Gå til innhold

E60 feilkoder som ikke kan slettes

AlexanderOslo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

BMW 520 2004 mod.

Etter å ha byttet bremser bak hos en Mekonom bilverksted og prøvd å bytte rattet har det kommet feilmeldinger som slitte bremser og airbag ut av funksjon.

Verkstedet har feilsøkt og ikke funnet noe feil verken med aibag eller bremsene, ettersom de er nye.

Men de klarte ikke å slette feilmeldinene etter flere timer og det kostet meg 2000 kr, for INGENTING!

Det skal nevnes at det jobbet Polakker der som ikke kunne helt norsk og kanskje heller ikke var verdens mestere i data/diagnostikk.

Ble anbefalt å dra til BMW werksted for DER har de bedre data programmer.

For to år siden stoppet bilen da det kome mange feilmelding og strømmen forsvant. Da hadde jeg bilen hos BMW verksted og de byttet først baterriet, som jeg betalte 6000 kr for. 5 min etter at jeg kjørte ut kom samme feilen. Da byttet de dynamo og problemet var løst. Men, jeg måtte tilsammen betale 11000 kr.

Sum av sumarium, det er dårlige verksteder overalt og man blir helt oppgitt.

Vet ikke om jeg tørr å levere bilen til BMW igjen, kanskje de bytter hele iDrive og jeg får en regninge på 30000 kr...

Er det Noen der som har noen tips med diagnostikk og sletting av feilkoder??

Stor Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bimmers.no :)

..Det har vi. Sjekk denne tråden for å se om noen i nærheten av deg kan feilsøke med brukelige programmer:

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/

Feilmeldinger på bremser/service lys kan slettes via tripp teller.

Airbag lys etter bytte av ratt, ble batteriet frakoblet fra før bytte? Men uansett vist airbagen faktisk fungerer så kan den lett slettes med BMW scanner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bimmers.no :)

..Det har vi. Sjekk denne tråden for å se om noen i nærheten av deg kan feilsøke med brukelige programmer:

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/

Feilmeldinger på bremser/service lys kan slettes via tripp teller.

Airbag lys etter bytte av ratt, ble batteriet frakoblet fra før bytte? Men uansett vist airbagen faktisk fungerer så kan den lett slettes med BMW scanner.

Takk for rask svar.

Jeg frakoblet baterriet mens jeg tok ut airbaggen og fulgte instrukser, derfor er jeg overrasket over feilkode i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe mer informasjon for å backe up den uttalelsen?

Det var nytt for meg nemlig.

Det har med protokoller å gjøre. Ikke alle som har rett utstyr med rett protokoll for å f.eks lese av ALLE feilkodene. (BMW orginal utstyr og software)

F.eks med Carsoft får du ut de fleste men ikke alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at dette er noe problem med f.eks. Inpa, som stammer fra BMW selv. Det er dette de fleste private bruker på disse bilene.

Hmm beskjeden jeg fikk på min E46 fra BMW verksted. Jeg tror ikke de sa det bare for å selge meg en diagnose hos de da jeg hadde tilgang til Carsoft. Men faktisk når de gjorde diagnosen fant de flere jeg ikke fant med Carsoft. Dermed kan de og slette de. Kan vel ikke slette en feilkode du ikke finner?

Men ser nå at BMW innførte KWP2000 protokollen med lanseringen av E65 i 2002. Denne er nå standarisert for flere fabrikanter. Men fremdeles tror jeg ikke man får tilgang til alt, skal se om jeg finner en god kilde til den påstanden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

….sitat: BMW utvidet denne protokollen med det som kalles BMW Fast. Det muliggjør rask diagnose, og rask og pålitelig tilgang til alle kontrollenheter.

Er da nærliggende å tro at kun BMW verksted har det. Dvs DIS, DISplus og GT1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noe problemer med det du nevner. At man ikke ser alle feilkoder. Men programmer som carsoft osv kan jo være Buggete utgaver og.

Carsoft er crap ja. Kan brukes til noe.

Det beste er DIS, DISplus og GT1 hvis du får til det vel og merke. Aldri kommet så langt men skal på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...