Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Golf 1 er tøft :D

 

En kjenning har en golf 1 med 1.6TD motor i, benka rundt 200hk på hjula. 

 

Hjulspinn ved gasspådrag i 3 gir på tørr asfalt, hehe. Ingen problem å kjøre ifra 330D med 250hk :P

 

Veldig lyst på einzer, men er enten svindyrt eller rusta ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en med automat, BBS-hjul og ca. 110-120' på telleren. Fikk alltid godfølelse av å kjøre den! Byttet den inn mot en annen bil, noe jeg angret på (tror jeg betalte 13.000 og den var driftsikker som bare det) - ringte igjen kjøper og han hadde solgt den videre. Sukk.

 

Fet liten og sjelden Renault 5 GTE til salgs: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47629945&searchclickthrough=true

Digger franske hot hatches!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franske hot hatches er utrolig tøffe!

Alltid likt små biler med lav vekt, og greit nok hk, gir så mye fartsfølelse og go-kart opplevelser, i hastigheter man ikke nødvendigvis mister lappen i.

 

En annen fin golf 1: original og billig

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47669302&searchclickthrough=true

 

pimpa og dyrere men fin også:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47620034&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par små franske biler... bl.a Peugeot 205 GTi samt en vanlig 205, 106 og 306. De er kule, men Golf Mrk.I er definitivt kulere idag iom. at det er svært vanskelig å finne franske biler fra 80-tallet som er i god stand (les: byggekvaliteten var ikke den beste). Jeg hadde aldri helt sansen for den første generasjonen Golf da den var på markedet (fattern hadde imidlertid en veldig tidlig Mrk.I da jeg var barn). Jeg likte den andre generasjonen bedre og da spesielt GTI 16V. Golf Mrk.II er også mye bedre bygget enn Mrk.I.

 

Når det gjelder Porsche 924 er den klart undervurdert i forhold til fetteren fra Wolfsburg. De deler enkelte vitale komponenter, men Porsches egen 944 motor på 2,5 liter er veldig mye bedre enn alt annet som kom fra Volkswagen på den tiden. Den var kun tilgjengelig i forbindelse med 924 årene 1985-87. Fartsytelsene var bra for tiden med 0-100 Km/t på 8,0 sekunder og en topphastighet på 225 Km/t. Porsche 924S hadde med andre ord omtrent de samme ytelsene som den 4 år nyere E36 325i.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 924 er rett og slett stygg...

 

Hehehe... som alltid kommer det balanserte kommentarer fra din kant. Jeg liker modellen og det gjør også feinschmeckerne i Porschemiljøet (spesielt når det gjelder de kraftigere motoriserte 931 og 937 variantene). Selvfølgelig ser den ikke moderne ut idag iom. at den tross alt er 38 år gammel som modell, men mer moderne sportsbiler som f.eks Toyota GT86 slekter mye på bl.a 924 når det gjelder konsept og layout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen, en GT86 er vakker...tror forresten ikke Toyota snudde seg etter 924 når de skulle designe og utvikle sin GT86..

 

Porsche 924 er direkte stygg, ubrukelig, og ikke en "porsche"...derfor de blir liggende på finn til 10k uten at noen vil kjøpe dem..selv om de er i god stand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... Porsche 924 blir referert til i de aller fleste artiklene som beskriver Toyota GT86 og ikke uten grunn når det gjelder konsept og teknisk layout (altså ikke designet). De fleste klarer å se hvordan disse to bilmodellene likner på hverandre når det gjelder layout. De aller fleste 924 modellene har rekkefireren på 1984 cm3 som yter 125 HK. Den var mer enn kraftig nok på 70 og halve 80-tallet, men idag gir den ingen assosiasjoner til hvordan man forestiller seg at en Porsche skal gå. Noe helt annet er det med 924 Turbo (931) og tildels 924S som har 944 motoren. 924 Turbo er sogar hurtigere enn den samtidige 911 SC modellen, men den er ikke kjent utenfor Porschemiljøet og derfor oppnår den heller ikke høye priser med mindre den virkelig er i mint condition.

 

Når dette er nevnt oppnår f.eks heller ikke den samtidige BMW modellen E21 spesielt høye priser og jeg tror at årsaken rett og slett er at disse modellene er for gamle idag. Spesielt interesserte vil alltid se muligheter i modellene, men det brede lag av bilinteresserte vil ha biler med mer effekt og større gjenkjennelsesfaktor. Mitt inntrykk er at dette snart også gjelder E30, E34 og tildels E36. Utviklingen går videre og selv "familiære" bilmodeller blir gamle en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47623701&searchclickthrough=true 
5-serie 530DAT

Vil opplyse om at denne bilen ble kjøpt av en bekjent av meg for et halvt års tid siden, da det ble oppdaget etter kort tid at bilen var skadet i hekken og fikset ville han levere den tilbake siden firmaet ikke opplyste om dette. 
Det gikk de ikke med på å det ble advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47623701&searchclickthrough=true 

5-serie 530DAT

Vil opplyse om at denne bilen ble kjøpt av en bekjent av meg for et halvt års tid siden, da det ble oppdaget etter kort tid at bilen var skadet i hekken og fikset ville han levere den tilbake siden firmaet ikke opplyste om dette. 

Det gikk de ikke med på å det ble advokat.

Den bilen ble nok importert til Norge som vrak i fra Tyskland da den har sin førstegangs registerering etter at arbeide på bilen ble utført, det er også en 2008 modell i følge Statens Vegvesen. For det andre så synes jeg bilen i utgangspunktet var noe overpriset med sitt helt gjennomsnittlige utstyrsnivå, men at den også er tidligere kondemnet bør trekke prisen vesentlig ned.

Frekkhetens nådegave har de også fått når de skal selge bilen for mer enn hva de solgte den for i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...