Gå til innhold

Hard giring fra 2 til 3 på E61 525DAT. Pluss hard/nykkete sluring på converter i 2. gir.

Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

Min 525dat fra 08 med 92000km girer nå endel hardt ved skifte fra 2. gir til 3. gir

Dette skjer ikke bestandig, men stort sett.

I tillegg så begynte den i helga å slure på opp og ned mens den skifter gir fra 2. til 3. Slik at turtallet hopper litt ca 500 omdr. i noen sekunder.

Jeg merker videre at den også kan ha en nokså nykkete/rykkete sluring på converter når jeg kjører sakte i 2. gir og gir litt gass, da på vei opp mot lock-up i 2. gir.

Alle andre gir er helt fine og girer kjempemykt.

Det er ikke skiftet gir olje, det er ikke trekt vogn/henger med bil, da jeg ikke har hengerfeste.

Hva tror folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nå er girkassen skiftet, og det ser ut til å bli bedre og bedre girskift.

Virker som den trenger noen kilometer for å bli bedre etter girkasse skiftet? Noen som vet noe her?

Ble en forsikringssak, så ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle adapsjoner må nullstilles etter bytte av kasse. Dersom det er gjort hos BMW så skal disse vite det og gjøre det. Det tar så litt tid før alle adapsjoner er satt, men vanligvis girer den mykere i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de pratet noe om å koble seg på bilen med kommpjuter.

Men når jeg hentet den så girte den nokså likt som før.

Nå har jeg kjørt ca 3 mil og den girer vesentlig bedre.

Kanskje ikke normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var et slags innkjøringsprogram . Det ble ihvertfall gjort når min ble overhalt. Jeg fikk ikke bilen tilbake før dette var gjort men jeg vet ikke helt hva det går ut på. Mulig det ikke gjelder på nye kasser eller at det er utført fra produsent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...