Gå til innhold

Fjerning av partikkelfilter + remap til 118D - hvor?

Babybeam
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en fin 118D 08mod med sportsunderstell og jeg kjenner at jeg har temmelig lyst til å frigi noen av hestene som har blitt bundet fast.

Er uthulning av partikkelfilter + en remap veien å gå? Er i såfall PPC fra BSR et godt valg eller er det andre som gir bedre utbytte både med tanke på økonomi og fraspark?

Hvor, hvem og hvor mye er vel det jeg lurer på :)

Hilsen

- Babybeam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Godt poeng Eksos ^^ Holder til i Akershus :) TRF racing skal jeg ha i bakhodet :D Men alt av relevant info og erfaringer tas imot med stor takk :)

Er ikke bare bilinteressert, men også en skikkelig nerd så god informasjon om ting jeg liker er helt knall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uthuling av partikkelfilter ville jeg unngått, siden det kan være greit å ha det i bakhånd. Det er mer normalt å erstatte DPF med en ny downpipe uten, slik at du kan bytte imellom ved behov. Deretter trenger du en programvare tilpasset dette, og det kan bla TRF, Ecotune eller ESS levere til deg. Der de to førstnevnte kan levere hele kit. Skal du strekke strikket lengre en gjennomsnittet, tar du kontakt med TRF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk TRF! Sånne linker liker jeg! Skal studeres nøye :)

Hmm, det hørtes ut som en smart løsning crazy. Er det lett å skru av DPF for en mildt erfaren fyr,- eller vil det anbefales å sette dette bort til mere kyndige?

Når du sier at TRF strekker strikken litt lengre, tenker du da på at de har muligheten til å gjøre flere modifikasjoner enn resten, eller at de legger inn mere agressive remaps..?

Takk alle så langt for svar! Mye fin info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPF er greit nok å skru av, men du må kunne sveise på Ecotune sitt oppsett, dvs ikke mot turbo. Men under bilen, der downpipe møter resten av eksosen. Jeg vet ikke hvordan TRF sin downpipe er.

Det jeg mener er at TRF kan tilpasse programvaren i større grad til ditt ønske\oppsett. Der f.eks Ecotune har faste steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...