Gå til innhold

Tråden om E38


APedersen
 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig lyst på en E38 og er stadig inne på finn.no for å se om jeg finner noen gode kjøp. Aller helst ønsker jeg facelift og helst med V8.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47533535&searchclickthrough=true
Kom over denne, men så trekker disse karosserifeilene så utrolig mye ned synes jeg. Bilen ser bra ut ellers, men å kjøre med karosset sånn er totalt uaktuelt for min del. Nå krever det en del kunnskaper og tid for å få noe sånt 100% og jeg med min kunnskap kunne kanskje fått det til å se 85-90% komplett ut. Uansett er ikke det nok og måtte da satt bort arbeidet. Tipper det hadde komt på rundt 30.000,- hos et karosseriverksted. Da begynner denne bilen muligens å bli i overkant dyr igjen :(

Ser ut som jeg må importere en for å få det jeg ønsker og ikke minst tilnærmet strøkent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 30 tusen får du nesten en hel omlakkering. Å utbedre de få feilene som er nevnt i annonsen vil koste mellom 5 og 10 tusen på et verksted. Jeg fikk fikset litt rust på høyre hjulbue bak og fjernet en del små bulker på bagasjeromsluken. Hele bakskjermen og bagasjeromsluken ble lakkert. Betalte tilsammen 5 tusen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle til å si det samme. Disse feilene koster nok ikke over 10 000.- Om du gjør forarbeidet selv så sparer du sikkert litt også.

E38 begynner og bli gammel. Så er nok ikke så lett og finne en som er 100% strøken.

Bilen er laget 08.09.1999. så er vel egentlig en 99 model. 00 er vel fra 1 oktober. Men det har ikke så mye og si.

Bilen ser ellers bra ut. Den har også gått lite. Så tror ikke denne bilen er så ille.

 

Godt utstyrt er den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært værre om han hadde skrevet "740i Sport", for det er det ihvertfall ikke. :smile:

Det er imidlertid en av de best ustyrte 740ene (ikke-iL) jeg har sett, og som sådan bilen jeg ville valgt om 740i var aktuelt.

Rust i bakkant av hjulbuer, samt overgang kanal/hjulbue virker å være vanskelig å unngå i disse tider. Bilene begynner å bli gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Min har starta i hjulbuene. Den var strøken da jeg kjøpte den i fjor.

Men ser nå en liten boble i venstre hjulbue. Vil tro dette kommer av at hjulbuen er valset og ikke preservert etter dette. Så det har samlet seg dritt inne i "bretten" som har ført til rust. Så akal ta hjulbuene bak på den. rense valsene, fjerne rusten og fylle opp med et flott midddel vi har på jobb. Samme greiene vi bruker for og hindre rust på noen turbin pakker som sendes på nordsjøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lyst på en E38 og er stadig inne på finn.no for å se om jeg finner noen gode kjøp. Aller helst ønsker jeg facelift og helst med V8.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47533535&searchclickthrough=true

Kom over denne, men så trekker disse karosserifeilene så utrolig mye ned synes jeg. Bilen ser bra ut ellers, men å kjøre med karosset sånn er totalt uaktuelt for min del. Nå krever det en del kunnskaper og tid for å få noe sånt 100% og jeg med min kunnskap kunne kanskje fått det til å se 85-90% komplett ut. Uansett er ikke det nok og måtte da satt bort arbeidet. Tipper det hadde komt på rundt 30.000,- hos et karosseriverksted. Da begynner denne bilen muligens å bli i overkant dyr igjen :(

Ser ut som jeg må importere en for å få det jeg ønsker og ikke minst tilnærmet strøkent.

hva med denne :

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47683996&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...