Gå til innhold

Aleks "prosjektråd"


Aleks
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Freakshow skrev:

hva er nye prosjektet? ;)

btw, hvordan var SVV motakelig til godkenning av bensin motor fra diesel?

Det var ingen problem å godkjenne fra diesel til bensin. Det sa de ingenting om heller egentlig. 
Så lenge akselvekten er innenfor så var alt ok. Bilen eg bygde på ble veid både før og etter ombygging. Og måtte da være innenfor det som den ble veid til første gangen. 

Går med tanker om å bygge om denne til m3. Gjøre samme leksen en gang til. Hente bil i england osv. 

Skjermbilde 2016-07-22 kl. 22.16.14.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere me ett strøkent prosjekt, mye fin lesing :) blir spennende å følge E-90 prosjektet ditt :) 

 

Men en ting jeg lurer på, var det mye ombygging mtp modulboksen til speilene? Har en E-46 Cab å har bestilt meg Orginale M3 speil til den, med modulboks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Freakshow skrev:

ah okey! :) takker for svar ^^ greit og vite :)

DO IT! :D DO IT! :D manko på sedan m3 i den generasjon! :D må ha den manuell også da ;)

Ja det blir manuell denne gangen :) Savner litt å sparke clutch, selvom det var konge på med smg på banen.. Samt at DKG greiene er sykt dyrt når/om det ryker. 

1 time siden, MagnusSør skrev:

Gratulere me ett strøkent prosjekt, mye fin lesing :) blir spennende å følge E-90 prosjektet ditt :) 

 

Men en ting jeg lurer på, var det mye ombygging mtp modulboksen til speilene? Har en E-46 Cab å har bestilt meg Orginale M3 speil til den, med modulboks :) 

Eg byttet til m3 ledningsnett i dørene :)
Mulig du klarer å koble det uten det, men hvordan vet eg ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Siden E46`en ble solgt i Desember så har det vært litt fram og tilbake. Kjøpte meg Yamaha R1 i Januar i stor tro om at det skulle bli det nye meg, på to hjul. Men etter mye fram og tilbake, grubling og diverse så dukket den riktige bilen opp på finn. 
IMG_4859.thumb.JPG.a3b569de8ee37a989761713caca18431.JPG

Eg fikk beholde varrstoen hjulene fra e46`en så eg bestemte meg for å pusse de opp ved å fjerne klarlakk, pusse de ned og polere de opp igjen på samme måte som med de oransje asa felgene. 

Her er et par bilder i prossessen. 
IMG_5378.thumb.jpg.a997646e70eb0aa3ceda5a3b49947555.jpgIMG_5387.thumb.jpg.5bcffd5f7ee240b1a02795c8df91e431.jpg

Felgene ble ferdig og planen var egentlig å ha de på e90`en eg har, men det forandret seg fort da eg bestemte meg for å kjøpe ny bil. E92 m3. Kem prøvde eg egentlig å lure? Eg e bilmann, og kommer alltid til å være det :D

IMG_5557.thumb.jpg.e69418feed6a8f4f2b433e03ae9a4826.jpg

Turen hjem til Bergen gikk kjempefint og eg var lykkelig eier av en E92 M3 :D 

Tre dager seinere fikk eg feilkode, etter en kjapp avlesning med carly så fant eg ut at akturator til gasspjeldene var gåen. Så da ble det å bestille nye drev fra england i karbonplast så dette ikke skulle skje igjen. Eg tok skrujobben, gamle eier dekket kostnaden på nye drev. 

Her kan man se hvor slitt drevet var. 
IMG_5649.thumb.jpg.48f445084af1489b171ccd0024be1fdd.jpg

Da det var på stell så var det jo ønskelig å få litt mer lyd i skuten for å få fram den deilige V8 lyden. Så for nå så ble det på denne måten, med en "by-pass" i orginalpotten. 

IMG_5864.thumb.jpg.5a147f23bad2bbf013a3e353dd711aa3.jpg

IMG_5878.thumb.JPG.777e6285c57483d96b7f1a6f4fc44739.JPG

Sykkelen ble solgt i slutten av Mars, så da ble det bestiling av litt nye deler. 
Så gleden var stor da KW Sleeve kittet kom. 
Her erstatter man fjærskålen framme med en ny en fra KW med justering. Grunnen til at eg ville ha dette var at eg ville
beholde EDC og M-mode. Også samtidig så senker dette mer enn noen andre senkefjærer eg har funnet til denne bilen. 
Også er det selvsagt TUV godkjent. 

IMG_5940.thumb.jpg.cdff12815e5f7a33e1ff0227d9cb9825.jpg

IMG_5942.thumb.jpg.505fd7d78bdd7b6573d269edf47e0e37.jpg

Etter å ha fått bilen ned på bakken og testet felgene på så bestillte eg meg frontlippe og film til lyktene. 

Felgene gikk rett på! og står kant i kant :D

IMG_5968.thumb.JPG.0fee042c5e2568d56e5b5cec77cd5d4d.JPG

IMG_5975.thumb.JPG.28d853acf85a4c217ef12d24c77e9a9e.JPG

Selv er eg veldig fornøyd, nå gjenstår det bytte av rådelagre, har ingen ulyder, men bilen er gått 112.000 så det er vel greit å være føre var. Så nye lager og bolter er på vei fra ESS :D

God Påske! 
instagram : aleksstrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

Mye bedre enn en moped. :D

Hadde sansen for det KW sleeve-greiene, tror ikke jeg har sett det før.

Ja, eg søkte en del før eg fant hva eg ville ha.. syns alle senkefjærene senket akkurat litt lite, men dette er absolutt en god løsning. Bygger jo egentlig om demperene foran til "coilovers". Og bak får man kortere fjær, med justering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...