Gå til innhold

Trimmet?


Sindreh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Mulig jeg postet feil her, men uansett!

Jeg byttet motor fra 520i til 523i for litt siden. Tenkte jo ikke på å søke om det her...

Men så har jeg lest meg fram til at når vegvesen påtar seg en dyno sjekk, så beregner de 13-15% avvik

Fra 150hk til 170hk er nøyaktig 13,33% økning av antall hk.

Pluss at bilen har jo aldri 150hk på hjula, pga drivverk osv..

Så nermere 120hk

Og likedan med 170hk blir nermere 150hk på hjul.

Er jeg helt på bærtur, eller går dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Noen bør vurdere å gå inn på sjefens kontor (Bjørn Røse) og tørke støv av hjernebarken til vedkommende... Denne ideen er så sprø at ikke resten av byråkratinorge gidder å spille ball med han engang. Den er faktisk sprø på så mange nivåer at jeg ikke orker å begynne å motargumentere.

Også lurer vi på hvorfor Norge er et bra land for vinningskriminelle som tar ting over grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svv region midt har ruller. Deriblandt en nissan 200sx fikk gjennomgå på den. En motor ble sprengt under testing..

http://www.tv2.no/underholdning/broom/trimmet-bilen-naa-blir-du-tatt-3043029.html

Hvordan kan de gi avgift på noe som ikke er godkjent? De kan godt ha så mange sånne skremme artikler de vil, men de har ingen gjemmel i loven til å gi noe ekstra avgift så lenge ikke bilen er godkjent med effekten, og det er den ikke. Så det verste som kan skje er at man må sette bilen tilbake til orginalstand og vise den på nytt.

Også kan man spørre seg hvordan de kan måle noe som helst, effekt er oppgitt på motor fra fabrikkant. Har de noen anelse om drivverkstap?

Luftfuktighet og temperatur har også mye og si på effekten, hvordan sikrer de seg at det er riktig?

Eneste grunnen til at jeg ikke justerer min nå, er forhandler kan sette seg på bakbena hvis den skal byttes inn, nyere Bmw så sies det at de kan se om den har vært tunet.

Men de sjekket på min gamle og Hartge oksen ga ikke noe utslag etter fjerning, men det har vel med virkemåte og gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Mulig jeg postet feil her, men uansett!

Jeg byttet motor fra 520i til 523i for litt siden. Tenkte jo ikke på å søke om det her...

Men så har jeg lest meg fram til at når vegvesen påtar seg en dyno sjekk, så beregner de 13-15% avvik

Fra 150hk til 170hk er nøyaktig 13,33% økning av antall hk.

Pluss at bilen har jo aldri 150hk på hjula, pga drivverk osv..

Så nermere 120hk

Og likedan med 170hk blir nermere 150hk på hjul.

Er jeg helt på bærtur, eller går dette?

Jeg har 50+ hester kom gjennom EU for noen dager siden null problem.

Oppskryt det der at de skal ta trimmere osv. 

Det som er farlig er hvis du krasjer og ikke har godkjent hestene med forsikringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen om 13-15% avvik er kun pga at ikke alle biler har samme effekt når de kommer ut fra fabrikk, dette er for å ha ett slingringsmonn, ikke for at folk lovlig skal kunne trimme bilene sine opp 15%.

 

Nei det er nok neppe ett problem på Eu kontroll enn så lenge men det kommer nok til å bli strengere når de får på plass disse nye reglene som de må følge som EØS land. (Ja jeg vet at de nye reglene er kommet, men når jeg tok EU på min bil hadde ikke verkstedet innført dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller vinningskriminelle som modder bilene sine uten å betale avgiftene

 

Tror du har missforstått litt. Er ikle noe problem å betale avgift for de fleste (husk 10 års regel). Men prøv å dra til svv å få godkjent noe som helst. De har fått i oppgave å være beslutningstagende i kjøretøytekniske spm rundt modifiseringer, men har en beslutningvegrimg uten sidestykke.

 

Svv region midt har ruller. Deriblandt en nissan 200sx fikk gjennomgå på den. En motor ble sprengt under testing..

http://www.tv2.no/underholdning/broom/trimmet-bilen-naa-blir-du-tatt-3043029.html

Joa, tollvesenet gav dem melding om å stanse den praksisen der umiddelbart. Av samme grunn som jeg spurte "hva de tror de vil få utav det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har missforstått litt. Er ikle noe problem å betale avgift for de fleste (husk 10 års regel). Men prøv å dra til svv å få godkjent noe som helst. De har fått i oppgave å være beslutningstagende i kjøretøytekniske spm rundt modifiseringer, men har en beslutningvegrimg uten sidestykke.

Ok, så da er det ikke ulovlig allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen om 13-15% avvik er kun pga at ikke alle biler har samme effekt når de kommer ut fra fabrikk, dette er for å ha ett slingringsmonn, ikke for at folk lovlig skal kunne trimme bilene sine opp 15%.

 

Nei det er nok neppe ett problem på Eu kontroll enn så lenge men det kommer nok til å bli strengere når de får på plass disse nye reglene som de må følge som EØS land. (Ja jeg vet at de nye reglene er kommet, men når jeg tok EU på min bil hadde ikke verkstedet innført dette

man må vel kunne utnytte 15% da det alt er en ¨regel¨for dette.

det er dog 150hk forsikring jeg betaler for å ikke 120hk.

 

men uansett. burde det være noe problem å få godkjenne dette etter jeg har byttet da? 

hadde tross alt gåen motor, så jeg kunne ikke ha vist bilen på forhånd, som tilsynet krever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...