Gå til innhold

2015 BMW F31 320i Touring M Sport

Anbefalte innlegg

Conti er ikke mitt favoritt merke, blir fort slitt og begynner å spore etterhvert.

Er litt overrasket over vindstøy i min også, ved kjøring i i utlandet i hastigheter over 140.

Har lurt på om det railsen, eller vindusviskerne eller hvor det kommer fra.

Min forrige F11 var en god del bedre på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, 403M er ikke krom, men "maskinpolerte". Har ihvertfall hørt rykter om at de er svært krevende å reparere - for en skrape eller to kommer etterhvert. Jeg gikk derfor for 400M.

De nye felgalternativene til 3-seriens M Sport pakke er 437M (19"), 441M (18"), 442M (19") og 513M (18"). Mulig disse kunne skaffes tidligre, men de var ikke i prislisten for mars 2014. 437 og 513 er i tillegg for non-runflat dekk! Høres ut som et forlokkende alternativ. Liker ikke runflat da de går dårlig sammen med norsk nedslitt asfalt.

437M og 513M er M3/M4 felger, og det er nok derfor disse ikke har run-flat dekk.  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men F11 er en dyrere og mer påkostet modell, også bedre støyisolert så det synes jeg ikke er så rart ;)

Det har du nok rett i :)

Men E90'en min hadde betydelig mindre kupestøy enn F30 jeg hadde på demo. Dog ryktes det om at noe skjedde med F3X bilene som ble produsert i mars og utover og støyen ble merkbart mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil, og svært rett motor til denne bilen, 320i har igjen blitt et attraktivt badge.

Personlig ville jeg nok gått for 19", spesielt siden du har EDC.

Runflat første generasjon var ille.

Den siste generasjonen er langt bedre.

Spent på å høre inntrykkene etterhvert!

Gratulerer med nydelig F31!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil, og svært rett motor til denne bilen, 320i har igjen blitt et attraktivt badge.

Personlig ville jeg nok gått for 19", spesielt siden du har EDC.

Runflat første generasjon var ille.

Den siste generasjonen er langt bedre.

Spent på å høre inntrykkene etterhvert!

Gratulerer med nydelig F31!

Takk for det!

Synes ikke 403 felgene var like pene som 400 felgene, men det er helt klart at bilen kler 19"-20" dekk best. Desverre var ikke 442 felgene i prislisten da jeg bestilte :( Skulle optimalt hatt dem til sommerdekk og 400 til vinter. Da kunne jeg gått for M Sport bremser også.

Venter spent på bilen. Den står ensom og venter på at gutta på verkstedet skal bli ferdig med ferie og kan ta seg av siste finnish og klargjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen omsider overtatt og en kjapp liten prøvetur på 10 mil måtte gjennomføres. I tillegg så måtte man jo gjøre seg kjent med alle menyene i iDriven. Ellers kjenner man seg godt igjen i førermiljøet etter å ha kjørt E90 i mange år. Førsteinntrykket så langt er som følger:

POSITIVT

• Kvalitet. Bilen har gjennomført god kvalitet og føles solid. BMW føles fortsatt veldig tysk.
  • Glad for at instrumentpanelet fortsatt ikke er heldigitalt. Liker de analoge klokkene/instrumentene.
  • Nyeste versjon av iDrive fulgte med, og har bl.a. touch controller for å skrive inn bokstaver og tall m.v.
  • Særdeles stillegående motor og lavt vibrasjonsnivå. Fin eksoslyd ved oppstart (gir en sporty liten "brooom" rett etter start).
  • Særdeles behagelig å kjøre. Utrolig presis og god styring, ingen tendenser til sporing, og responsen på gass og bremsepedal er perfekt.
  • Liker LIM funksjonen på Cruise Control veldig godt.
  • M Sport rattet er fantastisk godt å holde i.

NEGATIVT

• Mye dekkstøy. Stor forskjell fra min gamle E90 320d, dog hadde denne diesel som nok kamuflerte litt av dekk og vindstøy (16" dekkene på E90'en støyer nok også noe mindre, og de var ikke av typen runflat).
  • Nederste linje i indtrumentpanelet vises ikke (tripteller m.v.). Man må bøye seg fram for å se tallene. Rattet må faktisk justeres så langt ned at det sperrer for øvreste del av speedometeret og turteller før linjen vises.
  • Ved avspilling av musikk fra USB-stick bytter ikke iDrive platecover når man skifter til nytt album. Ser ut til at den bruker ett cover for alle sangene på USB-sticken.
  • Ikke helt oppdatert kart på navigasjonen. Ny bro på riksvei 80 som åpnet i november 2013 var fortsatt ikke lagt inn i nyeste versjon av kartet.
  • Felger er ikke satt på likt, slik at BMW logoen per oppover på forhjul, og nedover på bakhjul, samt M Sport merket på felgen står også feil ift. BMW-logoen midt på hjulet.
  • Innstegslistene er veldig små, spesielt i bakdøråpningen. Ser litt fjollete ut.
  • Auto start/stop funksjonen driver meg til vanvidd. Vet at denne kan programmeres bort på verksted, og det skal jeg få gjort så snart som mulig!

Ellers ser jeg at det tyter ut noe gul gugge fra kanalene på innsiden nederst på dørene? Noen som vet hva dette stoffet er for noe?

Endret av Glaciersilber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen omsider overtatt og en kjapp liten prøvetur på 10 mil måtte gjennomføres. I tillegg så måtte man jo gjøre seg kjent med alle menyene i iDriven. Ellers kjenner man seg godt igjen i førermiljøet etter å ha kjørt E90 i mange år. Førsteinntrykket så langt er som følger:

POSITIVT

• Kvalitet. Bilen har gjennomført god kvalitet og føles solid. BMW føles fortsatt veldig tysk.
  • Glad for at instrumentpanelet fortsatt ikke er heldigitalt. Liker de analoge klokkene/instrumentene.
  • Nyeste versjon av iDrive fulgte med, og har bl.a. touch controller for å skrive inn bokstaver og tall m.v.
  • Særdeles stillegående motor og lavt vibrasjonsnivå. Fin eksoslyd ved oppstart (gir en sporty liten "brooom" rett etter start).
NEGATIVT
  • Mye dekkstøy. Stor forskjell fra min gamle E90 320d, dog hadde denne diesel som nok kamuflerte litt av dekk og vindstøy (16" dekkene på E90'en støyer nok også noe mindre, og de var ikke av typen runflat).
  • Nederste linje i indtrumentpanelet vises ikke (tripteller m.v.). Man må bøye seg fram for å se tallene. Rattet må faktisk justeres så langt ned at det sperrer for øvreste del av speedometeret og turteller før linjen vises.
  • Ved avspilling av musikk fra USB-stick bytter ikke iDrive platecover når man skifter til nytt album. Ser ut til at den bruker ett cover for alle sangene på USB-sticken.
  • Ikke helt oppdatert kart på navigasjonen. Ny bro på riksvei 80 som åpnet i november 2013 var fortsatt ikke lagt inn i nyeste versjon av kartet.

Ellers ser jeg at det tyter ut noe gul gugge fra kanalene på innsiden nederst på dørene? Noen som vet hva dette stoffet er for noe?

den gule gugga er vel noe hølroms spray, som jeg syntes de søler altfor mye med. Mye av det syntes både i e90 min å f25'n til foreldra mine...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

POSITIVT

• Nyeste versjon av iDrive fulgte med, og har bl.a. touch controller for å skrive inn bokstaver og tall m.v.
  • Særdeles behagelig å kjøre. Utrolig presis og god styring, ingen tendenser til sporing, og responsen på gass og bremsepedal er perfekt.
  • Liker LIM funksjonen på Cruise Control veldig godt.
  • M Sport rattet er fantastisk godt å holde i.

NEGATIVT

• Mye dekkstøy. Stor forskjell fra min gamle E90 320d, dog hadde denne diesel som nok kamuflerte litt av dekk og vindstøy (16" dekkene på E90'en støyer nok også noe mindre, og de var ikke av typen runflat).
  • Ikke helt oppdatert kart på navigasjonen. Ny bro på riksvei 80 som åpnet i november 2013 var fortsatt ikke lagt inn i nyeste versjon av kartet.
  • Felger er ikke satt på likt, slik at BMW logoen per oppover på forhjul, og nedover på bakhjul, samt M Sport merket på felgen står også feil ift. BMW-logoen midt på hjulet.
  • Innstegslistene er veldig små, spesielt i bakdøråpningen. Ser litt fjollete ut.
  • Auto start/stop funksjonen driver meg til vanvidd. Vet at denne kan programmeres bort på verksted, og det skal jeg få gjort så snart som mulig!

Ellers ser jeg at det tyter ut noe gul gugge fra kanalene på innsiden nederst på dørene? Noen som vet hva dette stoffet er for noe?

Samme med albumcover på min. Viser bare den første du åpner og resten av tiden står det bare samme artist hele tiden selv om du spiller noe annet.

Start/Stopp er også noe dritt. På bmw`en jeg hadde i usa husket den at jeg hadde skrudd det av og du måtte ikke trykke den av for hver tur. Burde la seg gjøre her også.

Jeg har ikke mye dekkstøy i min. hvem dekk har du?

Jeg irriterer med over lyden når jeg starter jeg. Er så kjiip lyd i N20 motoren at jeg blir nesten flau når jeg starter og den brummer.hehe.

M-Performance eksos hjelper heller ikke på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med albumcover på min. Viser bare den første du åpner og resten av tiden står det bare samme artist hele tiden selv om du spiller noe annet.

Start/Stopp er også noe dritt. På bmw`en jeg hadde i usa husket den at jeg hadde skrudd det av og du måtte ikke trykke den av for hver tur. Burde la seg gjøre her også.

Jeg har ikke mye dekkstøy i min. hvem dekk har du?

Jeg irriterer med over lyden når jeg starter jeg. Er så kjiip lyd i N20 motoren at jeg blir nesten flau når jeg starter og den brummer.hehe.

M-Performance eksos hjelper heller ikke på akkurat det.

Har Bridgestone Potenza, 18" 225 foran og 255 bak.

Lyden var bedre enn jeg hadde forventet :). Langt fra noen 6'er, men de har jeg avskrevet som en fjern drøm...

Bilde på side 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden var bedre enn jeg hadde forventet :). Langt fra noen 6'er, men de har jeg avskrevet som en fjern drøm...

Bilde på side 1.

Kanskje det er dekka som bråker? Mine Pirelli Pzero på 403M hjula bråker ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde på side 1.

Dekk blir nesten viktigere og viktigere!

Godt å høre at de viktige tingene er på plass og at du er fornøyd.

Selv så syns jeg N20 er nesten på I6 høyde, hvertfall sett ifht alternativet N47 ( ja jeg vet den nye er langt bedre)

Auto start stopp er grusomt forstyrrende, jeg trodde man kunne kode det vekk selv også?

Sittestilling, føler mange av de siste modellene, så blir man sittende litt vel høyt.

Tidligere var el seter litt av problemet, da disse tok mer plass en manuelle.

Kos deg med bilen og bli kjent med den, det tar noen dager! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...