Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 10' X1 som har litt hikke. Vanskelig å beskrive problemet, annet enn at det er elektronisk.

Sjekk selv!

Hm, får ikke lastet opp video'n.

Kort fortalt, tittelen danser, dsc + endel andre varseltidspunktet blinker og forsvinner. Girindikator kommer og går.

Samt at radio skrur seg på og av. Får samtidig en varsel om service, stoppe bilen øyeblikkelig og så forsvinner dette også.

post-38418-0-09373900-1402161309_thumb.j

Skrevet

Hadde lignende feil på en E60, der var det en sikring som hadde gått.

Få bilen på diagnose og finn ut hvilken/hvilke av styreenhetene som ikke svarer :)

Skrevet

En diagnose er nok løsningen ja.

Koble av batteriet i noen minutter, da resetter du mye elektronikk, som også kan løse mye.

Skrevet

Gode svar ifra et utmerket forum. Ok gutta, skal se hva jeg får til! :-)

Det begynte med at Ryggekameraet forsvant.

Begynner med å koble ifra batteriet, så diagnose.

Skrevet

små feil kan forplante seg skummelt mye på nye biler.

Så får en stund tilbake i en artikkel at det var et ryggekamera på en land rover (mener jeg) som ble ødelagt, det resulterte i at motoren ikke ville starte :stupid:

Skrevet

Vel, bilen er på Billa, får noe suppe til batteriet.

Kom opp en hel haug med feilmeldinger, feil på soltaket osv osv.

Det kan tyde på lite strøm, eller en annen el feil.

Bård du er rå, super service, takk!

Skrevet

Hm, later som om det var SW feil, så nå blir alle styresystemmene oppdatert med ny SW.

Får håpe det gjør susen.

Men da igjen, jeg kjører rundt i Evouqe, hyggelig bekjentskap!

Skrevet

Ble det bra etter oppdatering?

Den er fremdeles på sykehuset, fått nytt batteri, og holder på å få ny SW på alle 17 (eller var det 18) styringssystemer.

Det tar ca 10 timer, vet mer imorgen.

:-)

Skrevet

For lite batterispenning over tid kan gi deg slike problemer med elektronikk grunnet dens oppbygging. Vil tro de oppdaterer SW da de uansett må kode inn nytt batteri i samme slengen. Hvis det tidligere ble byttet batteri uten at det er kodet inn så kan det og gi slike problemer. Aldri hørt at det er utelukkende SW problem på de. 

Skrevet

For lite batterispenning over tid kan gi deg slike problemer med elektronikk grunnet dens oppbygging. Vil tro de oppdaterer SW da de uansett må kode inn nytt batteri i samme slengen. Hvis det tidligere ble byttet batteri uten at det er kodet inn så kan det og gi slike problemer. Aldri hørt at det er utelukkende SW problem på de. 

Jeg er kjent med problemene lav spenning kan utløse.

Når batteriet ble tilknyttet laderer, visste det 4 av 5 streker, så kan kanskje ikke være så ille, som fryktet.

Får vite mer idag, muligens må man grave litt dypere.

• 2 weeks later...
Skrevet

For å avslutte denne case'n.

Etter litt over 3 uker på verksted, fikk jeg endelig igjen X1, et kjærlig gjensyn!

Feilen var kompleks, men det hele hadde startet ved montering av hengerfeste.

En foring var glemt, dermed ble det vann inn på et par styreenheter + ryggekamera.

Det var det som forårsaket alle mine problemer.

Nytt batteri ble det også, selvom dette ikke var roten til problemene.

Håper alt fungerer knirkefritt fremover. :-)

Skrevet

Flott når ting ordner seg,håper dette var en garanti sak, har du hatt den hos forhandler på Nomeveien eller Porsgrunnveien?

Edit. Ser nå att du har hatt den på Billia så spørsmålet var ikke relevant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...