Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.

Share

Anbefalte innlegg

Hoi!

Skal vi se.. Rattjusteringa er slapp, så en kan dra rattet mot seg relativt lett selv i låst stilling. Prøvde takluka, den gikk halvveis opp og ville ikke lukke seg igjen, ene nakkestøtten bak er ute av drift (er vel elektriske disse), overraskende mange døde pærer (sikkert?) i interiørbelysningen, kassa var litt treg (tok par sek før den ramla inn i gir, ble bedre med litt temp), tank tom når måleren står på kvart tank, rust forskjerm førerside, generelt slitent interiør (godt gjort i en Mercedes fra den beste perioden) dekkene var dessuten totalt utslitte, senkegreia var kun teite ikke TUV-godkjente fjører på org dempere og dermed ikke godkjent, ooooooog diverse andre løse ender som ikke nødvendigvis koster masse penger, men tiiiiiiiiiiiid! :D

Jeg er kanskje litt vel kritisk, men når km-stand viser rett over 200k km virker dette litt i overkant. Det virker jo dessuten veldig uryddig når forrige eier ikke engang gadd bytte pærer etterhvert som de røk. En får jo visse mistanker om hvardan bilen er under skallet.

Dette ble langt og særs lite elegant, derfor runder jeg av med positive aspekter v/denne brakka!

1. Plass! Kunne sitte digg foran og enda sitte digg bak. 

2. Jeg har ikke hatt bilrelatert "jeg er sjefen" følelse på årevis, tøft.

3. Ryggepinner i bakskjermer, episk!

4. Herlig motor selv om den ikke dro som toget i denne stridsvogna. Fin lyd!

5. Fruen likte den med unntak av mangel på setevarme

6. Tross alle teite småmangler føler man enda at man kjører noe helt spesielt

7. Tøft med ASD eller hva det heter

Har avtalt å stikke innom en tur i morra, sjappa pusha litt på å bare "klargjøre" den og få'n registrert i mitt navn.. Tør ikke tenke på hva det ville kostet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 blir nok ikke solgt, jeg trenger'n sjæl. Den er jo trofast, billig i drift og relativt underholdende. S-klasse holder jeg meg unna, blir sikkert en med tida, men da går jeg for et mer velholdt eksemplar.

Ellers gir jeg herved opp E39-prosjektet for nå.. Prøvd å holde budsjett ved å handle brukte deler, men hver ?#%(?#%(?`(#?`% gang jeg får noe i posten er noe galt.. Forrige gang manglet vesentlige ting, samt at det jeg fikk var ødelagt. Denne gangen har posten klart å smadre forskjermen jeg etter LANG LANG LANG tid klarte å finne i rett farge UTEN rust. 

Bortkastede penger.. Bortkastet tid å klage og, Posten gjør som dem vil..

Kan hende jeg bare selger hele bilen, min tålmodighet er ihvertfall herved slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det ute av systemet; jeg rydda opp i fælt ledningsnett og monterte org spiller nylig.

Følgende deler har jeg nå liggende klare:

Skjerm førerside (halvveis fikset, trenger lakk)

Toppdekselpakning

Tennplugger

Lakk

Coiler

Sidespeil i rett farge

Lokari begge sider

Hjulhusplast førerside

Dører førerside

Slepekrokdeksel

Facelift nyrer

Lyktejusteringstag

Lyktelist

Venter klimakontrollpanel (knapper ødelagte i mitt, olje og filtre.

Trenger bmw emblemer foran og bak. Tips? 78 og 82mm. Billig helst.

post-42402-0-61022400-1424561722_thumb.j

post-42402-0-31175900-1424561742_thumb.j

post-42402-0-67354700-1424561789_thumb.j

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...