norbakken Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 Påskeferien i år var Nord-Norgetur for meg og 1'ern, vi fikk prøvd oss på kolonnekjøring og mengder med nedbør, men bilen fungerte utmerket, som alltid! Vel tilbake i det blide Trøndelag var det tid for sommerdekk, og det tok ikke lang tid før jeg husker hva jeg tenkte i høst: "Aldri mer RunFlat"! Jeg trengte ikke mer enn 1 km for å konstatere at her trengs det hjulbytte! En kjapp tur innom GS-Bildeler viste kampanje og billigsalg, så da bestilte jeg like gjerne komplette nye hjul! Gleder meg til neste tirsdag, for å si det sånn Ulempen med få eiker på felgene er at alt innafor vises så godt, f.eks bremseskiven som ikke ser like bra ut lengre. Så da var det bare å gå på med stålbørste, rødsprit og hammerlakk. Tiden vil vise om malingen tåler varmen fra bremsene, men enn så lenge så ser det bra ut! Utgangspunktet: Resultatet: Men det betyr altså at de originale 18" M-techfelgene mine er til salgs! Står altså RunFlat dekk på, 215/35 og 245/30. Dekkene holder ut denne sesongen. Kom gjerne med bud, kommer salgsannonse etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limbo Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Tøff bil Så det ble bra me de AE lysene ja, tror jeg bestiller meg slike som sagt Hvor mye tenker du for M-tech felgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Ble bedre det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet April 24, 2014 Forfatter Share Skrevet April 24, 2014 Jeg gikk visst amok på E-bay i vinter så måtte teste ut litt av det i dag Litt overkill, eller hva synes dere?? Stripene ble jeg veldig fornøyd med, så de forblir på! Men slepeløkka og terninghettene er jeg mer skeptisk til..., tror jeg har blitt for gammel for sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limbo Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Syns panserbeskytter passer bedre på eldre biler, men stripene ble jo bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet April 24, 2014 Forfatter Share Skrevet April 24, 2014 Hehe, panser-BH'n er den jeg er mest fornøyd med, så den blir nok på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 terningene er vel for 18åringer og de som var på strømstad forje torsdag har striper og tauekrok selv men planla å bare bruke kroken på banetreff da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2014 Hehe, terningene og slepeløkka forsvant samme dag, men resten er jeg egentlig veldig fornøyd med, panser-bh'n sørger hvert fall for mange blikk. Spontankjøpte noen nye hjul fra GS, men da jeg skulle sette dem på viste det seg at innpresset var feil, ET50 funker ikke foran. Trodde GS hadde kontroll på det der, men håper vi finner en god løsning... Men, noe veldig merkelig skjedde her en dag. For én gangs skyld kjørte jeg med tåkelys, ganske lenge en kveld. Dagen etter så jeg noe merkelig under den ene lykta, helt nederst på fangeren. Ved nærmere ettersyn viser det seg at ett eller annet beslag eller oppheng har smeltet seg ned gjennom fangeren! Hva er det for noe tull? Like før hele vogna går opp i røyk her... Har ikke tilgang på verktøy før i morgen, så får ikke sjekka hva det er før da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Kjører du med LED i tåkelys? Isåfall er det motstanden som har brent seg gjennom! Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2014 Kjører du med LED i tåkelys? Isåfall er det motstanden som har brent seg gjennom!Sent from my iPhone using Tapatalk Det gjør jeg, ja. Men skal denne bli så varm? Er jo på grensa til farlig...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limbo Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Motstanden blir farlig varm har jeg lest. Best å isolere denne på ett vis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Hehe, terningene og slepeløkka forsvant samme dag, men resten er jeg egentlig veldig fornøyd med, panser-bh'n sørger hvert fall for mange blikk. Spontankjøpte noen nye hjul fra GS, men da jeg skulle sette dem på viste det seg at innpresset var feil, ET50 funker ikke foran. Trodde GS hadde kontroll på det der, men håper vi finner en god løsning... Hvor brede er disse hjulene? Originalt ble min levert med 18x7,5 ET49 foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 de motstandene må monteres på noe som ikke brenner ja.... eller så kan du bare kode bort pæresjekk på grøftelysa og kjøre uten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2014 Hvor brede er disse hjulene? Originalt ble min levert med 18x7,5 ET49 foran. De er 8.5x19, så de tar akkurat i fjærbeinet..... de motstandene må monteres på noe som ikke brenner ja.... eller så kan du bare kode bort pæresjekk på grøftelysa og kjøre uten Ikke noe problem med pæresjekken, må bare flytte på motstanden. Men jeg bruker de jo ca aldri, så det er ikke så farlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mai 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2014 GS fiksa spacere og felgene kom på! Ble veldig fornøyd så nå gjenstår bare litt spacing bak. Tok en tur ut med hengern til brodern, fin ekvipasje, må jeg si bmwgreg90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå