Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange forsøk og mye banning og sværting, fikk jeg endelig ut lykta på bilen. Vet at det skal være easy-peacy å fjerne blinklyset for så å åpne glasset, men det er limt fast med en svar liknende guffe. Mistenker at det er rutelim. Får derfor ikke bytta glasset som er skittent og sprekt i festene. Noen ideer for å fjerne guffa uten å ødelegge noe eller kjøpe nye lykter til noen tusenlapper.

Skrevet

Greia er at forrige eier mest sannsynlig har fjernet blinklyset feil og kanskje knekt en haug med fester ved å sette det inn igjen. Blinklyset og hovedlykta er en enhet, hvilket det ikke skal være. Er smurt på en tykk masse mellom blinklyst og hovedlykta, mest sannsynlig rutelim.

Skrevet

Varm det opp i ovnen eller lignende! Da løsner limet;)

Ja vel? Har hørt at rutelim sitter no helt j.....

Vil ikke limet skade ovnen?

Hva vil skje med reflektor og alt annet? Er vel ikke bare bare å hive lyktene i ovnen uten noen konsekvenser....

Skrevet

Det er helt vanlig å "bake" lykter i en ovn for å dele de, og det går helt fint.

Jeg vet dessverre ikke om det er løsningen her ettersom det virker som om det er en lurifaksløsning. Jeg tror du bør belage deg på å bestille nytt lykteglass og nytt blinklys.

Skrevet

Ja riktig som awt sier å "steke" lykter i stekeovnen er gammel nytt og fungerer helt fint.

Men ja er enig som nevnt, røsk det ut og kjøpt nytt :) 

Skrevet

Ja riktig som awt sier å "steke" lykter i stekeovnen er gammel nytt og fungerer helt fint.

Men ja er enig som nevnt, røsk det ut og kjøpt nytt :)

Like greit å kjøpe nye lykter mener du? Om jeg skal prøve å bake lyktene, hvor høy temperatur skal jeg da. Er vel ikke som å steike rundstykker....
Skrevet

Mente at du skulle røske ut blinklyset og deretter kjøpe nytt. Nytt glass koster ingenting til hovedlykten vist det også blir skadet. Ingen aning på temperatur og sånn, aldri gjort det selv, men ligger flere tråder om det rundtom.

Skrevet

Hadde mine 15 min i steikovnen på 100 grader så var det bare å pelle av glassene, men det var riktignok lykter av den gode gamle sorten så hvordan det vil gå med nye i plast tør jeg ikke å påstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...