Babybeam Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Hei! Har nettopp kjøpt meg en fin 118D 08mod med sportsunderstell og jeg kjenner at jeg har temmelig lyst til å frigi noen av hestene som har blitt bundet fast. Er uthulning av partikkelfilter + en remap veien å gå? Er i såfall PPC fra BSR et godt valg eller er det andre som gir bedre utbytte både med tanke på økonomi og fraspark? Hvor, hvem og hvor mye er vel det jeg lurer på Hilsen - Babybeam Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Ta kontakt med TRF Racing her inne. Han har bred kompetanse på feltet og tilbyr flere steg som passer ønsker og egen lommebok Han holder til på Rena. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Hvor du bor har vell også litt å si? Kjører vell ikke fra Nordkapp til Østlandet for å få chippa bilen hos ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babybeam Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2014 Hah! Godt poeng Eksos ^^ Holder til i Akershus TRF racing skal jeg ha i bakhodet Men alt av relevant info og erfaringer tas imot med stor takk Er ikke bare bilinteressert, men også en skikkelig nerd så god informasjon om ting jeg liker er helt knall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 http://bimmers.no/blog/4-trf-performances-logg/ http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer-egr-erstatter-gis-bort/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Uthuling av partikkelfilter ville jeg unngått, siden det kan være greit å ha det i bakhånd. Det er mer normalt å erstatte DPF med en ny downpipe uten, slik at du kan bytte imellom ved behov. Deretter trenger du en programvare tilpasset dette, og det kan bla TRF, Ecotune eller ESS levere til deg. Der de to førstnevnte kan levere hele kit. Skal du strekke strikket lengre en gjennomsnittet, tar du kontakt med TRF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babybeam Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Tusen takk TRF! Sånne linker liker jeg! Skal studeres nøye Hmm, det hørtes ut som en smart løsning crazy. Er det lett å skru av DPF for en mildt erfaren fyr,- eller vil det anbefales å sette dette bort til mere kyndige? Når du sier at TRF strekker strikken litt lengre, tenker du da på at de har muligheten til å gjøre flere modifikasjoner enn resten, eller at de legger inn mere agressive remaps..? Takk alle så langt for svar! Mye fin info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 DPF er greit nok å skru av, men du må kunne sveise på Ecotune sitt oppsett, dvs ikke mot turbo. Men under bilen, der downpipe møter resten av eksosen. Jeg vet ikke hvordan TRF sin downpipe er. Det jeg mener er at TRF kan tilpasse programvaren i større grad til ditt ønske\oppsett. Der f.eks Ecotune har faste steg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babybeam Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Ok, skjønner Da har jeg egentlig mye fin info å gå på til jeg får spart opp noen penger til å starte prosjektet Tusen takk alle for gode svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå