Gå til innhold

valg av bmw


Bondok
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøpe meg min første bmw, etter å ha kjørt volvo fra før. Har bestemt meg for å gå for en 3 eller 5 serie,  Har som krav at det skal minimum være 2,3 , 2,5 eller 2,8l rekkesekser.

 

Hva kan jeg få for en pris på f.eks 60k.? noen tips og erfaringer?

 

hvordan er det med km stand når det gjelder bmw? vet jo at både volvo og mercedes er såkalte tidsmaskiner og kan kjøre laaangt, men hvordan er bmw i forhold til dette?

 

automat eller manuel? ser det ligger flest med automat ute, tips?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

BMW er også noen tidsmaskiner, spesielt om du går med de klassiske 6 sylindrede motorene du finner i 320 og oppover på de eldre karosseriene. 

 

For 60.000 og mer 2.3l må du nok lete etter E36 325 eller bedre(For å være helt ærlig hadde en Pre-facelift E46 med 2.0L 6syl vært bedre, det er ihvertfall min mening). Maskinene går langt, men vedlikehold er et must. BMW sine automatkasser er som regel av høy kvalitet og går lenge, men manuelt gir er alltids morsomt :smile:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter preface med manuell om du skal ha litt større enn 520, mest morro. Du kommer garantert til å leke deg til vintern også, og da er ikke automat helt tingen, værtfall steptronicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes 2l blir for liten motor, er inteterresert i noe som drar litt godt.

 

Kommer garantert som du sier til å leke meg på vintern. Det jeg har gjort hele denne vinteren, med 940n, som nå er solgt :P. Ser på finn at de fleste er med automat og er ikke veldig mange å finne med manuel, men vil det ikke funke greit å leke seg på vintern med steptronic? bare sette den i gir f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 og E38 skiller ikke så mye i vekt og forbruk. Og om du er redd for bensinforbruk så er en 2,5 + rekkesekser på 2,6 ton helt feil bil for deg.

E38 og E39 har også veldig mye deler felles. Så alt er ikke så dyrt.

En 7er kan sikkert være noe dyrere på enkelte ting. Med det er nok ikke noe veldig stort du vil merke noe forskjell på vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 og E38 skiller ikke så mye i vekt og forbruk. Og om du er redd for bensinforbruk så er en 2,5 + rekkesekser på 2,6 ton helt feil bil for deg.

E38 og E39 har også veldig mye deler felles. Så alt er ikke så dyrt.

En 7er kan sikkert være noe dyrere på enkelte ting. Med det er nok ikke noe veldig stort du vil merke noe forskjell på vil jeg tro.

 

Hvilken E38 veier 2,6 tonn?

 

Selv kjører jeg en 523 med 2.5L motor og det er en sprek motor med lite bensinforbruk, bruker sikkert like mye/lite som en 520 men mindre enn en 528 etter som jeg har skjønnt så bruker 528 ganske mye suppe og er ikke så voldsomt mye sprekere enn 523.

 

Selv kunne jeg tenkt meg ennda større motor, men det er vel som med tv'er nå har jeg en 55" og kunne tenkt meg ennda større :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken E38 veier 2,6 tonn?

 

Selv kjører jeg en 523 med 2.5L motor og det er en sprek motor med lite bensinforbruk, bruker sikkert like mye/lite som en 520 men mindre enn en 528 etter som jeg har skjønnt så bruker 528 ganske mye suppe og er ikke så voldsomt mye sprekere enn 523.

 

Selv kunne jeg tenkt meg ennda større motor, men det er vel som med tv'er nå har jeg en 55" og kunne tenkt meg ennda større :P

Var E39 jeg snakket om som veier 1,6

 

Han ville ha 5er med stor 6er.

Det var da denne typen bil jeg svarte på med dette "Og om du er redd for bensinforbruk så er en 2,5 + rekkesekser på 2,6 ton helt feil bil for deg."

 

Min 728 veide 1,8 og hadde nesten samme forbruk som en kammerat sin 520iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

728 jeg hadde brukte alt fra 0,8 til 1,1 alt etter vei og kjøremåte.

740`n med 4,4L V8 bruker ca 1,0 - 1,2

Her er et bilde av cumputeren i 740`n da jeg kjørte tur retur Fredrikstad - Hadeland glassverk

Dette var blanding av litt motorvei litt by og en del lendeveis kjøring.

3858hiamzlf28xlcd8tf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...