Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Hva betalte du da? :P

 

 

Haha så bilen råne rundt på stovner igåår, han kjørte ikke som han nettopp han hadde fått lappen :P

 

hvem av dem da?Han høye eller han lave broren? :P

 

gratulerer med ny bil :)

men må bare spøre, hvorfor hater du shadowline? oO

takktakk :)

 

Er bare genrelt glad i mørke biler med kromlister... med sort så blir alle linjer på en måte borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål...fikk litt problemer med denne igår...råna rundt i byen...så begynte tempen å gå opp... stoppa...åpna panseret, og ser at slangen fra radiator til motoren hadde hoppet av... så fiksa jeg det (ja jeg skrudde selv!) Men nå har det seg slik at om jeg kjører bilen med moderat belastning så går nåla opp mot rødmerkingen... så dettern ned igjen for deretter å gå mer og mer mot rød merket... men om jeg gasser på og griser med bilen, så går nåla ned mot midten igjen...!? Kjører på motorveien så holdern seg fint...

 

Whats wrong??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komt trykk i kjølesystemet da? somregel et dårlig tegn :P

 

Men fått lufta kjølinga skikkelig etter du satt på slangen igjen? Ikke alltid så lett å få lufta de bilene her skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viskosekoblingen på motorviften ;) Den er sikkert utslitt, slik at vifta ikke får nok turtall, og kjøler dårlig. Du kan teste viften ved å kjøre til temperaturen når midten, og deretter prøve å stoppe viften fra å rotere med en sammenbrettet avis. Klarer du å stoppe den, så er den utslitt. 

 

Var akkurat samme symptomene på fruens E39. Forsvant etter bytte av denne :)

 

Står litt bedre forklart her:

FanClutchtest.pdf

 

Anbefaler deg merket Sachs, som du får billig på ebay.

http://www.ebay.com/itm/BMW-Fan-Clutch-Sachs-ZF-OEM-E32-E34-E36-E39-E46-/400507299454?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d4018667e&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt tilsvarende uten vifte helt uten problem før, men gir du gass får man både mer fart på en utslitt viskose og mer sirkulasjon i systemet. Ny vannpumpe, kjølevæske og viskose hadde ikke gjort noe!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har holdt seg fint på temperatur før uhellet skjedde,er nok bare dette luft i systemet som lager krøll for deg.

Hadde selv det samme med en e28 som slangen hoppet av på.Mye frem og tilbake med temp måleren.Men etter lufting,var den bra på temperaturen igjen.Luft den ordentlig ,så tenker jeg 328 en din er frisk igjen Wicky :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...