Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er interessert i en 320D (2014) som i utgangspunktet er kjøpt med 184HK.

Det har blitt montert M Performance kit og bilen har nå 200HK.

 

Jeg regner med at denne effekt-økningen ikke er "meldt inn", og det jeg lurer på er hvor lett det er å finne ut om en bil er "oppgradert"?

Tenker da på fremtidig EU-kontroll, som de sier skal begynne å sjekke slike ting.

Skrevet

Er interessert i en 320D (2013) som i utgangspunktet er kjøpt med 163HK.

Det har blitt montert M Performance kit og bilen har nå 200HK.

 

Jeg regner med at denne effekt-økningen ikke er "meldt inn", og det jeg lurer på er hvor lett det er å finne ut om en bil er "oppgradert"?

Tenker da på fremtidig EU-kontroll, som de sier skal begynne å sjekke slike ting.

hva innebærer permormance kitet ? og hvor fikk du dette installert 

Skrevet

Ofte følger det med 'M-performance power kit' klistremerke som klistres i motorrommet. Det vil være enkelt å se..

De fleste skjønner sikkert også at power kit innebærer effektøkning, men da er det bare å fjerne det :)

Skrevet

Hva må man betale ved en økning fra 163 til 200 hk da?

 

Hørt rykter om at det er 1000 kroner per hestekreft 

 

163 til 200 hk er 37 nye hk og dermed 37000 tusen 

Skrevet

Fy f... det var dyrt! Må man skatte av økningen i torque(nm) også?

 

Ja er det ikke herlig  :stupid:      Nei skatter bare av HK

Skrevet

Hørt rykter om at det er 1000 kroner per hestekreft 

 

163 til 200 hk er 37 nye hk og dermed 37000 tusen 

 

Istedenfor å høre på rykter kan man regne det ut selv her.

Skrevet

Var på nippet til å bestille meg en F31 i fjor. Valgte å vente litt.

 

Da var det snakk om norsk/belgisk utgave med annen programvare som gir bilen 163 hester. For å hente ut max output 184 hk ville BMW ha ca 30000 for. Det vil si avgiftene til staten men ingenting for jobben. Det skulle bli ordnet på fabrikken.

 

Kan ikke tenke meg at BMW leverer en fabrikkny bil med power kit (leveres etter ønske) uten å betale inn avgiftene. Det er jo BMW som da vil slite med tollmyndighetene og jeg er rimelig sikker på de vil nekte å levere dette på en ny bil uten avgifter betalt (30-40000) pluss kit.

 

Derimot er det sikkert litt annerledes om en gjør det i etterkant via verksted, da er det vel på eget ansvar.

Skrevet

Forøvrig har jeg kjørt begge og det var merkbar forskjell på bunndrag og topp register ved forbikjøring (holdt litt lenger før den daua)

 

Ville fikset dette i Tyskland og gitt god f i tollmyndighetene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...