Steffen Hansen Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Da er det over 2 uker siden jeg kjøpte denne bilen så er vell påtide med en liten tråd Solgte min Golf Mk2 Gti til fordel for denne bilen her som blir min første BMW. Har hatt lyst på en E21 i over 2 år nå, og etter min far kjøpte seg en orginal E24 M6 så måtte jeg og ha meg BMW Har lett i hele Europa i 4 måneder, og nå har Simon her på forumet vært så grei og solgt meg sinn strøkne E21 etter mye om og men Så måtte ikke lengre en et steinkast ifra der jeg bor får å finne drømmebilen! - 1983 BMW E21 323i (Svensk regget) - 216000km - Polaris Metallic - Svart skinninteriør med Recaro stoler - Takluke - 25% sperre - Rustfritt grenrør og Magnaflow rustfri bakpotter med E12 535i stusser - GAZ coils foran og Spax 60 fjører og dempere bak - Hella sorte linselykter foran - Chrome handtak fra E12 - BBS front - Orginale BBS RA 6x13" ET13 felger Denne blien har blitt tatt godt vare på siden den var ny. Rustfri bortsett fra et lite hull i bagasjen pga. dårlig pakking og asfaltmatte som har holdt på fuktigheten. Ellers er bilen helt utrolig bra for å vær 31 år gammel. Planer for bilen: - Overhale topp pga. dårlige ventiltettninger. Lite brukt de 5 siste årene. - BBS RS 16". Bare og skrike ut om noen vil selge. - Ny lakk, slipe ned og polere for og få samme finish som jeg hadde på min Mk2 Gti. - Bygge litt stereo. Selfølgelig helt skjult og kun en liten 8". (Påbegynt) - Skifte alt som kan vær slitt i understell, og pulverlakkere/male alt svart. - Se om jeg kan modifisere til Mk2 coils bak. - Vippvinduer (noen som har?) - Ellers gå over bilen og utbedre alt som kan utbedres. +++ Planen nå før vinteren er og få skilt. Har kjøpt meg nye H&R fjører med TÜV for og få godkjent senket bil i vognkortet. Ellers er bilen nesten klar for kontroll. Noen bilder sånn bilen er idag mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Hansen Skrevet August 6, 2014 Forfatter Share Skrevet August 6, 2014 Noen bilder av mitt gammle prosjekt som har vært på utallige treff og vunnet mange priser. Har vært på Europa tur 2 ganger med den og, nå sist til Polen på Race1sm treff norbakken og øysteinolsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Gratulerer med perfekt e21. Knallfin bil med perfekt utseende Steffen Hansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Hansen Skrevet August 6, 2014 Forfatter Share Skrevet August 6, 2014 Fint på Vestlandet siste tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Hansen Skrevet August 6, 2014 Forfatter Share Skrevet August 6, 2014 Påbegynt stereo og rustfiks Stereo vil bestå av: - Kenwood KIV-700 spiller (for å få en clean look) - 4 stk. Pioneer 3-veis 4x6" i org. hull - Rockford Fosgate 4 kanaler og monoblokk - 8" Groundzero i 20 literkasse - Stinger ekstrabatteri. Alt er lakt på vekten og vil kun øke bilen med 20kg etter jeg tar ut stephjulet. Kasse og forsterkere blir skjult under 4mm finerplate som blir trekt i grått stoff som passer bilen perfekt. Asfaltmatte <3 ivaropstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Pen bil den golfen var jo rå. Blir spennende å se hvordan denne blir til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Hansen Skrevet August 6, 2014 Forfatter Share Skrevet August 6, 2014 Takker! Blir nok bra den her og bare med noen felger Men skal få showfinish på den tilslutt Tror jeg må ta å lakkere speilfeste svart! Trenger litt brytning når bilen har så mye sølv/chrome. Svart VS Sølv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Med tanke på kor bra Golfen såg ut så har eg trua på denne E21 er drit fett. Kommer bare til å bli mer å mer ettertrakta etter hvert som åra går Steffen Hansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Her skal det følges med Hadde litt tåre i øyna når du kjørte vekk, sjøl om det ikke var min Steffen Hansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Dette må da bare bli en krembil etterhvert. Gratulerer med valget av nytt prosjekt! Har mange gode minner fra E21 med sekser. Her skal det følges med! Steffen Hansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roarholt Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 nice denne gleder jeg meg til å følge med på videre! Steffen Hansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Denne fulgte jeg mens Simon eide den,og følger den gjerne videre! og når du har fått en golf så tøff, så klarer du nok å få e21'en også minst like tøff! Steffen Hansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Dette blir bra gratulerer så mye med BMW! Foresten, den bass kassa, hvor har du kjøpt den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Hansen Skrevet August 7, 2014 Forfatter Share Skrevet August 7, 2014 Takk takk allesammen! Kassen har jeg bygget selv Er en modifisert versjon av den som stod i golfen Spiller så utrolig bra at jeg bare tok vare på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Åja skulle prøvd å fått laget sånn selv Er så utrulig dårlig trykk i standar E39 anlegg så ei basskasse i reservehjuls brønnen hadde ikke gjort no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå