Gå til innhold

Dekktrykk overvåkning, alle må ha det før 2017


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

 

I lys av denne nyhetslinken så må alle biler innen 2017 ha et TPMS/dekktrykkovervåkning.

 

Så til spørsmålet.

Alle E6x har jo utelukkende "dekktrykkovervåkning" via ABS, som kalkuleres.

Har andre nyere BMW det andre systemet med sensor i hvert hjul, som måler trykk?

 

Det er jo litt dumt at man må ettermontere noe som evt ikke passer som hånd i hanske i bilen, men vi får nå se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser at du faktisk har rett. Jeg tar likevel dette med en klype salt. Jeg aner ikke hvordan dette kobles opp, men noe uroginalt jallaopplegg er ihvertfall uaktuelt i mine biler (på lik linje med uoriginal jalla DAB-løsning). Om jeg har bilene når den tid kommer er jo en annen sak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Det er mange spørsmål.

Det er vel rimelig sikkert at jeg har e61 enda.

Så jeg lurte på det var noen nyere bmw som hadde trykksensorer i felgene, eller om de å bruker abs.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dette hjelpe med? Alt skyldes jo latskap. Ser støtt og stadig biler med ett eller flere hjul med alt for lite luft i. Hvorfor? Fordi folk flest ikke gidder å gjøre noe med det. Så skylder de på dekkprodusenten når dekkene er tidlig utslitt.

Verkstedene kan sikkert tjene gode penger på å begynne med sjekk og påfylling av luft etter dette. Vi kjenner jo alle noen som leverer fra seg bilen ved hver minste varsellampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel heller med mindre latskap når dette er på plass da fordi man ikke gidder å kjøre rundt med pipende varsling og røde varsellamper og tekst på skjermen fordi et eller flere hjul mangler luft. Får jeg RPA varsel så svinger jeg på første bensinstasjon asap, skal ikke ha noe feilmeldinger i min bil og kjører heller ikke rundt med varsellamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Reef89.

Jeg er uansett bekymret for å måtte ettermontere et slikt system å måtte forholde seg til.

Ihvertfall mtp at jeg allerede har et slikt tilsvarende system.

Det neste blir vel at vi må fylle med nitrogen i stedenfor luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...