Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Forskjellen er i og for seg ikke så stor. 220CDI er vel den "perfekte" motoren, men 200CDI er vel så kjørbar for norske forhold, men også på tyske motorveier.

 

Å få en 200CDI motor til å bli 220CDI er ikke store jobben såvidt jeg har skjønt. Disse OM611 motorene til Mercedes har vist seg å være helt kanon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW-folka blir neglisjert....

 

(screenshot av en fra snaplista mi)

BMW folka er bare ut å kjører bil og nyter kjøreglede, står ikke inne i resepsjoner og henger hele dagen slik dere MB folk gjør :P

Det er ikke tilfeldigvis gamlebilen din som har havnet i mitt "nabolag"? Sto på utsiden av butikken her og jeg tenkte at den bilen hadde jeg sett før men viste ikke hvor, før jeg kom på at du hadde en slik ;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57962714&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er i og for seg ikke så stor. 220CDI er vel den "perfekte" motoren, men 200CDI er vel så kjørbar for norske forhold, men også på tyske motorveier.

 

Å få en 200CDI motor til å bli 220CDI er ikke store jobben såvidt jeg har skjønt. Disse OM611 motorene til Mercedes har vist seg å være helt kanon :)

 

 

Ja man kan chippe dem og få rundt 150hk...men ikke så lurt når bilen har rulla 400kkm nesten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW folka er bare ut å kjører bil og nyter kjøreglede, står ikke inne i resepsjoner og henger hele dagen slik dere MB folk gjør :P

Det er ikke tilfeldigvis gamlebilen din som har havnet i mitt "nabolag"? Sto på utsiden av butikken her og jeg tenkte at den bilen hadde jeg sett før men viste ikke hvor, før jeg kom på at du hadde en slik ;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57962714&searchclickthrough=true

 

 

hehe synes bare den snappen var lættis :P

 

Jo er gamlebilen min..lurer på hvor mye de har brukt på alle feilene på den...den var sliten.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 170hk/400nm på 220en... 200cdien har 122hk og 270nm...sier seg selv at forskjellen er ganske merkbar...blir iallefall ingen 200cdi neste gang...

 

Driver å ser litt på bil, og komforten i w211 er jo grei. Så vurderer enn 200 men blir nok 220 hvertfall, er egentlig S124 som jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvekjørt hele modellporteføljen(A, B, C, E, CLA Shooting brake bla.) til Mercedes i kveld hos Bertel O. Steen. Lukker jeg øynene kunne bilene like gjerne vært BMW eller en Ford Mondeo med sportsunderstell. Likte ikke det jeg kjørte rett og slett(la oss si at jeg hadde store forventninger), var superlettet og fornøyd når jeg satt meg bak rattet på S124n igjen gitt :P Kjørte en lang omvei og kjørte aktivt på landeveien, og det kan høres rart ut, men til tross for at det er svært komfortfokusert, så er det ikke en båt :)

 

Interiøret og slikt i de nye bilene, flott flott, men det var ikke som å kjøre Mercedes lenger.. :P Kanonmotorer, giring og slikt, men jeg følte ikke den "sæggye" stilen jeg liker ved 124.

Får reise og prøve noen BMWer snart vel :P Blir spennende å se hva de har å by på og om de vekker noe hos meg(noe 80-talls BMWene gjør aller mest av alle biler her i verden for meg).

 

Mercedes W210 og W211 har Mercedes' stilen jeg liker, 212 og søsknene man får kjøpt nå til dags? Nei.. Kunne aldri gjetta på at det var Mercedes jeg satt bak rattet på om jeg fikk bind for øynene..

 

Beklager Wicky, men dette er nå Mercetråden på Bimmers da!   :) Som representant for Mercedes Benz Entusiastklubb her inne, så er jeg pliktig med å komme med et slags referat fra en klubbkveld :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...