Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke BMW å fikse N42- og N45-motorene?


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

N42- og N45-motorene har en alvorlig designfeil med kjedestrammeren, kjedeskinne og VANOS-drevet.

Eiere av disse motorene risikerer å må bytte registeret både 2-3 ganger i løpet av normal eierskap av bilen.

 

Hva er problemet med disse motorene og hvorfor klarer ikke BMW å løse denne svakheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke kun den orginale kjedestrammeren samt knødete veivhusventilasjon (N42) som er hovedproblemet med disse?

Min personlige mening er at disse motorene bør også ha kortere oljeskiftinterval enn oppgitt fra BMW.

Toppkvalitet olje må de også ha. ALDRI noe Biltemaolje eller noen annen såkalt like god olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ser ikke bort i fra at BMW her er offer for "kina dritt". Underleverandørene til BMW presser sine fabrikker for å få ned prisen på produktene, slik at dem får levere til BMW. Og det er dessverre slik at mange merkevare leverandører har flyttet produksjonen sin til Kina. Eller kjøper fra kinesisk fabrikk. Og da går det ut over kvaliteten nnoen ganger.  Vet ikke om dette er årsaken til at kjedene ryker, men jeg ser ikke bort fra det. Og et slikt problem tar tid å rette opp i.

At kamkjeder ryker av er nesten ukjent fenomen i motorsykkel verden. Men der brukes japanske kjeder produsert i Japan. Som er seriøs merkevare hvor man ikke gjør kompromiss med kvalitet.

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...