Gå til innhold

BMW 530i E61, haster, motortrøbbel(!)?

Tesnni
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Far i huset har en 2009 mod. 530i, denne ble kjøpt i april\mai 2013. Var ekstremt med bilens gode egenskaper, helt til den i november i fjor bestemte seg for å kutte til halvert motorkraft, siden denne gang har det samme skjedd yttligere 2 ganger. Det er er da snakk om at det skjer spesielt i kickdown mellom 3-4 gir. Det er import i fra Tyskland vis det er nødvendig info...?

Begynner å bli litt bekymret da den velger å sette seg selv i fri når du stopper etter at du har fått varselet i instrumentpanelet.

Har hørt at det er et relativt 'normalt' problem blant diesel, da disse kan chippes og noen tulle til ting i hjernen, men tviler på at det er problem på denne da det er bensin :P

For meg virker det som om det muligens er noe dyser e.l da den prøver å kvele seg når den står på tomgang, muligens noen form for mengemålere eller et eller annet.

Den er i daglig drift av min kjære mor, som kjører bilen helst på 1000 om\pr....

Jeg er ingen BMW ekspert når det gjelder hjernen, og som jeg også har skjønt er det ikke SÅ mange av disse bilene i Norge. Hadde derfor satt ekstremt pris på om noen kunne opplyst meg om hva problemet er, slik at vi kan løse det, begynner å bli veldig irriterende.

På forhånd takk!

Mvh Steffen :)

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregel 3!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for svar! :)
Vi har vel prøvd dette, men feilkode ser ut til å slette seg selv etter neste start av bilen. OG da er alt helt normalt... Det skjer som regel også på kvelden, gjerne mellom 22-01 så det å komme deg på ett verksted uten å slå av bilen i mellomtiden er litt vanskelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoden som kommer opp ved diagnose blir liggende lagret i hjernen helt til du sletter den fysisk via diagnose software. Så du trenger en å få detet lest ut og gi oss mer info om hva det står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal bilen inn til en diagnose etterpå idag, har ikke noe diagnoseværktøy selv. Så får vi håpe at det ligger noe der. Hadde bilen inn til skifte av ene pdc sensoren tidligere i år, da var der ingen tegn til noe annet. Men vi satser på at vi finner noe nå. :)

Takker så mye for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilene er et problem på disse, og det har også vært tilbakekalling fra BMW på skifting av disse. Hvorvidt dette er problemet her vet jeg ikke, men det er ihvertfall ikke usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke dessverre. Mine ble byttet under en service kostnadsfritt (forrige eier hadde også byttet disse, da med lignende symptomer som du har), men min bil er kjøpt ny i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...