Fredrik Skrevet April 19, 2014 Share Skrevet April 19, 2014 Hva som er morsomt og ikke morsomt kommer vel ann på øyet som ser? Det at Bensingutta fleiper litt med at dieselmorroa er over ved 4-5000 omdreininger er da en helt uskyldig greie ^^ Holde tingene fra hverandre? Det er uttallige eksempler på motorras på dieselbilene der reparasjonskostnadene nærmer seg eller overstiger bilens verdi, bensinbiler har ikke meg bekjent ikke disse problemene. Swirlflaps var bare et eksempel på problemer som dieselmotorene har hatt. Det du kaller å generalisere vil jeg kalle å slå fast at det er flere eksempler på motorras når det gjelder dieselmotorene til BMW. Tilsvarende saker finnes ikke for bensinmotorene meg bekjent. Så med mindre du kan dokumentere at tilsvarende er tilfelle for bensinmodellene så forventer jeg meg en unnskyldning for din nebbete bemerkning om voksen tone:) Poenget er at det langt fra er alle dieselmotorene som har hatt problemer, men slik du fremstiller saken kan man få et inntrykk av at dette er tilfellet. Noen varianter av dieselmotorene har hatt problemer med høytrykkspumpene, mens andre har hatt problemer med turboene (som jeg har vært inne på i et tidligere innlegg) eller swirlflapsene. Det er imidlertid flere varianter som ikke har hatt noen problemer og selv blandt de motorene som er kjent for å ha problemer går det som regel bra allikevel med litt fornuftig vedlikehold og kjøring. Det er verdt å merke seg at BMW i likhet med de fleste andre bilprodusentene også har hatt problemer med noen av bensinmotorene (til og med S-motorene). Dette betyr ikke at alle BMW´s rekkeseksere er dårlige selv om f.eks M52 motorserien i en periode hadde vanosproblemer. Eller at alle S-motorene er dårlige fordi det også var vanosproblemer med S62 motoren. Ergo mener jeg at det er viktig at vi er litt nyanserte og ikke generaliserer når vi diskuterer problemer med de ulike motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 19, 2014 Share Skrevet April 19, 2014 S50 har også problemer med vanos, ihvertfall B32 modellen. BMW har ikke kommet med noen offisiell uttalelse på det, men om du søker på forumer vil du se at flere E36 M3 eiere har vært borti det. Heldigvis ikke jeg enda (bank i bordet), men det at en motor har issues betyr ikke at den er det er en dårlig motor. Og det er helt i orden for meg om noen påpeker det, ja jeg vil gå så langt som å si at det er opplysende om jeg ikke hadde visst det fra før. BMW sine dieselmotorer er ikke dårlige, men de er heller ikke skuddsikre jamført med andre merker. Generellt vil jeg si at f.eks mercedes sine dieseler er mer problemfrie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 19, 2014 Share Skrevet April 19, 2014 Hadde ikke S62 før 99 problem med rådene eller no slikt også. Så motorer før 99 rasa og mange fikk etterhvert byttet dette på garantien før motorene røk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 4sylindret bmw diesel er vel ikke akkurat mye og skryte av, dem har faktisk store problemer, spesielt turbohavari tett veivhusventiliasjon. Så manglende vedlikehold er BMWs feil? Man skal høre mye før ørene faller av! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Stor forskjeld på hva som ryker på biler i tyskland og Norge også. 4 cyl dieselmotor i 1-3-5 serie er som regel greie, bortsett fra 122hk "18" M47tu2 motoren har ikke problemer med regkjede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 S50 har også problemer med vanos, ihvertfall B32 modellen. BMW har ikke kommet med noen offisiell uttalelse på det, men om du søker på forumer vil du se at flere E36 M3 eiere har vært borti det. Heldigvis ikke jeg enda (bank i bordet), men det at en motor har issues betyr ikke at den er det er en dårlig motor. Og det er helt i orden for meg om noen påpeker det, ja jeg vil gå så langt som å si at det er opplysende om jeg ikke hadde visst det fra før. BMW sine dieselmotorer er ikke dårlige, men de er heller ikke skuddsikre jamført med andre merker. Generellt vil jeg si at f.eks mercedes sine dieseler er mer problemfrie. Her viser du nok en gang, som tidligere påpekt av Fredrik. At du faktisk ikke har peiling om det du prater om her. S50B32 hadde problemer i starten med vanosenheter fra RR. disse ble byttet, og er således ikke ett problem idag. Siden de aller fleste som triller idag har Sachs enheter. Bmw motorene er ikke noe verre en andre jamtføre merker. Visst du ikke hadde vært så trangsynt, og lite opplyst. Så ville du sett det. Når jeg hadde Mercedes benz, så var det klart at de hadde plenty med problemer de også. Bla dyser og reg.kjede havarier. I taxi næringen ser jeg også at Toyota har sitt å stri med de også. Få opp øya, og få ett mer nyansert syn på verden. Så blir du mer troverdig. TRF og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Vanos er en av sjekkpunktene når det gjelder S50B32.Du har til og med egne firmaer som spesialiserer seg på dette, som Dr. Vanos. At ingen har hatt problemer med Vanos i nyere tid er selvfølgelig bare sprøyt. Du har firmaer som - ja blandet annet - Dr.Vanos som spesialiserer seg på dette nå og det er derfor ikke like katastrofalt som før, men det er absolutt ikke billig likevel. En ting er å forsvare merket sitt, men man må være ærlig med svakheter ved modellen http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=619676&nmt=Who%20has%20actually%20suffered%20a%20Vanos%20failure%20on%20E36%20M3%20EVO Ser ut som ganske mange har opplevd vanos failure på modellen gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Mercedes har bedre dieselmotorer en BMW? For noe sprøyt... Jevngode kan de godt være, men når det ikke er unormalt at en E200 for eksempel må bytte registerkjede to ganger før passerte 200k km, viser vell dette at de er langt ifra perfekte.... En god del feil på nyere mercedes fortsatt, selv om det meste blir byttet ut på garanti... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 S50B32 hadde problemer i starten med vanosenheter fra RR. disse ble byttet, og er således ikke ett problem idag. Siden de aller fleste som triller idag har Sachs enheter. Når det gjelder de forskjellige fabrikkantene på vanosen, så er det litt uenighet om hvilke som er best. Noen mener det er Sachs-enhetene som er problematiske og Rolls-Royce enhetene er av høyere kvalitet - andre er av motsatt oppfatning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Mercedes har bedre dieselmotorer en BMW? For noe sprøyt... Jevngode kan de godt være, men når det ikke er unormalt at en E200 for eksempel må bytte registerkjede to ganger før passerte 200k km, viser vell dette at de er langt ifra perfekte.... En god del feil på nyere mercedes fortsatt, selv om det meste blir byttet ut på garanti... Tja… Mercedes og Toyota er vel de eneste to merkene man generellt får gode penger tilbake for selv om de har tuslet tur-retur månen… så markedet er tydeligvis av den oppfatning. Kjenner endel drosjesjåfører som mener BMW ikke holder, de kan naturligvis ta feil. Men man får vel ikke så objektive svar på et BMW-forum heller, folk har en tendens til å forsvare sitt og sine - og det er jo en naturlig menneskelig reaksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Kjørte Mercedes W212 både Onsdag og Torsdag, og det er veldig gode biler å kjøre! Finfine til slikt bruk, men de er langt fra problemfrie Den jeg kjører er vell snart ett år nå, og har vert inne å fått skiftet relativt mye til å være så ny... Den har gått under 90k, men fortsatt har radiator (tror den går på alle), partikkelfilter og diverse motordeler blitt skiftet... Ser du skriver i hvert eneste innlegg at folk driver å forsvarer sitt eget merke, etterfulgt av at dette er ett bmw-forum, så man får vell ikke objektive svar. Hvor prøvde jeg å forsvare BMW der? Ingen plass.. Jeg dro en liten sammenligning, men det var bare for å vise at heller ikke mercedes er evighetsmaskiner uten diverse reperasjoner... Veldig få drosjer som har BMW, mye/mest på grunn av at BMW ikke gir samme servicetilbudet som Bertel O Steen stiller opp med Min teori, er at de ikke vil tilby dette, for å unngå at biler blir kjøpt til slikt bruk og dermed får det samme stempelet som Mercedes har hatt i årevis.. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Jeg henviste ikke nødvendigvis bare til deg der… Det med at BMW ikke vil ha taxi-imaget på seg er et argument - motargumentet er jo at de påstår dette fordi drosjenæringen ikke vil kjøre BMW - og at mercedes har lagt til rette for dette nettopp pga drosjesjåførenes forkjærlighet for merket. Blir litt høna eller egget:) Uansett… mitt svar var ikke så mye til deg som til Crazywiz så påsto at Vanos ikke er et aktuellt problem på M3 3.2. Vel.. til å ikke være et aktuellt problem så er det mange eiere som har måttet fikse vanosen de seneste årene lenge etter første vanosbytte... Men det kan man jo være enige om å være uenige om - uten at man dermed behøver å ty til personangrep Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Syntes min m60b40 har holdt seg fint, moment på relativt lavt turtall og fin momentkurve litt høyt forbruk men, Men eneste problemet jeg har hør et at oljepumpa har en tendens til å miste litt skruer ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Bensinbiler og BMW hører sammen som ansjos og egg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 20, 2014 Share Skrevet April 20, 2014 Syntes min m60b40 har holdt seg fint, moment på relativt lavt turtall og fin momentkurve litt høyt forbruk men, Men eneste problemet jeg har hør et at oljepumpa har en tendens til å miste litt skruer ★sent from my wifi microwave★ Både V8 og V12 har vel det problemet. (M6X og M7X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå