusjoenen skjønner jeg.. Tollen er 24% av kjøps-summen førstegangsregistering er 4375874359837kr +- noen kroner... alt som koster over 200kr som sendes inn til norge må fortolles.. en annen pris om du reiser og henter,, mener det er 6000kr eller noe.. så på ALT er det toll.. (utenfor din kvote) til og med hvis du har bilen din på verksted i svergie så skal du betale toll av verksted regninga på grensa.. og tollen er 24%. når vi er enige om det så trenger man ikke å registrere en delebil så da slipper man unna med bare 24% MEN så er staten så griske at de skal FAEN meg ha 25% av hva det kostet å frakte bilen hit også.. noe som fikk meg til å koke litt på tollvesenet der.. men det er ihvertfall ikke noe stress.. og hvis du prøver å slå av masse på prisen når du skal tolle så anslår de en egen verdi hvis de ikke syntes det er rimlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvpedersen Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2014 Takker for svar, dere er til STOR hjelp! Dette begynner og se realistisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvpedersen Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2014 hehe venlige diskusjoenen skjønner jeg.. Tollen er 24% av kjøps-summen førstegangsregistering er 4375874359837kr +- noen kroner... alt som koster over 200kr som sendes inn til norge må fortolles.. en annen pris om du reiser og henter,, mener det er 6000kr eller noe.. så på ALT er det toll.. (utenfor din kvote) til og med hvis du har bilen din på verksted i svergie så skal du betale toll av verksted regninga på grensa.. og tollen er 24%. når vi er enige om det så trenger man ikke å registrere en delebil så da slipper man unna med bare 24% MEN så er staten så griske at de skal FAEN meg ha 25% av hva det kostet å frakte bilen hit også.. noe som fikk meg til å koke litt på tollvesenet der.. men det er ihvertfall ikke noe stress.. og hvis du prøver å slå av masse på prisen når du skal tolle så anslår de en egen verdi hvis de ikke syntes det er rimlig.. SÅ hva vil prisen på denne bilen bli da totalt (etter din kalkulator) hvis innkjøpsprisen er ca 45000,- NOK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Som nevnt flere ganger, "avgiftene" er 25% moms, ingen toll, tull eller andre ting. Så: (innkjøpspris + reiseutgifter) * 1,25. Altså, f.eks. 45000 + 10000 = 55000 * 1,25 = 68750,-. Papperboy og tvpedersen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvpedersen Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2014 Som nevnt flere ganger, "avgiftene" er 25% moms, ingen toll, tull eller andre ting. Så: (innkjøpspris + reiseutgifter) * 1,25. Altså, f.eks. 45000 + 10000 = 55000 * 1,25 = 68750,-. Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 er det noen hær som driver med smugling? hehe neida! Men hvis jeg importerer en høyrestyrt bil, hvis jeg har forstått riktig så er det bare dashbord som er ubrukelig? ingenting annet som dukker opp underveis? her er bilen jeg har sett på forresten, den ser hel og fin ut men var ikke helt fan av fargen på interiøret. http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/bmw/e36-m3-92-99/bmw-3-series-m3-evolution-coupe------------1998/1737811 Er ganske mye annet som er forskjellig. Interiøret er speilvendt, dvs justering av speil på feil dørtrekk og div. De utvendige speilene er vinklet feil og er ikke brukbare. Tannstang er ubrukelig. Du må/bør ha nye servo slanger. Ny rør gang til ekspangsjonstank (da denne står på feil side). Frontlykter må enten bygges om eller kastes. Dette er det jeg kommer på i farta, sikkert flere ting da engelske biler ikke er kjent for å være i norsk standard mtp kuler og foringer i understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå