Odd-M Skrevet Februar 21, 2014 Skrevet Februar 21, 2014 http://workshop-manuals.com/bmw/ Mangler de siste modellene, men alt av det gamle ligger der. Gull verdt for hjemmemekking!! And-reas og Thundercoil reagerte på dette 2
Alpejohn Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Nice! Har savnet dette! (Har jo vært en russisk versjon tilgjengelig, med dårlig oversettelse fra google). Nå mangler vi bare online wds Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Otis Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Jeg finner fremdeles ikke ut av hvordan man skifter/tar av AC reima. Noen andre som finner ut av det? Gjelder LCI R6 diesel. E61
Odd-M Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Skrevet Februar 22, 2014 Kjenner ikke din bil og finner ikke LCI i databasen, men normalt er det jo bare ett strammehjul som enten vris i en retning for å slakke eller en manuell strammer som må skrus tilbake.
Thundercoil Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Jepp. Det jeg er vandt til også. Har ikke tatt på E6X, men på de andre har jeg satt en latmannsarm på bolten til strammer og dradd den mot høyre, mener jeg det var.
Otis Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Joda, jeg kan alle de der "gamle" motorene. Ingen problem det. Men på LCI motor, er det ingen strammehjul til AC reima, dynamo reima har strammer, så den er grei. Skjønner ikke hvordan man får av AC reima altså!
Thundercoil Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Leste at M57n2 uten strammer på ac reim, hadde den nye type elastiske reim. Du måtte sette latmannsarm på "crankshaft", blir vel vibrasjonsdemper, så snu litt på motoren mens du drar/lirker reimen av/utover. Regnet nesten med det var en noe merkelig metode, siden du har god peiling på "gamle" motorer og mye annet. Haha.
Otis Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Haha, thundercoil. Gamle motorer har jo nesten såvidt jeg vet bestandig hatt en form for stramme og slakke funksjon på dynamo. Men høres rart ut at man skal tvinge reima av og på.
Thundercoil Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Ja, enig der! Aldri hørt om. Men her er kilden:http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=138730 Står forsåvidt at man trenger spesialverktøy for å montere igjen, men virker fra innleggene som om det følger med reimen.
Otis Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Dæsken. Har googla endel og du fant det! Takk å takk.
Jan E-28 Skrevet Mars 16, 2014 Skrevet Mars 16, 2014 Ser en må lese den workshop TIS med litt skepsis. F.eks. en 320si kommer opp i listen, og mye ser tilsynelatende ok ut. Helt til en ser at mye av dataen er for N45 1.6l motoren. Mye av dataen er også generell. Så om din bil trenger litt spesielle ting utenom standard ville jeg bruke den med et enda mer skeptisk og overvåkent øye. Men ellers en bra nettside.
Odd-M Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Skrevet Mars 16, 2014 Manualen er delt i forskjellige kapittel, hvorav det første er mye generell informasjon, og du er nok på feil sted. Prøv å bla litt i menysystemet til venstre. Dette er fabrikksmanualen BMW selv leverer, med komplett prosedyre for å rive det mekaniske i en bil til småbiter og montere igjen. Den største "svakheten" er at den gjerne henviser til diverse spesialverktøy som man ofte ikke trenger. Du har også et tilsvarende system for det elektriske anlegget, men den har jeg ikke funnet på nett på en stund.
Thundercoil Skrevet Mars 16, 2014 Skrevet Mars 16, 2014 Pleier å henvise til denne: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå