Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i kjempe stor tvil om jeg skal sote rutene på bilen min eller ikke. Det er snakk om f10 i carbon sort. Har fått et godt tilbud for alle 7 ruter med 30% soting rundt hele bilen. Men så skal den godkjennes også i år..hva sier dere her inne? Ser d jalla ut med soting?

Skrevet

Soting er pent synes nå jeg. Pluss at man slipper inn mindre sol på seg selv å interiøret.

Det er dog ikke lovlig å sote framfor B stolpen.

Skrevet

Jeg ville ha ventet til etter godkjenning i såfall. Jeg liker også soting helt frem og har det selv på min. Min skal på EU neste år og har allerede begynt å fundere på hva jeg skal gjøre :P Ikke finner jeg kanten på solfilmen heller ;)

Skrevet

Hør litt rundt der dere bor. Er alltid noen som kjenner noen som jobber på et verksted og som har litt "bensin i blodet". Slike ser gjerne litt gjennom fingrene på slikt når det er dags for EU-kontroll. Har kommet meg gjennom EU-kontroller nå i 7-8 år med mine biler, alle med toning frem til A-stolpe.

Skrevet

Det er nok alltid noen som tar en "spansk" en på EU-kontroll, men dette har blitt svært strengt (og risikabelt) etter 01.01.2014. Nå er det krav om at bilen skal holdes igjen 15-20 minutter etter utført kontroll i tilfelle Statens Vegvesen kommer på uanmeldt besøk. Står bilen der med tonede ruter foran vil verkstedet som godkjente bilen få problemer, noe de færreste ønsker å risikere.

Skrevet

Og med nye stikk kontroller langs veien er det lett å bli tatt. Kamerat med en E61 ble stoppet av SVV kontrollør i en buss stop. De kom med ei is skrape da han lata som ikke noe.. Da måtte han inse at slaget var tapt. Fikk 1 mnd på seg til å vise bilen uten film foran.

Skrevet

Tonet mine på min f01 helt frem til A-stolpe. Som nevnt, ikke helt lovlig men syns det ble meget bra.

så kjempefint ut :) akkurat passe mørkt. hvor mange % er dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...