Gå til innhold

Vurderer F31 - Bensin/diesel? Man/auto?


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Disponerer en F30 320i nå. Med manuell kasse. Den låter bedre enn diesel, men likevel ikke særlig fint. Kommer seg dog med turtall. Den føltes i utgangspunktet ganske tam, men etter noen km vokste den veldig på meg, og jeg innså at den gikk langt bedre enn det føltes som. Spesielt fra 60-70 km/t virket den svært langbeint og smidig. Langt bedre enn dieselversjonen. Vil tippe den også er sprekere i praksis, uten at den bruker så mye mer. Automat vs manuell blir vel mer en smakssak.

 

Men ja:Prøv selv, og gå for det du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 320D som leiebil en uke i alpene i vår. Helt grei, men vekket egentlig ikke den største må-ha følelsen. har kjørt en lengre tur med 320ia idag. Liker den veldig godt. Mer enn nok motor for norske forhold, og veldig fin med automat. vil jo helst ha manuell, men tror jeg lever godt om det blir en automat. 677-anlegget spiller forbausende godt og. Fin klang i det. 

 

Så da er det bare å begynne jakten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt valgt en brukt 328i fremfor en helt ny 320i.

Såfremt det ikke var uhorvelig mye kilometer å feil/lite utstyr da.

Men i mine øyne er brukt veien å gå, da jeg ikke har ubehrensede midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan få en to år gammel godt utstyrt 328i for prisen av en 2-4 mnd gammel 320i (eller litt over, men ikke mer enn 5-10%).  Km varierer mellom 5000 og 20000 på 320i og ca rundt 30.000 på 328i. De 328`ene jeg har kommet over er stort sett fullt utstyrt, det eneste som mangler isåfall er radar cruisecontroll. Som jeg kan overleve uten, selv om jeg gjerne vil ha det. 320i er ofte greit utstyrt, med alcantarainteriør men litt mindre kit. 

 

320ix er generelt priset over 328, med noen få unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde fremdeles valgt 328i om ikke jeg var svært avhengig av å ha garanti på bilen min.

Dog så har man jo diverse forsikringer man kan tegne, slik som superforsikring som dekker det viktigste.

 

Så er det bare å håpe at F31 er en god bil når garantien er utgått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg banner i kirka nå :P

 

Kan anbefale diesel med automat, selv om eldre bmw er mest kjent for bensin motorene sine.

Alltid skyv i bilen pga moment, og de nye automatkassene er lynraske om du vil kjøre litt sporslig også  :)

bra redusert pris på forsikring og lavere forbruk, så bare fordeler etter min mening.

 

Nå bruker jeg bilen mest til langkjøring da, så mulig bensin er bedre om du bor i byen.

Om du har mulighet så kjøp en med aktiv cruise kontrol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg banner i kirka nå :P

 

Kan anbefale diesel med automat, selv om eldre bmw er mest kjent for bensin motorene sine.

Alltid skyv i bilen pga moment, og de nye automatkassene er lynraske om du vil kjøre litt sporslig også  :)

bra redusert pris på forsikring og lavere forbruk, så bare fordeler etter min mening.

 

Nå bruker jeg bilen mest til langkjøring da, så mulig bensin er bedre om du bor i byen.

Om du har mulighet så kjøp en med aktiv cruise kontrol

De nye bensinturboene eliminerer langt på vei disse dieselfortrinnene. At diesel skal være billigere å forsikre kan jeg ikke skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...