Gå til innhold

Tråden om E38


APedersen
 Share

Anbefalte innlegg

Byttet venstre abs sensor bak da abs og speedo var dødt.

Nå funker de, men cruisecontrolen er rar, holder riktig fart. Men klarer ikke helt bestemme seg for mengde gass, går bittelitt opp og ned. Så i 100merker man en svak gangene på gassen liksom :-P

Er vell sånn elektrisk gass på 96 728ia? Så er vell kanskje samme motor til CC som gass, tenker det kanskje er den som går tregt. Men vanlig kjøring er null kødd på.

Har ikke sjekka åssen det er på e38, men når CC er på så mangler det tilsvarende på gasspedalen som det CC gasser, så er kanskje egen motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg kommer til å kjøpe contour interiør til min e38. Interiøret er fra en 96 model 750. Jeg vet kontaktene er forskjellig etter 98/99. Blir det mye jobb, eventuelt noen som har peiling på hvem kabel som er strøm osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har facelift bil og pre face seter så passer ikke kontakta nei. Strøm er de tykkeste ledningene. De er alt som trengs til EL justering. Alt annet er en omfattende jobb og bygge om da knapper og slikt ikke er likt før og etter 9/1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 sport stolene passer rett inn. Er veldig gode de også! Tru nesten jeg jeg liker de bredere.

Jeg er ikke bred nok for contour-setene så jeg får ikke skikkelig side-støtte av de :-P

Er sikkert litt lettere å finne E39 stolene da.

Hvilken interiørfarge har du da? Ligger ett sett to-farget grå (countur) billig på finn nå!

Hvilken årsmodell har du foresten? Er ett skille på 9/99 der. Pluggene er forskjellige men det kan kobles om i tilfelle.

 

Hvordan kan jeg koble om pluggene?.. Hadde vært kjekt om du kunne hjulpet meg med litt info, siden du har gjort det tidligere  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg koble om pluggene?.. Hadde vært kjekt om du kunne hjulpet meg med litt info, siden du har gjort det tidligere  \:D/

 

 

 

her har du en som gjorde det.    litt jalla kobling men.    ville prøvd å fått tak i kontakter på ebay jeg og laget en overgang istedet for å klipt istykker det på bilen og setene...   da er det enkelt å reversjere om det skulle bli aktuelt bla. 

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/493685

 

jeg slapp å bytte kontaktene da,  disse passet til meg,  så jeg fikk bare fram strøm jeg..    fort gjort å sjekke pluggen under setene dine om strøm allerede er lagt fram da.       men som av sier kan det være kjekt å ha wds tilgjengelig.    enda enklere å kjøpe seter som passer rett inn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt inn 2000 model seter i en 98 model bil. Fjernet kontaktene og koblet strømledningene sammen.

Resten blir det mye og koble om siden alt er fra 2 forskjellige system.

På facelift går alle ledningene til en modul med alle knappene. På pre face er det masse løse knapper.

EDIT:

Her er en film som viser hva som må kobles om.

Han i video kobler ikke noe setevarme da.

http://m.youtube.com/watch?v=w2LcV9RvESY

Endret av Sjøbuse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...