AlexZandero Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 De sa at i og med at BMWen min var importert, PLUSS at jeg har den første modellen (1996) med denne type telefon.. Så går det nok ikke.. Den skulle visst være beregnet på ett nett som heter D-NETZ, altså Deutche Nett.. Jeg skjønner ikke.. Fordi han skrev ut hele utstyrslista til bilen min og der står det GSM phone, noe som burde være mulig og få til tilogmed den dag idag. Dette er den type telefon jeg har: Så dette var visst den eneste modellen altså 1996, som hadde denne gamle med snor. De som kom etterpå kjørte visst på noe Siemens greier som var annerledes og var kanskje derfor alle de andre hadde fått det til og funke. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger.. Jeg kan prøve en annen operatør ellerno.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Jeg har også den telefonen med snor, har en 2000 modell importbil fra Tyskland men telefonen virker hos meg. Jeg hadde tidligere Talkmore og nå har jeg Telenor. Merkelige greier. Slik ser min telefon ut, kjøpte nettopp en "ny" brukt fra Ebay Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Jeg har også den telefonen med snor, har en 2000 modell imporbil fra Tyskland men telefonen virker hos meg. Jeg hadde tidligere Talkmore og nå har jeg Telenor. Merkelige greier. Slik ser min telefon ut, kjøpte nettopp en "ny" brukt fra Ebay Tyskland. Men det er bra nytt da.. Fordi fattern har telenor og skal prøve med simkortet hans imorgen tenker jeg. Men bruker du kortleseren bak eller den under telefon for at det virker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Jeg bruker den under telefonrøret, chippen opp og inn som på bildet her (Her har jeg dratt kortet helt ut for å vise chippen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Jeg bruker den under telefonrøret, chippen opp og inn som på bildet her (Her har jeg dratt kortet helt ut for å vise chippen) Nice, da er du heldig da.. Enda en fordel ved å ha telenor. Jeg er villig til å bytte bare for å få den telefonen til å fungere. p.d.d har jeg jo Chess men har tross alt vært strålende fornøyd med de og. Virker som Telenor kjører på ett annet nett, for mener Chess bruker netcom dekning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Chess bruker NetCom ja, men ser ikke helt hva forskjellen er på daglig bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Ja kanskje det har noe med det å gjøre, jeg har hatt Talkmore og Telenor ihvertfall og begge de virker fint. (Talkmore er eid av Telenor) Tror jeg hadde Netcom trilling aller først men det kan hende jeg husker feil der. Får håpe du får det til å virke med en annen enn Chess. AlexZandero reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Chess bruker NetCom ja, men ser ikke helt hva forskjellen er på daglig bruk? Det har mye å si for meg at den telefon fungerer.. Da ville bilen vært i 100% stand slik den skal være. Også er det litt stas og bare kunne trykke på rattet når det ringer og ha handsfree er jo uansett kjekt. Kjenner flere av meg som fikk bøter pga de snakket med mobilen innte øret. Men kan hende jeg skal ha dynavin speller etterhvert og da blir det jo bluetooth gjennom spilleren.. Da blir det dobbel dose hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Hadde jeg hatt en slik ville jeg og at den skulle ha fungert, men er jo bare å prøve med Telenor. Det jeg mente var at jeg ser ikke hva som kan være forskjell fra Telenor sitt nett og NetCom sitt. Annet enn dekning her og der. Kanskje det er noe teknisk som spiller inn, men virker litt rart.. Men men, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Hadde jeg hatt en slik ville jeg og at den skulle ha fungert, men er jo bare å prøve med Telenor. Det jeg mente var at jeg ser ikke hva som kan være forskjell fra Telenor sitt nett og NetCom sitt. Annet enn dekning her og der. Kanskje det er noe teknisk som spiller inn, men virker litt rart.. Men men, lykke til Åja sånn sett ja.. Vel det er jo litt frustrerende at man må kødde så mye for å få det te å funke.. Men på en annen side er det jo gammal teknologi og vi har kommet veldig mye lenger nå enn den gang.. Likevel er det noen som mestrer det enkelt mens andre kødder fælt.. Jeg tok det litt tungt når han på Bilia sa at det mest sannsynelig ikke vil funke. For han tok chassisnr, søkte det opp, fikk utstyrlista mi, fant kodeNr på telefonen min.. Og viste meg at det står D-NETZ, noe han mener å huske var kun for tyskland.. Men jeg fortalte mens jeg gikk ut at jeg gir meg ikke.. Det virker noe rart at det står GSM Phone (for da er jo mulighetene tilrettelagt), og hvis noen skulle ta en tur med bilen tilbake i tid til Frankrike f.ex.. så ville de ikke ha telefon lenger som fungerer? merkelig.. Skal bli morro og få prøvd pappas sim imorgen. Men fattern anbefalte og stikke innom Bakke elektronikk.. De er byens spesialister på telefoni. Holder til i SF forresten.. Fattern mener at de vil nok kunne finne ut av det.. Han sa også at det er vel Blaupunkt som lagde disse telefonene til BMW bare at det står BMW logo på dem.. Så imorgen håper jeg at jeg har funnet ut av hele greia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Når jeg logger meg inn på "Mine Sider" hos Telenor går det an å se hvilke telefoner både hovedsim og tvillingsim er plassert i. Det fulle navnet på BMW Telefonen i min bil er følgende: Motorola International 2700 with optional BMW Handset and Eject Box Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2014 Det greiene her er håpløst.. Har nå prøvd med fatterns sim og han har telenor men til ingen nytte. Jeg måtte bruke en slik adapter som bare er fullsize kort men med utskjært slik at man kan klikke inn sim kort. Føler jeg har lyst å hive hele telefon på sjøen. Jeg fikk ikke prøvd kortleseren bak ettersom den adapter + sim ikke var like finpusset rett i overflaten som ett man får fra leverandør, så der kom det rett og slett ikke inn.. Men nå er så og si alt håp ute, jeg har prøvd omtrent alt og likevel skal det være så forbanna vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWendrom Skrevet Februar 8, 2014 Share Skrevet Februar 8, 2014 Har sjekket litt rundt på nettet, og det virker som om 96-97 modellene har en telefon som går på 900 mhz båndet, ikke 1800 som er brukt nå for tiden. Det finnes fortsatt operatører som tilbyr disse simkortene, og da virker det som vodafone er det beste. (Kilde: http://bit.ly/1eD4wht) Sent from my SM-N9005 using Tapatalk AlexZandero reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2014 Har sjekket litt rundt på nettet, og det virker som om 96-97 modellene har en telefon som går på 900 mhz båndet, ikke 1800 som er brukt nå for tiden. Det finnes fortsatt operatører som tilbyr disse simkortene, og da virker det som vodafone er det beste. (Kilde: http://bit.ly/1eD4wht) Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Hmm det der er interessant og gir meg mening egentlig.. Men da gir jeg det ett forsøk og prøver å høre litt rundt om jeg kan få tilsendt slike simkort. Takk for tips iallefall;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 min 96 mod fungerte med ett gmlt telenorkort jeg hadde. kutta ut telenor og valgte onecall. det kortet ville ikke fungere i bilen. har dog ikke prøvd kortleseren bak. kjøpte nettop ett kontaktkort fra telenor, det heller fungerte ikke. skal ringe de og høre om de kan aktivere det gamle simkortet mitt irriterende når tlf ikke fungerer. iallefall siden alle skal kommentere steinalder-telefonen.. også fungerer den ikke i tilegg forøvrig helt genial når den fungerer. handsfree via rattet, kontaktliste osv på instrumentet i dashen. AlexZandero reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå