wicky124 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Kompis av meg driver mobilforretning og han rensker markedet for slike tlf...drar ofte til utlandet for å kjøpe slike tlf og selger dem med lader for mellom 1500 og 2000kr pr stk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Er det en slik tlf jeg kan ha i min bil og da? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Alle e61 som ble levert med (originalt) handsfree-opplegg har bluetooth-tilkobling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Ja det er jeg fullt klar over at jeg har. Lurte bare på om det var en slik telefon så passa der. Ble litt off topic nå. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46736849&searchclickthrough=true intet kupp, men denne annonsen skriker ansvarsfraskrivelser og skryter toyota i skyene, når selger annonserer en Audi haha endel skrivefeil også... Men når forhandler driver salg, har ikke kjøper reklamasjonsrett i 2 år ved bruktbilkjøp uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Selgeren sliter litt. Vist denne bilen blir solgt å register reimen ryker. Denne motor en kun kjede i bakkanten som overfør fra eksos kammen til innsug kamen. Ellers har den vanlig reg.reim. Sent from my GT-N7105 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NoEvo Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Står til og med i serviceboka på en av bildene "9.3.06 Regreim byttet". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46736849&searchclickthrough=true intet kupp, men denne annonsen skriker ansvarsfraskrivelser og skryter toyota i skyene, når selger annonserer en Audi haha endel skrivefeil også... Men når forhandler driver salg, har ikke kjøper reklamasjonsrett i 2 år ved bruktbilkjøp uansett? Det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett. Selger står fritt til å velge om han vil gi garanti på produktet han selger eller ikke, men villkårene i forbrukerkjøpsloven (om den selges til privatperson) kommer han ikke unna. Ettersom det er avtalefrihet i Norge kan han imidlertid avtale klausuler som at selger ikke påtar seg noe ansvar for eventuelle feil og mangler som skulle oppstå i ettertid, dersom den selges under kjøpsloven. Forutsetningene for dette er jo naturligvis at det ikke fremstår som urimelig og etter forholdene ellers (avtl. § 36). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Skjønner. Virker ikke som selger er så kjent med reglementet, mtp. annonsen sin. Men han har skrevet: "Bilen selges uten garanti pga alder og km stand, men fremstår som en bra bil. Vi vet ikke om noe problemer med bilen." Vil "Vi vet ikke om noe problemer med bilen" føre til at han slipper å bli holdt ansvarlig hvis f.eks. motoren eller girkassen skylle ryke etter tja, 5-6mnd, ved normal kjøring? For slik jeg har skjønt det, så er det uavhengig hva selger skriver i annonsen, er loven som gjelder uansett, med mindre selger skriver: "selges som rep/delebil" eller at selger opplyser om feilen til kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Han vil ikke unngå ansvarsgrunnlaget basert på den setningen og jeg tror heller ikke at den vil være med på å begrense grunnlaget. Selges den i forbrukerhold (noe den høyst sannsynlig vil bli) vil kapittel 4 og 6 i forbrukerkjøpsloven være relevante her. Men igjen, så er det viktig å skille mellom en garanti fra selger og reklamasjonsrettigheter jfm. norsk lov. hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 uansett hva han skriver så vil ha en viss mengde ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Hvis noen ser e46 320i facelift manuel post it Pris rundt 80k Rustfri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 uansett hva han skriver så vil ha en viss mengde ansvar. Nei, feil. Hvorfor mener du isåfall det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Hvis noen ser e46 320i facelift manuel post it Pris rundt 80k Rustfri http://www.autodb.no/bil/view/1650340 Eller http://www.autodb.no/bil/view/1635219 Vanskelig å finne en rustfri facelift E46 til under 80k idag, med mindre du ikke har noe imot stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Februar 25, 2014 Share Skrevet Februar 25, 2014 Jeg er ikke interessert i stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå