Makky123 Skrevet Mai 4, 2014 Skrevet Mai 4, 2014 Er interessert i en 320D (2014) som i utgangspunktet er kjøpt med 184HK. Det har blitt montert M Performance kit og bilen har nå 200HK. Jeg regner med at denne effekt-økningen ikke er "meldt inn", og det jeg lurer på er hvor lett det er å finne ut om en bil er "oppgradert"? Tenker da på fremtidig EU-kontroll, som de sier skal begynne å sjekke slike ting.
Albino Skrevet Mai 4, 2014 Skrevet Mai 4, 2014 Ingenting å være redd for. De har ingen muligheter for effektmåling på en EU-kontroll!
Makky123 Skrevet Mai 4, 2014 Forfatter Skrevet Mai 4, 2014 Det er montert hos forhandler, vil dette kunne bli et problem da?
Sonora Skrevet Mai 4, 2014 Skrevet Mai 4, 2014 Er interessert i en 320D (2013) som i utgangspunktet er kjøpt med 163HK. Det har blitt montert M Performance kit og bilen har nå 200HK. Jeg regner med at denne effekt-økningen ikke er "meldt inn", og det jeg lurer på er hvor lett det er å finne ut om en bil er "oppgradert"? Tenker da på fremtidig EU-kontroll, som de sier skal begynne å sjekke slike ting. hva innebærer permormance kitet ? og hvor fikk du dette installert
HPVL Skrevet Mai 4, 2014 Skrevet Mai 4, 2014 Ofte følger det med 'M-performance power kit' klistremerke som klistres i motorrommet. Det vil være enkelt å se.. De fleste skjønner sikkert også at power kit innebærer effektøkning, men da er det bare å fjerne det
Makky123 Skrevet Mai 4, 2014 Forfatter Skrevet Mai 4, 2014 Er montert i en bil jeg er interessert i. "Pakken" inkluderer bl.a.: Ny intercooler Ny ECU http://www.bmw.no/no/no/owners/accessories/performance/phase_4/bmw_performance_overview.html Se under Power Kit.
Sonora Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Hva må man betale ved en økning fra 163 til 200 hk da? Hørt rykter om at det er 1000 kroner per hestekreft 163 til 200 hk er 37 nye hk og dermed 37000 tusen
HPVL Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Fy f... det var dyrt! Må man skatte av økningen i torque(nm) også?
Sonora Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Fy f... det var dyrt! Må man skatte av økningen i torque(nm) også? Ja er det ikke herlig Nei skatter bare av HK
awt Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Hørt rykter om at det er 1000 kroner per hestekreft 163 til 200 hk er 37 nye hk og dermed 37000 tusen Istedenfor å høre på rykter kan man regne det ut selv her. CrZyWiz reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Var på nippet til å bestille meg en F31 i fjor. Valgte å vente litt. Da var det snakk om norsk/belgisk utgave med annen programvare som gir bilen 163 hester. For å hente ut max output 184 hk ville BMW ha ca 30000 for. Det vil si avgiftene til staten men ingenting for jobben. Det skulle bli ordnet på fabrikken. Kan ikke tenke meg at BMW leverer en fabrikkny bil med power kit (leveres etter ønske) uten å betale inn avgiftene. Det er jo BMW som da vil slite med tollmyndighetene og jeg er rimelig sikker på de vil nekte å levere dette på en ny bil uten avgifter betalt (30-40000) pluss kit. Derimot er det sikkert litt annerledes om en gjør det i etterkant via verksted, da er det vel på eget ansvar.
quandt1960 Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Forøvrig har jeg kjørt begge og det var merkbar forskjell på bunndrag og topp register ved forbikjøring (holdt litt lenger før den daua) Ville fikset dette i Tyskland og gitt god f i tollmyndighetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå