Gå til innhold

Endelig!

Share

Anbefalte innlegg

Da jeg nylig solgte min X5 (2005 mod) var turen kommet til å investere i en ny doning. Jeg hadde i lengre tid sett på 5-serie (f10 / f11) og 7-serie (f01). Jeg har igjennom årene eid det meste av vanlige "bruksbiler" fra BMW. Fra den første e30 325 på begynnelsen av 90-tallet til e61 og to stk e53 X5. Men tankene har alltid gått tilbake til den fantastiske kjøre-komforten jeg hadde på slutten av 90-tallet i en e38 730. Så noe sa meg at komforten i 7-serien fra 09- måtte være rimelig fantastisk. Når i tillegg bilen ser så flott ut som den gjør, var dette noe jeg vurderte sterkere og sterkere. Fikk sjansen til å prøve en f10 og hadde egentlig allerede bestemt meg for at dette skulle bli min nye bil!!

Men klarte ikke helt å "riste" tanken på en ny 7-er av meg. Fikk mange gode råd og tips av "Saltkjelen" her på forumet med en klar melding. "Ikke noe å tenke, løp og kjøp"

Så uten å engang ha SETT en f01 "live" og da selvfølgelig heller aldri prøvd en, så ble penger overført og kontrakt skrevet på en 2009 BMW 730d med 47.000 på telleren etter en NAF-test som kunn ga positive svar. Bilen ble hentet til Norge fra Premium Selection av SK Autoimport i Kr.Sand for ca 2 år siden og ble nylig byttet inn for en 2011 740 xd, så bilen ble solgt for kunde. Ifølge vognkortet var tidligere eier født i 1955 og i tillegg solgt med 5 års service-avtale. Så var jo litt betryggende å vite at det var en voksen mann som hadde eid bilen tidligere (men er jo forsåvidt ikke heller da en utpreget "ungdomsbil). Etter 3 timer hos NAF var beskjeden klar fra mannen som hadde gjennomgått bilen. "Ser ingen grunn overhodet for at du ikke skal kjøpe denne bilen. Bilen er i tilnærmet nybil-stand". Jeg slo til, og min bror reiste ned fra Tr.Heim for å hente min nye investering. Bilen hadde den fargen jeg helst ville ha, Sophisto grå og det utstyret jeg så på som som et "must". ENESTE bakdelen med bilen var chrome! Jeg er heller lite fan av chrome! (Jeg forsåvidt hater chrome).

Kontaktet da Bilreklame AS i Tr.Heim som kunne fortelle med at dette var inget problem! Alle listene rundt vinduene + listen på bakluken ble foliert sort før turen gikk videre til Riis Bilglass der rutene frem til A-stolpe ble tonet. Dette ga bilen en HELT annen "look".

Så endelig.. Forrige uke gikk turen ned til Tr.Heim for å hente hjem mitt nye fremkomstmiddel!! Pulsen var litt over normal da jeg gikk ut av dørene på Værnes Flyplass for å legge mine første blikk på en bil jeg verken ikke hadde sett eller prøvd!! Men bevares.. Som de sier i filmer, "Love at first sight". Jeg ble fullstendig bergtatt av denne fantastisk skapelsen fra BMW!! :-) Og mitt smil var bare cm fra å gå rundt HELE hodet mitt der jeg satt godt plantet nede i comfortseter med "ambient-light" fra alle kanter skinnende på meg mens jeg nærmet meg Tr.Heim By!

Vi skulle denne helgen møttes en del kompiser i Tr.Heim med en "åpnings-fest" i min brors leilighet i byen på fredag. Men gudene vet hvor mange ganger jeg var nede i garasje-anlegget på kvelden bare for å se på min nye "doning". Jeg hørte meg selv si.."Satan Reid-Are, du har fan mæ kjøpt dæ en 7-serie" :-)

Turen gikk hjem til Vesterålen på tirsdag i meget blandet vêr, men forsåvidt fullstendig uvesentlig. For makan til kjøreglede har jeg ikke opplevd, og jeg kjørte en Bentley GTC fra Oslo til nord nylig. (Bilene er forsåvidt ikke sammenlignbare). Alt med denne bilen er bare helt perfekt! Og det var faktisk den siste kommentaren til "Saltkjelen" så fikk meg til å "klinke til" på 7 og ikke 5. Og for det er jeg han evig takknemlig.:-)

Nå står sommer for tur da nye 20" M-sport hjul skal på, samt 760-blås bak og en liten moderat senk. Så tror dette blir en flott sommer. :-)

Legger til noen bilder som er tatt av Bilreklame AS i Tr.Heim etter en fantastisk utført jobb, og ikke minst like fantastisk service og pris. Det samme gjelder Riis Bilglass. Fantastiske folk!! :-)

Ønsker dere alle her inne en flott helg.:-)

post-77812-0-52070000-1395443987_thumb.j

post-77812-0-47295300-1395444001_thumb.j

post-77812-0-59995200-1395444018_thumb.j

post-77812-0-75509700-1395444031_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, gratulerer med flott F01. Jeg er i utgangspunktet enig med deg i at chrome ikke er pent, men akkurat på F01 passer den svært godt i mine øyne. Det ble lekkert med shadowline, men jeg synes det blir feil å foliere baklisten dersom du ikke folierer framlisten, blinklysrammene og dørhåndtakene i tillegg. Du vil også få en ekstra chromelist bak når du går til anskaffelse av 760i eksos, i tillegg til fire massive endehaler i chrome og da tror jeg det vil bli seendes rart ut når den øvre listen er foliert.

[…] Sinnsyk forskjell fra preface, som ikke ser helt klok ut. Hehehe.

Sinnsyk forskjell fra pre-facelift, som ikke ser helt klok ut..? Dette er en pre-facelift F01.  :oo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ser den Saltkjelen. Får se hva jeg finner på når eksosen er kommet på. Var inne på tanken å foliere ALL chrome, men tenkte dette fort kunne bli for mye. Syns egentlig at den lille chromen som er igjen på dørhåndtaker og list foran bryter helt greit med alt det sorte. Og er jo det som er det flotte med at det er foliert. Den kan tas av om man ombestemer seg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Selv om vi her oppe i nord ikke har de helt samme tallene på gradestokken som dere lenger sør i landet, så kom uansett sommerdekkene på idag. Været snudde ironisk nok i det øyeblikk de var kommet på, men selv er jeg ihvertfall meget fornøyd med utseende. Neste uke skal nye fjærer på som vil gi 35mm lavere bil. Tror det kan bli bra.

post-77812-0-28879700-1398272705_thumb.j

post-77812-0-66061600-1398272764_thumb.j

post-77812-0-60440900-1398272798_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Idag kom endelig sommeren til oss i den nordlige delen av landet og dagen ble selvfølgelig brukt til polering. Neste steg er å få bilen 38 mm lavere, noe som blir gjort i neste uke.

Legger med ett par stemnings-bilder av en flott kveld her nord.:-)

God helg folkens!

post-77812-0-01043800-1404595342_thumb.j

post-77812-0-99058700-1404595357_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott 7-serie, dette er bil med klasse :) Der utrolig deilig å endelig kjøpe en bil man virkelig har hatt lyst på, kjøpt meg selv enn F10 i høst som jeg har drømt om i 4 år :)

BMW lager kjøreglede i alle størrelser, hadde laget en minibuss skal jeg banne på at den hadde vært artig å kjøre den også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...