sanders54 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Hei Startet bilen i dag tidlig og nesten momentant sprengte bakruten. Hele sulamitten gikk i oppløsning, ser nesten ikke ut som det har vært noen bakrute på den noengang. Jeg antar det kom av vibrasjonen når jeg startet (diesel purke...), men hvordan kan dette ha oppstått? Bilen står som regel ute, og jeg antar det hadde bygget på seg is i løpet natten som kanskje fikk ruten til å gå i oppløsning? Noen ideer?
sanders54 Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Skrevet Februar 1, 2014 Beklager, glemte å nevne. E46 320D
carlandrehegle Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 tipper du har hatt en sprekk eller noe slikt i ruta..spesielt at det er bakruta da ingen bulker vell? er jo ikke mye som skal til om ruta står i spenn
sanders54 Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Skrevet Februar 1, 2014 Ingen bulker eller sprekker jeg visste om ihvertfall. Meget spesielt ja, og meget trist. Lurer på hvor mye en ny bakrute koster? Forøvrig stasjonsvogn .
Tare Jansen Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Dette er jo "kjent" med slike panorama tak og ikea bord;) Så kan jo være så enkelt som at noe galt skjedde i produksjon, men dette er bare vill gjetting basert på hva jeg har lest om slike ting før..
MrBrum Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Herdet glass kan lett sprenges ved at noe metall kommer inn i kanten på det. Herdet glass montert i ramme tåler vanvittig mye. Det kan ha gått et fint skall i kanten på det på et tidligere tidspunkt. Som igjen har utløst denne smellen. Men det er et sjelden fenomen du beskriver der...jeg har jobbet hos glassmester tidligere, og var til og med borti at vi sparket et stort glass på plass i en treramme. Og det gikk bra.
sanders54 Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Skrevet Februar 1, 2014 Bare merkverdig at det skjer i dag, bilen hadde 11 års bursdag for noen dager siden... Kanskje verdt å merke den har stått i garasje mesteparten av tiden siden 2003, og bare siste halvåret har måttet stå ute .
Daniel80 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Dekker ikke ruteforsikringen det da? Som steinsprut skade eller noe?
sanders54 Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Skrevet Februar 1, 2014 Dekker ikke ruteforsikringen det da? Som steinsprut skade eller noe? Skal ringe i morgen, men jeg har ikke store forhåpninger. Antar de blir litt lange i maska og det blir tatt som en vanlig reperasjons sak. Det er vel litt forskjell mellom en helt disintegrert rute og litt steinsprut mtp reparasjon . Kommer tilbake!
Daniel80 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Spør hos de som skifter ruter før du spør forsikrings selskapet Er nok enklere å få akksept der, og de ordner jo all kontakt med forsikringen uansett..
Otis Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Det er jo vanlig at bakruten skal knuse slik som din. Herdet glass knuses i uskarpe biter for å ikke skade noen.
Forbiss Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Feil. Det blir skarpe biter av herda glass. Jævli skarpe biter. Er ikkje veldig behagelig å få i fingrene.
janerik171187 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Feil. Det blir skarpe biter av herda glass. Jævli skarpe biter. Er ikkje veldig behagelig å få i fingrene. er vell sånn at det er bedre med masse små enn fler store skarpe biten som kutter store hakk om man er uheldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå