Otis Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Hallo I lys av denne nyhetslinken så må alle biler innen 2017 ha et TPMS/dekktrykkovervåkning. Så til spørsmålet. Alle E6x har jo utelukkende "dekktrykkovervåkning" via ABS, som kalkuleres. Har andre nyere BMW det andre systemet med sensor i hvert hjul, som måler trykk? Det er jo litt dumt at man må ettermontere noe som evt ikke passer som hånd i hanske i bilen, men vi får nå se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Slike ting har aldri tilbakevirkende kraft, så det er kun et krav til nye biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 Vel. I artikkelen står det at nye biler skal ha det fra 1. November i år. Og resten skal ha det innen 2017. Så det er vel tilbakevirkende tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Hva med felger som disse sensorene ikke passer i da? Bare å kaste felga da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Ja, jeg ser at du faktisk har rett. Jeg tar likevel dette med en klype salt. Jeg aner ikke hvordan dette kobles opp, men noe uroginalt jallaopplegg er ihvertfall uaktuelt i mine biler (på lik linje med uoriginal jalla DAB-løsning). Om jeg har bilene når den tid kommer er jo en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Hvordan skal dette håndheves? EU-kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Jeg har dekktrykk system i bilen, men det passer ikke i felgene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 Joda. Det er mange spørsmål. Det er vel rimelig sikkert at jeg har e61 enda. Så jeg lurte på det var noen nyere bmw som hadde trykksensorer i felgene, eller om de å bruker abs. Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Nye BMW produsert etter mars 2014 har sensor i hjulene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Hva skal dette hjelpe med? Alt skyldes jo latskap. Ser støtt og stadig biler med ett eller flere hjul med alt for lite luft i. Hvorfor? Fordi folk flest ikke gidder å gjøre noe med det. Så skylder de på dekkprodusenten når dekkene er tidlig utslitt.Verkstedene kan sikkert tjene gode penger på å begynne med sjekk og påfylling av luft etter dette. Vi kjenner jo alle noen som leverer fra seg bilen ved hver minste varsellampe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Det blir vel heller med mindre latskap når dette er på plass da fordi man ikke gidder å kjøre rundt med pipende varsling og røde varsellamper og tekst på skjermen fordi et eller flere hjul mangler luft. Får jeg RPA varsel så svinger jeg på første bensinstasjon asap, skal ikke ha noe feilmeldinger i min bil og kjører heller ikke rundt med varsellamper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2014 Helt enig med deg, Reef89. Jeg er uansett bekymret for å måtte ettermontere et slikt system å måtte forholde seg til. Ihvertfall mtp at jeg allerede har et slikt tilsvarende system. Det neste blir vel at vi må fylle med nitrogen i stedenfor luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2014 http://m.klikk.no/motor/bil/dekkogutstyr/article909284.ece Så da er det klart, at vi som har bruktbiler IKKE trenger å ettermontere! HPVL og Reef89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 Hentet min nye bil i dag, og da var det montert slike trykkmålere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå