Gå til innhold

Nye sommerfelger!

Anbefalte innlegg

Ja som emne sier så skal jeg ha nye sommerfelger og dekk.

Jeg kjører en 520d e61 07mod og det jeg lurer på er hva slags tommer som er anbefalt? Jeg skal ha 19" eller 20".

Bilen brukes daglig til jobb som ikke er så langt men jeg kjører ofte turer og de kan bli lange.

Så jeg vil gjerne beholde litt komfor men det skal også se bra ut! Hehe kansje store krav men sånn er det.

Og takk for all respons jeg eventuelt får! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8.5" ET15 foran, og har 245 og de ser ut til og være på millimeteren innafor, ser veldig bra ut! Bak har jeg 10" ET 23, med 275, er innafor skjermen i toppen, men stikker litt uttafor når du kommer ned, ser ganske boss ut. Kan ta noen bilder av bilen min hvis du vil se? Er Concave felger jeg har da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 285/25/20 bak på min E61 og til og med fruen er overrasket over hvor komfortabelt det er så komforten skal du ikke bekymre deg for :) Om du går ned på bredden kan du også gå opp ett hakk i profil uten å krysse 5%-grensen. Min dim har nesten 0 avvik fra originalt, uten at jeg husker eksakt %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både E60/E61 rommer store hjul svært godt, og det er ikke spesielt merkbart verre om du går for 20" istedet for 19". Jeg har litt forskjellige hjulsett til min bil, men per dags dato kjører jeg med 9x20 ET24 med 235/30-20 og 10x20 ET32 med 255/30-20 bak. Ikke helt ideell dekkdimmensjon, men det var det jeg hadde liggende. Bak har jeg spacet ut 20mm for å få bakhjulene i flukt med hjulbuen. Antakeligvis kan jeg gå for 25mm, men da vil den nok ligge helt i flukt med buen. Reelt sett kjører jeg med andre ord med ET12 bak på 10x20 felg uten at dette byr på nevneverdige problemer.

post-38588-0-62598100-1405091188_thumb.j

post-38588-0-51190000-1405091205_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...