awt Skrevet Mai 5, 2014 Skrevet Mai 5, 2014 Problemet med å gjøre dette i Tyskland er at man ikke opprettholder norsk garanti. Ved å gjøre det via norsk forhandler beholder man denne garantien. Tidligere har det vært opp til en selv om en vil oppgi dette til de rette instanser, men hvordan praksisen er nå aner jeg ikke. Jeg vil også tro dette varierer mellom forhandlere, samt hvilket kundeforhold man har.
E.H.D Skrevet Mai 12, 2014 Skrevet Mai 12, 2014 Var på nippet til å bestille meg en F31 i fjor. Valgte å vente litt. Da var det snakk om norsk/belgisk utgave med annen programvare som gir bilen 163 hester. For å hente ut max output 184 hk ville BMW ha ca 30000 for. Det vil si avgiftene til staten men ingenting for jobben. Det skulle bli ordnet på fabrikken. Kan ikke tenke meg at BMW leverer en fabrikkny bil med power kit (leveres etter ønske) uten å betale inn avgiftene. Det er jo BMW som da vil slite med tollmyndighetene og jeg er rimelig sikker på de vil nekte å levere dette på en ny bil uten avgifter betalt (30-40000) pluss kit. Derimot er det sikkert litt annerledes om en gjør det i etterkant via verksted, da er det vel på eget ansvar. Prisforskjellen på 320d med 163hk og 184hk er nå bare 10400 kr. Og en bil vil ikke bli levert fra fabrikk med power kitet.
quandt1960 Skrevet Mai 12, 2014 Skrevet Mai 12, 2014 Prisforskjellen på 320d med 163hk og 184hk er nå bare 10400 kr. Og en bil vil ikke bli levert fra fabrikk med power kitet. Det vet jeg ikke, BMW selger nevnte 20-30000 til meg. Det var ifjor så det er ikke samme avgifter nå
Makky123 Skrevet Mai 13, 2014 Forfatter Skrevet Mai 13, 2014 Endte opp med en 2013 modell med 163HK. Bilen er kjøpt hos Bilia og spurte selger om jeg mister norges garantien hvis jeg monterer dette hos BMW i f.eks Tyskland. Svaret da var at så lenge det ble gjort hos autorisert BMW verksted, så ble ikke garantien i Norge påvirket. Så nå venter jeg på pris på "ønskelisten" min, for så å sammenligne med verksted i Tyskland. Skal på bilferie i sommer, så da er det praktisk å ta det i utlandet hvis prisen er god quandt1960 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå