Sveinsag Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Hei Er på utkikk etter noe å kunne rase ut litt med. Bilene jeg har vurdert hittil er e92? 330-335 Porsche 996 (gjerne turbo) Mercedes cls Lotus Elise Noen som har noen tips, evt for/imot? Må være nyere årsmodell (2002-2010) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 De du har listet opp går jo fra svær tysk "luksussedan" til bitteliten britisk sportsbil. Hva er du egentlig ute etter i en lekebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 ville prøvd litt biler hadde jeg vert deg, for det virker ikke som du vet helt hva du er på jakt etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2014 Er på utkikk etter noe med mye motor (da passer ikke cls helt inn, men den er jo en ypperlig cruiser?) Det er ikke så viktig hva det er, så lenge morofaktoren er der. Porsche og Elise er jo egentlig bare for morsomme veier og søndagslek, mens bmw og Mercedes er mer for komfort/cruise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Om mye motor er det viktigste er det vel gamle amerikanere som er tingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2014 Har kjørt en del chevelle, men det er ikke helt min smak. Skal jeg ha v8 så skal den sitte i en bmw eller Audi. Må vel bare ta en del runder med prøvekjøring før jeg finner en riktig type bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46238285&serachclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2014 Sikkert artig bil men den blir for gammel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Du sier lite om prisleie her da, hva er f.eks. maks av hva du ønsker å legge i en slik bil? CLS er som du sier en cruiser, har selv testet siste generasjon i 350 CDI utgave, og det er ingen lekebil, derimot en ypperlig cruiser - selv om jeg må si at 5-serie med adaptivt understell er laaaangt mer komfortabelt selv med 20" enn hva MB´n var på 19". 996 Turbo er jo en virkelig lekebil, mens Elise litt "konebil" spør du meg, sikkert ekstremt morsom, men litt mer kledelig å kjøre rundt i en 911 Turbo - spør du meg. Hva med Z4, Cayman, Boxster osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2014 Har vurdert Cayman også, men mitt inntrykk er at det re n "billigporsche" Vurderer opp mot en 400-450', selvfølgelig får man jo ikke nytt og fancy, men mye er tilgjengelig Har jo en f31 til daglig, og vil ha noe som har litt mer morofaktor til helger/kvelder Har hatt 5serie med msport + 20". Dette var absolutt ikke "morsom" bil, ok men ikke tilfredsstillende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 e46 m3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 e46 m3! +1 Til prisen du antyder, må en grom E46 M3 være en optimal løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gewinde Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 911 Turbo, enough said. q1337 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal respondere på beskrivelsen av en Lotus Elise som "konebil", og da av en som setter opp en Mercedes CLS som "lekebil" på samme lista. Det du må spørre deg selv om, er om i hvilken grad du er villig til å ofre årsmodell for råhet. Jo nyere bilen er, jo mindre oomf får du. 911 har vel alltid vært det som gir mest bang-per-buck, men du får ikke en 996 turbo i den prisklassen som er i god nok stand til at du bør kjøpe den. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg valgt en Cayman/Boxter eller en Elise. Elise har 0-100 på typ 5 sekunder, og det er ikke mye her i verden som gir så mye gøy for penga som den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal respondere på beskrivelsen av en Lotus Elise som "konebil", og da av en som setter opp en Mercedes CLS som "lekebil" på samme lista. Det du må spørre deg selv om, er om i hvilken grad du er villig til å ofre årsmodell for råhet. Jo nyere bilen er, jo mindre oomf får du. 911 har vel alltid vært det som gir mest bang-per-buck, men du får ikke en 996 turbo i den prisklassen som er i god nok stand til at du bør kjøpe den. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg valgt en Cayman/Boxter eller en Elise. Elise har 0-100 på typ 5 sekunder, og det er ikke mye her i verden som gir så mye gøy for penga som den bilen. Hvis den var myntet på meg, så mente ikke jeg at CLS er noen lekebil - derimot en cruiser. Elise er jo en virkelig morsom liten racer, men for -MEG- er det en konebil mtp. utseende. Jeg personlig ville ikke følt meg vel i Elise, derimot ville en Cayman/Boxter vært noe annet - da helst en Cayman. Elise er sikkert skrekkelig morsom, men for meg ser det ut som en liten plastboks og man mangler bare Barbie i passasjersetet. Lotus har langt penere og mer "voksne" biler enn akkurat Elise - som sikkert er fullt på høyde hva angår lekenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå