Sindreh Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Hei. Mulig jeg postet feil her, men uansett! Jeg byttet motor fra 520i til 523i for litt siden. Tenkte jo ikke på å søke om det her... Men så har jeg lest meg fram til at når vegvesen påtar seg en dyno sjekk, så beregner de 13-15% avvik Fra 150hk til 170hk er nøyaktig 13,33% økning av antall hk. Pluss at bilen har jo aldri 150hk på hjula, pga drivverk osv.. Så nermere 120hk Og likedan med 170hk blir nermere 150hk på hjul. Er jeg helt på bærtur, eller går dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Uansett så har du ikke lov å bytte til større volum, uansett om effekten din er "innenfor". Sindreh reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Vis meg gjerne hvilket vegvesen som gjennomfører dynosjekk. Og hva i all verden de tror de vil få utav det. Durochris, -Erik- og M|Fjeld reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Det er jo alltid en viss fare for at tolldirektøren tørker støv av lydkanon sin http://www.tv2.no/a/3282976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Hehe Noen bør vurdere å gå inn på sjefens kontor (Bjørn Røse) og tørke støv av hjernebarken til vedkommende... Denne ideen er så sprø at ikke resten av byråkratinorge gidder å spille ball med han engang. Den er faktisk sprø på så mange nivåer at jeg ikke orker å begynne å motargumentere. Også lurer vi på hvorfor Norge er et bra land for vinningskriminelle som tar ting over grensa? Hpi og bricks reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Også lurer vi på hvorfor Norge er et bra land for vinningskriminelle som tar ting over grensa? ...eller vinningskriminelle som modder bilene sine uten å betale avgiftene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Svv region midt har ruller. Deriblandt en nissan 200sx fikk gjennomgå på den. En motor ble sprengt under testing.. http://www.tv2.no/underholdning/broom/trimmet-bilen-naa-blir-du-tatt-3043029.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Svv region midt har ruller. Deriblandt en nissan 200sx fikk gjennomgå på den. En motor ble sprengt under testing.. http://www.tv2.no/underholdning/broom/trimmet-bilen-naa-blir-du-tatt-3043029.html Hvordan kan de gi avgift på noe som ikke er godkjent? De kan godt ha så mange sånne skremme artikler de vil, men de har ingen gjemmel i loven til å gi noe ekstra avgift så lenge ikke bilen er godkjent med effekten, og det er den ikke. Så det verste som kan skje er at man må sette bilen tilbake til orginalstand og vise den på nytt. Også kan man spørre seg hvordan de kan måle noe som helst, effekt er oppgitt på motor fra fabrikkant. Har de noen anelse om drivverkstap? Luftfuktighet og temperatur har også mye og si på effekten, hvordan sikrer de seg at det er riktig? Eneste grunnen til at jeg ikke justerer min nå, er forhandler kan sette seg på bakbena hvis den skal byttes inn, nyere Bmw så sies det at de kan se om den har vært tunet. Men de sjekket på min gamle og Hartge oksen ga ikke noe utslag etter fjerning, men det har vel med virkemåte og gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Svv region midt har ruller. Deriblandt en nissan 200sx fikk gjennomgå på den. En motor ble sprengt under testing.. http://www.tv2.no/underholdning/broom/trimmet-bilen-naa-blir-du-tatt-3043029.html artikkelen er fra 2009, måtte dem ikke slutte med målingene pga av usikkerhet om de ble riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Hei. Mulig jeg postet feil her, men uansett! Jeg byttet motor fra 520i til 523i for litt siden. Tenkte jo ikke på å søke om det her... Men så har jeg lest meg fram til at når vegvesen påtar seg en dyno sjekk, så beregner de 13-15% avvik Fra 150hk til 170hk er nøyaktig 13,33% økning av antall hk. Pluss at bilen har jo aldri 150hk på hjula, pga drivverk osv.. Så nermere 120hk Og likedan med 170hk blir nermere 150hk på hjul. Er jeg helt på bærtur, eller går dette? Jeg har 50+ hester kom gjennom EU for noen dager siden null problem. Oppskryt det der at de skal ta trimmere osv. Det som er farlig er hvis du krasjer og ikke har godkjent hestene med forsikringa. Sindreh reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Den regelen om 13-15% avvik er kun pga at ikke alle biler har samme effekt når de kommer ut fra fabrikk, dette er for å ha ett slingringsmonn, ikke for at folk lovlig skal kunne trimme bilene sine opp 15%. Nei det er nok neppe ett problem på Eu kontroll enn så lenge men det kommer nok til å bli strengere når de får på plass disse nye reglene som de må følge som EØS land. (Ja jeg vet at de nye reglene er kommet, men når jeg tok EU på min bil hadde ikke verkstedet innført dette) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 ...eller vinningskriminelle som modder bilene sine uten å betale avgiftene Tror du har missforstått litt. Er ikle noe problem å betale avgift for de fleste (husk 10 års regel). Men prøv å dra til svv å få godkjent noe som helst. De har fått i oppgave å være beslutningstagende i kjøretøytekniske spm rundt modifiseringer, men har en beslutningvegrimg uten sidestykke. Svv region midt har ruller. Deriblandt en nissan 200sx fikk gjennomgå på den. En motor ble sprengt under testing.. http://www.tv2.no/underholdning/broom/trimmet-bilen-naa-blir-du-tatt-3043029.html Joa, tollvesenet gav dem melding om å stanse den praksisen der umiddelbart. Av samme grunn som jeg spurte "hva de tror de vil få utav det" turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet Juni 29, 2014 Share Skrevet Juni 29, 2014 Tror du har missforstått litt. Er ikle noe problem å betale avgift for de fleste (husk 10 års regel). Men prøv å dra til svv å få godkjent noe som helst. De har fått i oppgave å være beslutningstagende i kjøretøytekniske spm rundt modifiseringer, men har en beslutningvegrimg uten sidestykke. Ok, så da er det ikke ulovlig allikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindreh Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2014 Den regelen om 13-15% avvik er kun pga at ikke alle biler har samme effekt når de kommer ut fra fabrikk, dette er for å ha ett slingringsmonn, ikke for at folk lovlig skal kunne trimme bilene sine opp 15%. Nei det er nok neppe ett problem på Eu kontroll enn så lenge men det kommer nok til å bli strengere når de får på plass disse nye reglene som de må følge som EØS land. (Ja jeg vet at de nye reglene er kommet, men når jeg tok EU på min bil hadde ikke verkstedet innført dette man må vel kunne utnytte 15% da det alt er en ¨regel¨for dette. det er dog 150hk forsikring jeg betaler for å ikke 120hk. men uansett. burde det være noe problem å få godkjenne dette etter jeg har byttet da? hadde tross alt gåen motor, så jeg kunne ikke ha vist bilen på forhånd, som tilsynet krever. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindreh Skrevet Juni 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2014 Uansett så har du ikke lov å bytte til større volum, uansett om effekten din er "innenfor". takker for konkret svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå