stig. Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 hjelper jo ikke det stig.. når det alikevell er fraværende komp på den sylindern.. den kompen er sikkert ikke helt fraværende, det er neste alltid litt komp i en cyl, og ikke minst, man slipper evnt og kjøre den kompen "som slipper unna" rett ned i bunndelen(eller tilbake i innsuget hvis du har en dårlig ventil eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlimG Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2014 Avgasstest ved karosseribytte??? Tror du gjorde dumt i å spørre i det hele tatt. Eg spurte BT, og dei tolkar teksten frå tollvesenet som at dei må gjere teknisk kontroll på bilen, noko som inkluderar avgass. Her er sitatet dei refererar til: Statens vegvesens vegkontor skal kontrollere og attestere at den skadde motorvognen tekniskog eksteriørmessig framstår som identisk type motorvogn (samme merke / modell / byggemønster) som den skadde motorvognen før skade inntrådte. Eg prøver å få svar frå tollvesenet om kva dei meinar at BT skal gjere med bilen, det eg håpte var at BT sjekkar at ombygginga har vorte gjort forsvarleg, at plomberingar er der dei skal, og at karosseriet er det same som det gamle karosseriet. men hvorfor koble ut 3 sylindre? da vil jo motoren såvidt orka å dra bilen framover. dessuten teorien din er feil.. UANSETT om du fjerner så mange sylindre du vil så vil den ikke gå jevnt sålenge det er 6 stempler som går opp og ned og ikke alle er i funksjon sammen. og den andre teorien som er feil er att sylindrene er oppdelt i 3 derav 1-6 er sammen 2-5 er sammen og 3-4 er sammen. så å få en motor uten komp på en syl til å gå som den skal kan du glemme. Tanken her er å berre få bilen gjennom kontrollen til BT først og fremst, om dei godkjenner bygget så kan eg skifte motor og deretter få bilen gjennom PKK og _så_ få skilt på den. Det er ikkje snakk om å bruke den motoren til noko anna enn å få den gjennom testen, og eg kan ikkje skifte motoren før BT kontrollen da den har plombering i motorblokka. Såvidt eg kan sjå på bilete av veivakslingen til M52B28 så ser det ut som stempel 1+6, 2+5 og 3+4 går parallelt Link til eBay salg Link til eBay salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlimG Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2014 den kompen er sikkert ikke helt fraværende, det er neste alltid litt komp i en cyl, og ikke minst, man slipper evnt og kjøre den kompen "som slipper unna" rett ned i bunndelen(eller tilbake i innsuget hvis du har en dårlig ventil eller noe Fristande å fjerne innsugsventilen på den sylinderen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Kan ikke skjønne det skal være noe som helst problemer å bytte motor. Skaffer du tilsvarendes motor, skaffer data på motornr og evt dokumentasjon fra bmw at motorene er jevnlike kan jeg aldri forstå dette skal være noe som helst problem. Plomberinger er jo ikke ett must for å få ting godkjent, er jo mange som godkjenner bare ved hjelp av delenummer og de fysiske målene på delene som bremser o.l. Har du da motornummer A, og motornummer B og dok om at de er som to bananer side om side i ferskvaredisken må da svv skjønne opplegget. (Selv om mange er frustrerte, er det derimot ikke helt blåste mennesker på svv, og starter du med monkeybusiness blir man nok raskt gjennomskua.) Og dersom du blir det, kan jeg love deg at de lager mere styr neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlimG Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2014 Kan ikke skjønne det skal være noe som helst problemer å bytte motor. Skaffer du tilsvarendes motor, skaffer data på motornr og evt dokumentasjon fra bmw at motorene er jevnlike kan jeg aldri forstå dette skal være noe som helst problem. Plomberinger er jo ikke ett must for å få ting godkjent, er jo mange som godkjenner bare ved hjelp av delenummer og de fysiske målene på delene som bremser o.l. Har du da motornummer A, og motornummer B og dok om at de er som to bananer side om side i ferskvaredisken må da svv skjønne opplegget. (Selv om mange er frustrerte, er det derimot ikke helt blåste mennesker på svv, og starter du med monkeybusiness blir man nok raskt gjennomskua.) Og dersom du blir det, kan jeg love deg at de lager mere styr neste gang. Dette er eit karosseribytte. dvs. 3 deler fra drivlinja på det gamle kjøretøyet med skada karosseri må monterast over i nytt identisk karosseri. Hvis BT godkjenner karosseribyttet vil staten behandle det nye bygget som min gamle bil og eg vil få tilbake samme skilt som var på den gamle bilen. Målet med karosseribytte er å slippe unna fortolling av bruktimportert bil fra Tyskland. Mine tre deler er: Motor, Gir og Diff Etter at BT har godkjent karosseribyttet kan eg skifte motor og herje på som eg vil, men ikkje før. Eg tvilar på det er verdt å spørr tollvesenet om dei godkjenner 2 deler fra drivlinja framfor 3. Det eg skal spørje dei om er om det er mogleg at BT ikkje skal kontrollere meir enn karosseribyttet. Eg meinar avgass og slikt høyrer til PKK, og PKK må eg gjennom etter at bilen har vore hos BT uansett før eg får tilbake dei gamle skilta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Tror ikke dette går. Hvis setter ene pluggen ut av spill, vil fortsatt bensin sendes inn gjennom dysen. Det blir så mye uforbrent bensin i motoren til slutt så det blir fare for brann. For det vil gå mye uforbrent bensin ned i oljen. Tror eneste muligheten uten å skru er å ta av ledningen til den ene dysen og krysse fingrer og tær og håpe det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 eh.. fare for bran faktisk.. den beste løsningen vil nok å være å nappe av dysa på den syl å prøve.. tviler på att det går men du må bare prøve.. BT selv tar ikek avgass kontroll heller såvidt jeg veit. stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Her var det mye surr. Trådstarter har helt rett mtp motor og godkjenning. De fleste skjønner ikke hva "karosseribytte" er, uansett hvor mange ganger man forklarer det. IKKE spør om de skal ta avgasstest, for det gjør dem ikke (i alle fall ikke når jeg har fått dette gjort, både mc og bil). SlimG og Morty999 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Februar 7, 2014 Share Skrevet Februar 7, 2014 Kjør bilen på kontroll som den er, finner de ut ut den ikke går som den skal får du ta problemet da..ikke værre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå