Gå til innhold

F10 kjøpetips?


 Share

Anbefalte innlegg

Det er nok mye mulig, jeg har ikke kjørt F10 med M-sport understell selv men jeg hører folk sier at Dynamic Drive er ett fint alternativ til tradisjonelt Sports understell :)

Jeg tenkte mer iforhold til EDC som kan fås på alle F10, men du har både EDC og Dynamic drive som tilsammen utgjør Adaptiv drive som bare fås på 530 og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på Fredrik at du også har Dynamic Drive som nok hjelper veldig på den sportlige følelsen i svinger.

 

Når det gjelder fargevalg er det veldig individuelt hva man liker, men når det gjelder F10 går det stort sett kun i sort, grått og hvitt, eventuelt mørke blått.

 

Kan man få Dynamic Drive på 520/525d? 

Og ja du har helt rett når det kommer til fargevalget,men såg engang en knall rød f10 noe man hvertfall ikke ser ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få Dynamic Drive på 520/525d? 

Og ja du har helt rett når det kommer til fargevalget,men såg engang en knall rød f10 noe man hvertfall ikke ser ofte!

Nei, kun på 530 og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei. 

Tror jeg rett og slett må dra opp denne igjen.

Jeg kikker på 5-serie om dagen. Har forsåvidt budsjett til det meste, men pga kjøp av leilighet osv vil det være best for lommeboka om jeg holdt meg rundt 400 000kr. Har jo sett at jeg blir liggende i det nederste sjiktet, med biler som gjerne har gått 130 000km +++. Noen vil sikkert si at da bør jeg la vær, men neida. Jeg er sta. Så hvis jeg først skal handle. Hva bør jeg se etter?

Ser det nevnes NAVI Pro. Hva er forskjellen på denne og standard? 

Den ene bilen jeg har sett på er uten M-sport. Must have or not? Ellers er de meget godt utstyr. Vil gjerne ha med garanti. Andre tips eller ting jeg bør tenke på? :) 

Så til ett dilemma:

2014 520d uten m-sport (med garanti)

eller

2012 525d m-sport (garantien går ut om under ett år?)

Endret av lunda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes pre-LCI må ha M-sport, på nyere modeller går det såvidt an å droppe M-sport. Nødvendig ekstrautstyr for min del er skinninteriør med komfortseter, NaviPro, HiFI Pro/Harman Kardon og Head-up Display. EDC er også kjekt, i alle fall om man skal kjøre på litt store felger.

Vanskelig å bedømme dilemmaet ditt - du har linket til samme bilen begge gangene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Walkabout skrev:

Jeg synes pre-LCI må ha M-sport, på nyere modeller går det såvidt an å droppe M-sport. Nødvendig ekstrautstyr for min del er skinninteriør med komfortseter, NaviPro, HiFI Pro/Harman Kardon og Head-up Display. EDC er også kjekt, i alle fall om man skal kjøre på litt store felger.

Vanskelig å bedømme dilemmaet ditt - du har linket til samme bilen begge gangene :) 

Det var jo klønete av meg da.. Prøv igjen nå :)

Ser også at jeg nok burde hatt M-sport... Skal reise rundt en tur imorgen og kikke. Det blir ofte bedre enn å kun se på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til utstyr nevnt over her så merker jeg ett stort savn etter comfort access og automatisk dipp på sidespeil. Jeg var vant med dette på forrige bil, og var ikke klar over hvor bra det var og hvor mye jeg brukte det før jeg pluttselig ikke har det lenger :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så synes jeg at prefacelift fronten er mye finere enn facelift fronten. Min erfaring med F10/11 er at de sliter en del med interiørknirk, blant annet fra frontsetene og diverse andre steder. Noen ganger er det så ille at de kan drive meg til vannvidd. Det betyr ikke at alle F10/F11 sliter med det, men de jeg har kjørt og min egen har hatt slike problemer dessverre. Faceliften er mye bedre på det området, men dessverre ikke helt knrikefritt enda. Ellers så er F10/F11 meget gode biler å kjøre. Jeg har en 520d med 163 hk som jeg syntes var helt herlig før jeg fikk testet en 525 med R6 motor og en 730d. BMW's R6 dieselmotor er helt herlig, dersom du ikke bryr deg om lyd og krefter så vil 520d overraske deg positivt. 

Forskjellen mellom Navipro og navi business er blant annet at navipro er større og ser mer eksklusiv ut. På navipro har du også muligheten for splitscreen, noe som du ikke kan på business navigasjon. 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, BimmerFan! skrev:

dersom du ikke bryr deg om lyd og krefter så vil 520d overraske deg positivt. 

Og dersom du bryr deg om lyd å krefter, så vil en chippet 520d overraske deg positivt :D  Er stoor forskjell fra standar 520d!  (Har jeg hørt fra en venn :P  ) 
Samme effekten som 525d, men lavere pris. Og 525 hadde vel kun R6 i 2010/2011? Etter det har 525 også R4.
Men du må være klar over at det kan dukke opp vanskeligheter med garanti reperasjoner av motor/drivverk-skade hvis det blir oppdaget at du har chip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Daniel80 skrev:

Og dersom du bryr deg om lyd å krefter, så vil en chippet 520d overraske deg positivt :D  Er stoor forskjell fra standar 520d!  (Har jeg hørt fra en venn :P  ) 
Samme effekten som 525d, men lavere pris. Og 525 hadde vel kun R6 i 2010/2011? Etter det har 525 også R4.
Men du må være klar over at det kan dukke opp vanskeligheter med garanti reperasjoner av motor/drivverk-skade hvis det blir oppdaget at du har chip. 

Det er nok stor forskjell mellom en chippet og standard 520d :P For all del 520d er en meget god motor, og jeg vil tørre å påstå at det er den beste 2.0d motoren på markedet. Men R6 gir en helt annen følelse på bilen. Den reagerer blant annet mye fortere, og er mye mer elastisk. Det er i hvertfall det synspunktet jeg har etter å ha prøvd diverse R6 diesel fra BMW.

Dersom man skal chippe en 520d så er mperformance fra BMW et alternativ, da man beholder garanti osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...