Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nylig 2 brukte E39 hella xenon facelift lamper, hvor glasset på den ene var knust, men fikk med en halogen lampe hvor glasset var i orden.

Hvordan skal jeg gå fram for å bytte om på de to glassene?

Har søkt og søkt men finner lite, eneste er at man må sette de i ovnen på 75* i 10 min for å få varma opp silikonen?

Høres risky ut, vil lampene eller ovnen ta skade av dette?

En DIY eller en eller annen framgangsmåte på dette tas imot med stor takk! :)

Skrevet

Jeg prøvde nå bare å se om de hele tatt gikk i ovnen, men det gjorde de jo ikke. Alt for store, så hva gjør man da?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Skrevet

Det er kun de Faceliftlyktene med det blanke lokket på toppen som kan åpnes, men du kan jo prøve med en varmluftpistol da om du har rette typen, senere så byttet nemlig Bmw ut den silikonen rundt lyktene med ett annet stoff.

Skrevet

F*** disse har svarte lokk...., betyr det da at jeg er fuckd, like godt kjøpe ei ny venstre lykt?

Skrevet

Prøv forsiktig med varmluftpistol evt hårføner. (tar lengre tid) Løsner silikonen kan de deles, enkelt og greit. Jeg har facelift og har åpna lyktene mine. Demonter seff lykta fra bila før du begynner.. :-) Jobben er ganske så enkel den. Varm opp silikonen igjen når du monterer sammen igjen da.

Skrevet

Sier det samme som vronn, gjorde det samme med mine e39 faceliftlykter og det er bare til å varme hele "kanten" der silikonet ligger. Begynn å pirke forsiktig med et bredt flatt skrujern eller lignende, så løsner glasset mer og mer og vips er det av.   :smile: 

Skrevet

takker dere for hjelpen! :D jeg må få vaska ringene mine og bytta glasset :P har grønn skjær i ringene på fører sia av enn eller annen merkelig grund oO

Skrevet

De var jo svindyre!! Koster jo litt over 1000kr pluss moms hos schmiedmann :eek:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nye Hella Facelift lykter koster jo ikke mer enn 2 høvdinger hos Koed, så det der var dyrt ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...